Mijn dochter is nu 14 mnd en kan uit een gewone beker drinken. Het punt is dat ik het dan wel vast moet houden anders gooit ze het op de grond. Wanneer zou ze het helemaal zelf kunnen?
Hoi! Niemand heeft nog gereageerd, dus zal ik mijn ervaring delen. Luca dronk met 18 maanden alleen uit een beker, maar hij heeft al vanaf 8 maanden ermee geoefend. Ik liet hem ook wel eens lekker kliederen. Ik gaf hem een beker met 2 oren en water erin en drinken maar. Oefening baart kunst.
Tim drinkt soms zelf met een klein laagje erin. het nadeel is dat hij die beker een zwiepert omhoog heeft zoals hij met zijn fles doet. dan krijgt hij heel veel sap/water binnen en probeert dit weg te slikken. of hij haalt de beker van zijn mond weg met zijn mond open met als gevolg dat de helft eruit gaat. Hier kan hij het nog niet volledig alleen iig
Milan kon 't ongeveer vanaf z'n eerste verjaardag alleen, maar toen ging 't ook nog wel regelmatig fout hoor. Wij zijn ongeveer met 6 maanden begonnen met oefenen.
Gooit ze het actief zelf op de grond of per ongeluk? Als het expres is, zou ik zodra ze dat doet een antilek beker geven en daarna pas weer proberen. Wij hebben hier ook veel problemen gehad omdat Thijmen het zo grappig vindt om zijn beker om te gooien. Zou dat dus niet toelaten. Verder gewoon wel blijven oefenen met een klein laagje in de beker. Volgens mij kon Thijmen het pas echt goed rond 2 jaar (of herinner ik me dat niet goed?? Anyway, nu kan hij het geweldig goed )
Hier was het met 2 jaar echt goed. Tot 18 maand gedoe gehad om hem uberhaupt van de fles te krijgen. Toen overgestapt op de tuitbeker, en oefenen met open beker. Tegen 2 jaar wist hij dat hij er niet mee moest gooien, en netjes neerzetten als hij klaar was..
Ons zoontje is 18 maanden en wij oefenen nu sinds een maandje af en toe met openbekertje. Hier is het nog geen succes helaas. Het lijkt wel of hij het niet begrijpt. Hij pakt het op en wilt het daarna omgooien/leegkiepen. Hij brengt het niet naar zijn mond. Ook al doen wij het voor, dat helpt niet. Op die manier krijgt hij gewoon niet/te weinig drinken binnen. Vandaar dat wij nog steeds met rietsbeker geven. Komt vanzelf wel als hij het in ene inziet.
met 9 maanden kon meisje het met hulp zoals jij beschrijft. En voor dr eerste verjaardag helemaal zelf.