Mening en hulp nodig bij dilemma

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Juultje23, 6 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw

    o wat vervelend dat je bent gevallen bent, gelukkig niks ernstigs. Gaat het wel weer? je zal wel erg geschrokken zijn

    Ergste vind ik eigenlijk nog dat ze zonder overleg een draagzak koopt, een goedkope zonder na te vragen of wij het uberhaupt wel willen. Wij weten zelf nog niet of we er 1 gaan gebruiken en zo ja wie dan nog meer er mee willen laten lopen.

    Borstvoeding wil ik in principe niet gaan geven. maar ook dat weet ik nog niet zeker. Logeren uit noodgeval is wat anders.

    Ook voor de kamer doet ze niks in overleg en koopt ze alles via marktplaats zonder wij hier inspraak in hebben. Ze gaat 1 vaste dag oppassen ( tenzij het een keer extra nodig is) (s ochtends brengen en voor/of na het eten weer ophalen) Denk dat wij dan met het ophalen blijven eten, ze woont op 30 min afstand zonder file. dus in principe niet voor de nacht, ze gaat een hoekbox aanschaffen voor in de woonkamer.

    Toen we er achter kwamen dat we zwanger zijn leek het ons leuk om het de familie te vertellen maar dit had ik echt niet verwacht had ik er liever misschien nog even mee gewacht haha
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.200
    113
    Bij een vaste oppasdag lijkt mij een babykamer en box wel handig. Wat voor overleg zou je willen dan? Inspraak in meubels? Kleur? Materiaal?
     
    Juultje23 vindt dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    En wat is hier zo erg aano_O het is toch in hun huis, wat wil jij er dan inspraak over hebben? Sorry maar ik vind dit echt heel overdreven en een beetje hormonaal wel.

    Die draagzak begrijp ik redelijk, zeker omdat het dus schijnbaar een niet goede is. De opmerking van; “ wie er met onze baby mag lopen “ kan ik dus niks mee, maar dat is mijn persoonlijke ding omdat ik nooit echt moeilijk ben geweest hem aan andere te geven.
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    De spullen die ze koopt en ook wel een beetje iets wat wij veilig en fijn vinden voor ons kindje. Ze wil ook een andere kinderwagen gaan kopen in plaats die van ons gebruiken ( wij hebben een verstelbare dus zij kan er ook mee lopen). Wij vinden dit een beetje onzin en hebben ons kindje liever in de eigen kinderwagen
    Wij hebben aangegeven als er spullen nodig zijn, wij dit eventueel zelf willen bekostigen maar daar wil ze niets van weten. Ze wil haar eigen baby kamer maken. Lijkt wel of ze zelf zwanger is. En de kamer moet af zijn voor die kleine er is want dan moet hij in gebruik zodra de baby er is terwijl wij aangegeven hebben dat ze nog alle tijd heeft. Zolang ik verlof heb, op een noodgeval na, zal het kindje niet de hele dag bij haar zijn.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar wat moet je fijn vinden aan een ledikant dan. Een ledikant is een ledikant. En laat ze lekker hun eigen kinderwagen kopen joh. Super makkelijk, niet dat gesleep met spullen ergens naartoe. Echt, ik denk dat je je verkijkt op wat voor een volksverhuizing het telkens is. Je kunt toch gewoon anders je eigen hoeslakentje mee geven zodat ze die erom heen kunnen doen.

    Ik snap je probleem echt niet zo.
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw

    Omdat met de spullen die zij koopt, bepaalde verwachtingen heeft en ook vindt dat die dan moeten gebeuren. Omdat het vanaf moment dat wij vertelde zwanger zijn, zij allerlei dingen in haar hoofd haal zonder wij nu weten of wij dit wel willen. Met een wieg wil ze dat het kindje al vrij snel blijft logeren want bijv na een jaar past het daar niet meer in. als we dit niet toe laten krijgen we van ja maar ik heb het wel gekocht daarvoor. hwij vinden het zonde als zij spullen aanschaft die niet nodig zijn. en ja wij willen wel veilige spullen en bijv de draagzak is er een voorbeeld van. ( mijn schoonzusje woont nog thuis en daarmee is mijn schoonmoeder overal mee ens wat mijn schoonzusje wilt of vindt)

    Wij hadden eerst ook iets van lief en leuk dat ze een kamer vrij maakt en tuurlijk, is haar huis en wat ze koopt is aan haar. maar als snel bleek wat de bedoelingen waren en als zij die spullen koopt en wij komen het niet na , wordt ze boos
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Zou toch nog een keer praten samen, klinkt niet ideaal als vaste oppas.
    Dan kan ze later beter “verwen” oma zijn. Maar je vriend heeft wel een puntje als je jouw moeder wel vraagt en de zijne niet.

    Zou de aangeschafte spullen wél even checken met de lijst van veilig slapen. Want spijlen zijn bijv smaller geworden dan vroeger, weet niet wat ze heeft gekocht. En de matras is die nieuw of ook tweedehands, dat zou ik nooit willen. Maar of oma nu een mooi wit bedje of een lelijk roze ding koopt maakt niet uit, dat zou ik los laten.

    Andere kinderwagen scheelt ook veel sjouwen, maar is alleen nodig als ze echt gaat oppassen. En daar zou ik het nog eens goed over hebben, want volgens mij zie je dat echt niet Zitten.
     
  8. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Het is denk ik meer het gevoel dat ze het compleet overneemt en bepaalde dingen al claimt. en wat wij ergens van

    Nee ik vind haar ook niet ideaal, als ik het alleen voor het zeggen had , ging ze ook niet oppassen maar ik heb ook rekening te houden met mijn vriend. Ze verdient ook een kans maar ik ken haar nu 15 jaar en ik weet dat ze soms dingen doet die andere niet willen en diegene er ook niet achter komt. Liefst zou ik haar hier bij mij thuis willen laten oppassen, dat wil ze niet want dan kan ze niet roken zovaak als ze wilt. Of kan mijn schoonzusje niks met de kleine doen.

    Ze wil tweedehands spullen aanschaffen. het wiegje ( moet een ledikant worden), box, kinderwagen. maar ook alle toebehoren daarvan. Ik heb geen probleem met tweedehands spullen maar wel met bijvoorbeeld een 2e hands matras of boxkleed. Ledikant zelf of de box vind ik ook geen probleem als die 2e hands is, kan niet in haar portomonnee kijken. Maar wij hebben aangeboden om het matrasje, hoeslakens en boxkleed nieuw te kopen voor bij haar. maar dat wil ze niet. De kleur maakt mij ook echt niet uit, dat is haar keus maar de veiligheid en of het nieuw is wel. Ze wil een kinderwagen van 25 jaar oud gaan kopen. ze wilde haar kinderwagen van vroeger gebruiken van haar kinderen, wij vinden dit prima en ook leuk voor haar. nou die wagen valt van ouderdom uit elkaar dus nu moet ze perse een andere wagen dan die van ons. de kleedjes en matrassen wil ze ook niet vervangen want ze gaat op zoek naar oude kinderspullen. ( niem je dat vintage of retro?)
    Mijn vriend zegt laat haar maar even we gaan er binnenkort wel wat van zeggen. Ik ben bang dat het dan al te laat is

    Ik heb begrepen dat baby's/jonge kindjes het fijn vinden om in eigen spullen/geur te zijn als ze ergens anders zijn
     
  9. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Dit klinkt als typisch hormonale irritatie. Je schoonmoeder is apentrots en probeert jullie te helpen door (gratis?) een dag op te passen in de week. Het lijkt me logisch dar ze dan graag zelf ook spulletjes wil aanschaffen om het zichzelf makkelijker te maken. Als je kindje naar de opvang gaat zul je het ook moeten doen met de bedjes wagens en spullen die ze daar gebruiken volgens mij.

    probeer het positief in te blijven zien, het blijft jullie kind. Of oma nou spulletjes koopt
    Of niet :)

    ik begrijp je gevoel overigens totaal hoor! Mij hormonen deden precies dit haha.
    Mijn (schoon) familie is ook zo, en mijn kids gaan mega graag uit logeren. Ik vind dat persoonlijk juist heel waardevol en belangrijk. Opa&oma zijn er helaas niet voor altijd, en hoe mooi is het dat ze zo graaf een fijne band wil opbouwen
     
    Sado, Malbec en Juultje23 vinden dit leuk.
  10. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw

    Haha ja die hormonen zijn wel vervelend , wel fijn dat ik die de schuld kan geven haha. maar ik heb dit altijd al beetje gehad met mijn schoonmoeder. ze claimt veel en eist altijd haar zin op. zelfde met oppassen. Ze vindt 1 dag niet genoeg. ik ga 3 dagen werken en mijn man 4 waardoor er 2 oppasdagen zijn die we eerlijk willen verdelen onder onze ouders. weekend zijn we allbei vrij. Ze is ook van mening dat ons kleintje met een paar weken wel bij haar kan logeren, heeft zij vroeger ook met haar kinderen gedaan
    Mijn ouders zijn totaal de andere kant. die vinden het ook super dat ze op en oma worden maar laten ons wel een beetje met rust en doen het op ons tempo. Ik denk ook dat het nu erger overkomt doordat alles nieuw is en ons ook overvalt.

    Ik vind het ook lief dat ze eigen spullen aan wil schaffen maar ook zonde als zij onnodig spullen aanschaft. en wij willen wel dat het schoon ( matras enz niet 2e hands) en veilig is. Ze wil oude spullen aanschaffen en daar voelen wij ons niet fijn bij. Moet ik mij daar dan over heen zetten? ( gevraagd als advies)

    wij willen ook heel graag dat ze een goede en fijne band opbouwen maar mijn schoonmoeder en schoonzusje gaan compleet hun eigen gang terwijl het nog wel altijd ons kind is.
     
  11. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43

    Ik denk idd niet dat je kan bepalen hoe een ander zijn geld uit geeft. Als jij het anders/nieuwer/schoner wil vind ik eigenlijk dat je het zelf aan moet schaffen
     
  12. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw

    Dat willen wij ook en heeft mijn vriend ook aangeboden/gezegd dat wij die dingen dan kopen voor bij haar maar dat wil zij absoluut niet. zij wil zelf bepalen hoe en waarin/onder haar kleinkind bij haar is. daarom is dit allemaal zo lastig.
     
  13. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Ene kindje vindt dat heel belangrijk, maar er zijn er ook genoeg die het niks uitmaken.
     
    Juultje23 vindt dit leuk.
  14. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ze rookt in haar huis. Maar ze heeft gezegd als de kleine er is dat ze buiten gaat roken. Ze zou niet roken waar ik bij ben, is 3 x goed gegaan,nu zeg ik er steeds iets van. Ze heeft het soms niet door en geeft niet ik kan haar erop wijzen en dan gaat ze ook naar buiten of zet een raam open maar met die kleine vind ik ht een ander verhaal.
    Heb wel gezegd als je rookt in bijzijn van die kleine is het oppassen meteen afgelopen of alleen nog bij ons thuis.

    Ja de spullen op zich heb ik geen moeite mee als het maar veilig is. Kleur of 2e hands maakt me niet uit. Maar matras of boxkleed ( iets waar het op of in ligt) vind ik gewoon vies en wil ik nieuw hebben en desnoods zelf betalen, het is tenslotte een wens van ons
     
  15. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Oke! Ik vind dit dus wel echt not done. Roken in bijzijn van een zwangere. En ze gaat buiten roken als de baby er is. Dwz ook als de baby slaapt? Of steekt ze dan wel een peuk binnen op. Daarnaast hangt al die rook in de kamer rond. Sorry. Maar mijn baby zou daar dan niet naartoe gaan, dan maar lekker boos. Als je graag wil oppassen wat super leuk en fijn is, dan maar gewoon bij jullie. Je kan haar moeilijk gaan verbieden niet in haar eigen huis te roken maar kan er wel voor kiezen je baby dan niet bij haar te brengen.
     
  16. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ze heeft beloofd om niet binnen te roken als de kleine er is. voordat hij/zij komt alles goed te ventileren. Ik geloof er weinig van maar mijn vriend geloofd het wel en vind dat we haar een kans moeten geven. Zij heeft zelf gerookt tijdens haar zwangerschappen.
    Ik heb na wat moed verzamelen aangegeven als zij binnen blijft roken zonder te ventileren ik niet meer langs kom zolang ik zwanger ben. Ze heeft een serre waar ze overdekt kan roken en niemand er last van heeft. Ja als de kleine slaapt gaat ze niet roken heeft ze beloofd maar ik vind het lastig te geloven. ze is een stevige roker.

    Het is al met al gewoon een hele lastige situatie. Alles bij elkaar. Ze is echt een lief mens met geen kwade bedoelingen maar ook heel lastig soms in de omgang en haar begrip voor dingen
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Zou het een optie zijn om eens tussen neus en lippen door te vragen/hinten naar dat zij toen met haar kinderen alles kon doen zoals zij dat wilde en dat het nu aan jullie is om het te doen naar hoe jullie het voor je zien? Haar kans is geweest uiteindelijk.
    Misschien eens bewust vragen of zij het toen niet storend vond als anderen bepaalden hoe zij het moest aanpakken met haar kinderen. Misschien zet dat haar aan het denken?

    Of je hebt de pech dat het haar nooit gestoord heeft.

    Nee, vind ik niet. Zoals al gezegd, en wat je zelf ook al zegt, de kleur en alles van een ledikant of box daar, ja, daar moet je je dan overheen zetten. Maar zodra het over hygiëne gaat, mag je best eisen hebben. Dat gaat om meer dan alleen wat het oog wil.
     
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oef dat roken zou echt een no-go zijn voor mij. Zo goor. Zo slecht.

    Ook als ze alleen binnen rookt wanneer jullie er niet zijn, hangt de rook in huis. Kan je niet tegenop ventileren. Valt wel snel te checken overigens. Als je er bent en ze rookt niet binnen op dat moment, maar jullie kleding stinkt daarna wel naar rook.... Dan weet je dat ze gewoon nog binnen rookt.

    Mijn schoonmoeder rookte ook binnen. Als wij er dan waren dus buiten. Maar we stonken altijd enorm! Nu ik zwanger ben is ze gestopt. Althans, ze doet een hele goeie poging. Iets waar wij heel blij mee zijn! Ze stopt namelijk omdat ze zo graag op wil passen in een fris huis❤️
    Ik hoop dat jij je schoonmoeder ook zo ver krijgt!
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.958
    113
    Helaas redelijk herkenbaar. Gelukkig niet van de kant van mijn schoonfamilie dan, wel van mijn familie. Ze zaten steeds maar te drammen over wat volgens hen nodig zou zijn voor een baby en als wij het niet snel genoeg kochten deed mijn moeder dat dus gewoon :| Achteraf wel lief bedoeld, maar op dat moment vond ik het behoorlijk irritant.
     
  20. AnnaS1988

    AnnaS1988 Lid

    11 mei 2019
    24
    7
    3
    Vrouw
    Herkenbaar. Vervelend to! Maar als je borstvoeding geeft heb je gelijk een goede reden om baby thuis te laten slapen.

    En verder zou ik een beetje afwachten. Ik heb twee kinderen die als baby veel hebben gehuild (reflux/allergie), die zaten de hele dag in de draagzak of doek en sliepen snachts op mij. Mocht jouw kindje ool onrustig zijn, dan zullen je rug en mentale gezondheid je heel dankbaar zijn als andere mensen even met kind mogen wandelen..
     

Deel Deze Pagina