meneer wil niet op de commode liggen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marilouise, Nov 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ja hoor nooit problemen gehad maar meneer wil niet meer op de commode liggen. met zijn luier omdoen of omkleden hij begint echt te gillen wil alleen maar omdraaien. hij schreeuwt moord en brand
    wat kan ik hier aan doen kan met goed fatsoen geen luier omkrijgen.
    hij gaat helemaal over de rooie gillen en heel hard huilen echt schreeuwen zeg maar

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,820
    9,326
    113
    Gelderland
    Hier ook nog steeds een probleem..ik negeer hem en het gedrag als hij zo doet En als hij lief ligt dan vertel ik hem dat en geef ik hem een leuk speeltje enz. na de luier laat ik hem zitten en kleed ik hem zo verder aan.
    Hopen dat het snel weer over is deze fase ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zou hoogtevrees kunnen zijn? Heb je het idee dat hij zich bewust wordt van verschil in diepte enzo? Dus bij stoeprandjes, de trap, dat soort dingen? Kids gaan dat namelijk op een gegeven moment doorkrijgen, (gaat samen met het ook echt kunnen zien. Tot een bepaalde leeftijd ziet een kind nog geen diepte! Weet even niet meer wanneer zich dat eigenlijk ontwikkelt, maar herken het nog wel van bij Thirza).
    Als het hoogtevrees is, zou ik gewoon een ander plekje zoeken. Je kindje is dan namelijk echt bang om te vallen en dan is verschonen op bed bijvoorbeeld veel handiger. Of gewoon op de vloer ofzo...

4. marilouise

hoe zou ik dat kunnen merken als het hoogetvrees zou zijn hij wil eigenlijk meer op zijn buik of zitten kleed hem meestal zittend aan maar zijn luier enz moet toch liggend hij gaat dan helemaal over de rooie gisteren is mijn man ruim 5 minuten bezig geweest met een plasluier. hij draait en doet maar op zijn rug gilt hij allees bij elkaar

5. raspberry

Gilt hij ook zo als je hem op de grond of op jullie grote bed verschoont? Zoniet, dan is de hoogte een probleem. Als hij dan ook zich verzet: is liggen ook bij andere dingen een probleem? Dan zou hij mogelijk last van zijn oortjes kunnen hebben...

6. raspberry

En als dat het niet is, en het is enkel verzet, dan heeft het hier erg geholpen om rustig maar vasthoudend 'nee' te zeggen bij dat gegil. Thirza heeft dat ook een tijdje gedaan, (verzetten bij verschonen). Is ook een fase, waar je wel wat mee moet, anders blijven ze dit doen.
    Gewoon rustig blijven, aangeven dat je niet gediend bent van dat gegil en gewurm en da ie dus stil moet liggen. Heeft hier goed gewerkt :)

7. marilouise

hij wil niet op zijn rug liggen, wat we ook proberen maar hij gaat wel in de box op zijn rug liggen zelf. zal het eens in de gaten houden met zijn oortjes

maar bij ons op bed verschonen is net zo'n drama. gillen en wegdraaien kruipen

8. adi

adi Niet meer actief

Heb je een plankje boven de commode?

Dan kun e de verschoningskussen recht voor je neerzetten (in plaats van dwars op de commode), en een spiegel hangen onder aan de plank. Doet wonderen!!!

Ik geef ook altijd iets in hun handen, zodat ze even bezig blijven, anders is het hier ook een drama.

9. marilouise

hij heeft eigenlijk altijd iets in zijn handjes maar zelfs dat is niet meer goed snap er niets van

10. raspberry

Toxh even checken of hij pijn kan hebben dan, (zit hij veel aan zijn oren? Mag jij eraan zitten (zoniet, duidt vaak op oorpijn)? Is hij verkouden? Als die drie vragen allemaal ja zijn, dan kan het goed oorpijn zijn.
    Anders is toch echt het grote opvoeden begonnen :D

11. marilouise

ik heb net voor hij naar bed ging nog aan zij n oortjes gezeten er zat een haartje aan geen probleem hij zit er zelf totaal niet aan, en hij is ook niet verkouden?

ben bang dat het het grote opvoeden is

12. raspberry

Jep, dan mag je idd aan de bak denk ik ook :D

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Goed dat je een topic hebt geopend, ik zit een beetje met hetzelfde en zat er aan te denken ook een topic te openen.
    Gelukkig lees ik dat het waarschijnlijk een fase is.
    Ik merk alleen aan mezelf dat ik er onzeker van wordt. Dan vraag ik me af of ik iets verkeerds doe?

Nee zeggen lijkt hier wel geen zin te hebben. Juist als ik streng nee zeg begint hij te lachen. Dat vind hij dan wel weer grappig. Volgens mij is de opvoeding al verpest voordat die uberhaupt moet beginnen :D

14. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,820
    9,326
    113
    Gelderland
    Moest eigenlijk wel een beetje lachen, sorry:) J. Moet ook lachen als ik nee zeg:D maar ik ga wel vol blijven houden. Vorige week luisterde hij ook nog echt en ging hij verder met ander speelgoed maar nu gaat hij maar door om overal aan te zitten:D kan er nu nog wel om lachen maar dat duurt niet lang meer ben ik bang.
    Als ik hem terug blijf draaien en vooral niet toegeef wat hij wil gaat hij heel hard huilen maar ligt dan wel stil dus heb ik mooi de tijd om de luier te doen;)

Share This Page