Wanneer beslis je voor een tweede te gaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by nijntje1984, May 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hey meiden

Ben eens benieuwd wanneer jullie beslist hebben om voor een tweede (of derde, vierde... ;)) te gaan. Wij hadden het er al eens over gehad, maar daar was het bij gebleven.

Gisteren hebben we vernomen dat m'n collega zwanger is van haar tweede, ben zo blij voor haar! :) Nu hadden m'n man en ik het er nog eens over: wanneer zouden wij voor een tweede gaan.

Bij ons zoontje hebben we het geluk gehad dat het heel snel raak was, maar we zijn wel zo realistisch dat we deze keer misschien wat langer bezig gaan zijn.

2 jaar tussen vind ik snel achter elkaar, lijkt me erg zwaar. 3 jaar tussen vind ik dan weer wat lang... Moeilijk!! ;) En als je zegt we gaan voor ong. 2 jaar tussen, kan het nog eventueel uitlopen tot 3 jaar tussen. Dat heb je niet in de hand.

Dus ben erg benieuwd naar jullie reacties!! :)

2. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

ik heb februari 2009 een kindje gekregen en ik ben 18 juni 2010 met de pil gestopt.... ik was van de eerste met 2 maanden zwanger... dus had wel een beetje gerekend dat het wel 'wat langer kon duren' maar ja, het is allemaal een beetje anders gelopen, ik zit sinds januari in de mmm en moest primolut en clomid gebruiken ( ik werd helemaal niet meer uit mezelf ongesteld :() zit nu inmiddels aan de hormonen om te spuiten :( als ik dit van tevoren had geweten had ik waarschijnlijk nooit meer aan de pil begonnen, echt zwaar teleurstellend allemaal, maar ja ik ben dus toen mijn kindje 1 jaar en 4 maanden was gestopt met de pil ( om even op je vraag terug te komen ;)) heb jij 'het' gevoel alweer?? ik had dat in juni al... en het word alleen maar sterker.... helemaal nu er zoveel mensen om me heen zwanger zijn en ik zo vaak de vraag krijg, moeten jullie ook niet eens voor een 2e gaan :( ( dan denk ik: je moest eens weten :x) maar ja, dat kunnen de mensen om me heen ook niet weten natuurlijk hihi, succes in ieder geval!

liefs riniti

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Riniti, bedankt voor je reactie! :) Wat een verhaal meid. Hopelijk mogen jullie snel weer het geluk van een zwangerschap ervaren. En die opmerkingen: sommige mensen hebben echt geen verstand.

Het gevoel is nu versterkt met dat m'n collega zwanger is. Kan echt fijn met haar babbelen, echt een toffe meid ;)
    Maar 't is dubbel. Langs de ene kant wil ik graag weer een keertje zwanger zijn, maar langs de andere kant zie ik ook op tegen de zwangerschap. ;) Bij m'n zoontje heb ik vanaf 20w bijna niets meer mogen doen. Eerst placenta praevia, daarna voorweeën op 26w... Moest wel gaan werken (voltijds, want in B is zwangerschap geen reden om minder te gaan werken om medische redenen :x) maar mocht niets meer in m'n huishouden doen... En ik zou me dan heel schuldig naar ons zoontje gaan voelen, als ik dan niet volop met hem bezig kan zijn.

4. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    heeey,

dank je wel, hoop ook echt dat het nog eens mag lukken!
    ik weet precies wat je bedoelt! :p met je collega die zwanger is en dat je dan zo dat gevoel krijgt, stom is dat eigenlijk, hoe meer mensen er om je heen zwanger zijn hoe erger je dat hebt ;)
    jeetje, da's ook wat dan! vanaf 20 weken niets meer mogen doen en dan toch gewoon fulltime werken, slechte zaak hoor dat ze daar op je werk zo mee omgaan! kan me idd voorstellen dat dat je dan tegenhoudt ook omdat je nu al een kleintje hebt rondhuppelen... hoe groot wordt de kans geschat dat dat nu weer gebeurd dan?? laat ik het zo zeggen, is de kans bij jou groter om dat weer te krijgen als 'een ander' zeg maar?? idd ook een moeilijke keuze zo!
    succes in ieder geval,

liefs riniti

5. Wilma06

Wilma06 Actief lid

Apr 3, 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hallo !!!

Wij hebben bewust gekozen om 3 mnd na de geboorte ( ks ) van onze oudste om voor een tweede te gaan
    Dit omdat het ruim een jaar duurde voor we zwanger waren van hem
    Dit keer ging het iets sneller en 6 maanden later was ik terug zwanger!!!

5 maanden na de geboorte van de 2e raakte ik onverwacht zwanger
    Helaas is dit na 16 weken misgelopen

Maar toen hebben we op aanraden van de gyn geen anti-conceptie meer gebruikt en 3 maanden later was ik zwanger van no 4 !!

Ondertussen weer bijna 13 weekjes onderweg

Het is druk met de 2 oudsten ( er zit 1,5 jaar tussen )
    Maar ik zou het nooit anders willen
    Dit keer zal no1 3 jr + 3 mnd zijn, no2 1 jr + 8,5 mnd

En dan is mijn gezinnetje eindelijk compleet :D

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik ben in februari 2009 bevallen van mijn eerste kindje. Ikzelf wilde heel graag ongeveer 1,5 jaar tussen de kindjes hebben, maar voor mijn man was dit absoluut geen optie. Hij wilde ongeveer 3 jaar tussen de kindjes hebben, maar voor mij was dat absoluut geen optie. Eind maart 2010 ben ik er eens goed voor gaan zitten met mijn man en heb toen aangegeven dat ik heel graag een tweede zou willen. Hij begreep mijn sterke wens en de eerste was tenslotte al 1 jaar geworden dus hij wilde nu ook wel. Half april 2010 was ik zwanger, maar dat is helaas een miskraam geworden en eind juni 2010 was ik weer zwanger van onze tweede en ben maart 2011 bevallen. Al met al zit er dus 25 maanden tussen de kindjes.

7. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Wij zijn toen mijn zoon 9 mnd was voor een 2e gegaan. en helaas na een jaar nog steeds niet zwanger van de 2e Ik begin als ik ongi word met clomid i.v.m. onregelmatige cyclussen. Heb net een kuur duphaston gehad en zit nu te wachten op ongi. Doe wat je hart je ingeeft.
    In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst he.

Hopelijk ben je er zelf snel uit.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Op m'n werk gingen ze ermee akkoord, maar het was de mutualiteit die moeilijk deed. En zij staan, in mijn geval, in voor de uitbetaling tijdens mijn bevallingsverlof en eventueel ziekteverlof.

Placenta praevia komt normaal zelden bij een eerste zwangerschap voor zei mijn gyn. M'n moeder heeft dit tijdens haar zwangerschap van mij ook gehad en heeft daardoor 6m volledig plat moeten liggen... M'n zus was toen 3j en m'n moeder heeft die maanden volledig in het zh moeten doorbrengen omdat ze zoveel bloedingen had.
    Maar het is niet gezegd dat dit bij een volgende zwangerschap ook het geval gaat zijn natuurlijk.

@ Wilma: Gefeliciteerd meid!! Nog eventjes geduld en je hebt je gezinnetje waar je van droomde ;)

@ speentje: Ik wil ook sowieso wachten tot ons zoontje 1 jaar is geworden. Daarna nog maar eens aan't denken gaan ;)

Share This Page