Ik vraag me af of mijn zoontje wel genoeg vocht binnenkrijgt. Hij is ruim 6,5 maand oud. Hij krijgt nu nog 4 flessen. 07:00 uur 210/7 met granenpapje 11:30 uur 180/6 15:00 uur 180/6 19:30 uur 210/7 Nu drinkt hij de flessen niet meer leeg dus ga ik ipv 210/7: 180/6 geven en ipv 180/6: 150/5 We gooien nu altijd 50 cc weg. Dus als we minder geven zal hij de fles bijna helemaal leeg drinken. Maar krijgt hij dan wel genoeg vocht binen met dat wat hij drinkt. Hij krijgt om 10:00 een fruithap en rond half 5 een warme hap. Het is geen grote eter/drinker. Wat geven jullie tussendoor te drinken? Als we naar 3 flessen gaan vroeg ik me af wat je als alternatief kan gaan aanbieden. Alvast bedankt voor de reacties. Gr. Suus
Hier krijgt ze ook drie flessen van 180/6. Tussendoor bij de boterham 's middags krijgt ze water en bij de rijstewafel of koekje 's middags ook. Ze lust gewoon water, dus ik vind dat wel makkelijk. Anders kun je ook afgekoelde en verdunde thee geven bijvoorbeeld. Of verdunde diksap. Maar ik zou gewoon met water beginnen, zo'n 100 cc per keer. Lekker fris en overal te krijgen
Ik zal even opsommem van mijn zoontje krijgt en daar de cc aan vocht bij zetten dan kun je het voor jezelf ook even bepalen papfles met 180cc en bambix = 200cc vocht 200 gram fruit = 200cc vocht 1 boterham met 50cc thee = 50cc vocht fles van 120cc = 140cc vocht rijstewafel met 50cc water = 50cc vocht 200 gram warm eten = 75 a 100cc vocht 100 gram yoghurt = 100cc vocht fles van 150cc = 170cc vocht totaal = 985 a 1010 cc vocht per dag Zijn flessen gaan niet altijd helemaal op, vooral die tussen de middag, daar drinkt hij meestal maar 100cc van. Dus die gaan we ook afbouwen binnenkort Een baby heeft tussen de 700 en 1000cc vocht per dag nodig. Jou kindje krijgt dan: 200cc vocht eerste fles 200cc vocht fruithap (als hij 200 gram krijgt) 170cc vocht tweede fles 170cc vocht derde fles 75 a 100cc vocht warme hap(als hij 200 gram krijgt) 200cc vocht laatste fles totaal 1015 cc vocht op een dag dus meer dan genoeg. het is dus ook niet erg als hij met dit schema niet alles leeg drinkt. Je mag zelf terug gaan naar drie flessen zelf dan krijgt hij nog genoeg. veel liefs Nataly
@Sdeterink: ZAT! Hij krijgt 800ml aangeboden alleen al aan flessen en dan mag je groenten en fruit ook nog eens (bijna) helemaal mee tellen. Meer dan genoeg dus. Zolang kindjes ongeveer 4 flessen krijgen en daarnaast goed eten is extra vocht niet echt nodig maar wel handig om te oefenen met water of thee. Als er flessen afgaan dan is het wel handig als je kindje wat meer andere dingen drinkt. Dus daarom oefenen met verschillende dranken (liefst water of thee) en met verschillende bekers. Tussen de 700 - 1000ml is gewenst (dit is inclusief fruit en groenten) maar dat is wel iets wat je ook weer in de loop van de tijd opbouwt. Met 6-7 maanden is 700ml echt prima maar - zoals gezegd - als de flessen afnemen moeten de andere dranken omhoog.
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat hij genoeg krijgt. Als jullie ander drinken aanbieden waarin geven jullie dat dan? Moet dat dan al in een anti lekbeker. We willen volgende week proberen om naar 3 flessen te gaan. Gr.Suus
het is verstandig om vanaf 6 maanden te oefenen met verschillende bekers. Een gewone beker, een tuitbeker etc. Ik heb altijd ALLEEN melk in flessen gedaan.
Hier ook alleen melk in flessen, het andere drinken zoals water/thee/soms diksap gaat uit een tuitbeker en een gewone beker (gaat gaat soms nog niet heel goed maar we blijven het proberen)
Dan moet ik maar even op stap voor een anti-lekbeker. Melk doen we dan in het flesje en ander drinken in een andere beker. Ben benieuwd hoe het gaat.
Hoi hoi, ben weer aan het twijfelen geslagen na het lezen van dit topic of mijn zoontje niet te weinig vocht binnenkrijgt. Hij krijgt naast het brood, 200 gram groenten en 2 stuks fruit nog 3 flessen. 2 van 200cc en 1 van ca 165cc. Hij geeft hierna vrij veel op, dus ik wilde de flessen iets kleiner maken bv allemaal 165cc, maar krijgt ie dan niet te weinig binnen aan calcium, vocht etc?
Hoi, maar hoe zit het met hoeveelheid vocht als je bv geeft? Mijn zoontje drinkt ongeveer 150 ml per dag sap, water niet veel misschien 20 ml, paar lepeltjes yoghurt en daarnaast geef ik 3 x per dag bv (duurt 5 min. en dan is hij klaar) en 's nachts ook twee keer (wordt hongerig wakker maar dan drinkt hij wel 10 min.) hij krijgt ook 1 x fruithap in de ochtend, 1 x groentehap 's avonds, en tussendoor koekje of stukje fruit. Is dit wel genoeg wat ik geef en hoe weet ik of hij genoeg vocht binnenkrijgt?