Friso HA of nutrilon HA, friso schuimt zo?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juenco, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mijn dochter hebben we vanaf het begin Friso HA gegeven. Op zich beviel dat wel goed, behalve dan dan dat het ontzettend schuimde.

Nu hebben we alvast een pak voedng in huis gehaald, nutrilon HA, maar begin toch te twijfelen.

Ik lees dat nutrilon (nóg!) viezer is dan friso bijvoorbeeld.

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik heb voor alledrie mijn kinderen Friso HA gebruikt en nog nooit gehad dat het schuimde. Misschien kun je het beter eerst doorroeren voor je de voeding gaat schudden.

Ik heb wel andere kindjes Nutrilon gegeven als gastouder en daarvan vond ik juist dat het veel meer schuimde als Friso. Dat was wel gewone Nutrilon.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nooit schuimende voeding en altijd Nutrilon HA gebruikt als kunstvoeding. Misschien inderdaad eens proberen te roeren ipv te schudden? Schudden is sowieso niet handig omdat je dan lucht in de voeding schud zegmaar en ervoor zorgt dat je kindje 'lucht' mee opdrinkt.

Het schijnt inderdaad dat de kunstvoeding van Friso zoeter is dan die van Nutrilon, maar de kinderen hier hebben er nooit moeite mee gehad terwijl die toch (zoetere en telkens anders smakende) borstvoeding gewend waren/zijn. Ze vinden beide heerlijk :).

Liefs Hanneke.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Friso smaakt romiger dan Nutrilon, maar ik denk dat je de fles schud? Dan krijg je schuim en je kindje automatisch meer lucht binnen.

Als je roert heb je dit niet.

Beide kinderen hebben hier pepti gedronken. Nou ik vond het te smerig voor woorden, maar bij beide kinderen daar nooit wat van terug gezien.

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dank voor de reacties! Ja, wij gingen op een gegeven moment de fles schudden en schepten dan de schuim van de voeding af.

Nutrilon is hier in de plaatselijke supermarkt wel te verkrijgen en Friso niet. Dus wellicht is nutrilon dan toch handiger. Eens zien wat hij ervan gaat vinden ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom niet gewoon kruidvat, etos, ah of bonbebe? Even goed.

Schuimen heb je alleen als je het niet goed klaarmaakt.
    aanbevolen manier (WHO) is:
    poeder oplossen in water dat net van de kook is. Fles rollen of met brandschone vork roeren. Fles afkoelen onder stromend koud water tot juiste temperatuur. Of sneller: helft van het water net van de kook, poeder oplossen, en dan aanvullen met koud water.

Als je schudt krijg je het 'milkshake-effect', allemaal kleine luchtbelletjes die vast zitten in de melk, en die in de buik van je kind grote boeren of winden worden (met soms bijbehorende kramp).

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vast wel even goed, maar geen algemene verkrijgbaarheid, daarom kiezen wij daar persoonlijk niet voor ;) kan me voorstellen dat dat bij meerdere zo is.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik zou inderdaad voor een voeding gaan die makkelijk te verkrijgen is.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Makkelijk te verkrijgen hangt van je vaste winkel af natuurlijk.
    Voordeel van AH en Etos is dat je er de deur niet voor uithoeft.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Huh, bedoel je om het thuis te laten bezorgen? Want dan betaal je weer juist hoge bezorg kosten toch?

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En is het niet dat je minimaal voor 75 euro moet besteden voor ze het thuis brengen? Wij doen overigens altijd onze boodschappen bij de albert heijn, maar thuisbezorgen is niet mogelijk, wij vallen niet binnen het bezorg gebied van meneer appie, dus hoe dan ook we moeten daar de deur voor uit.

Apotheek kan je het overigens dan weer wel door thuis laten bezorgen :p!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vriendin van me bestelt het altijd met luiers, doekjes en zovoorts samen. Bezorgkosten zijn volgens haar gelijk aan benzine/parkeerkosten, maar dan zonder de drukte van het winkelen, de stress van babyslaapjes etc.

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Tja, ik woon boven de etos en naast de ah, dus voor mij gaat dit sowieso niet op :)

Ts: Zoals al eerder gezegd, roeren met een vork. Hier schuimde het eerst ook heel erg en sindsdien echt niet meer. Ik gebruik juist Nutrilon en wil gaan overstappen op wat goedkopers want ik vind Nutrilon echt bizar duur in vergelijking met andere (huis) merken

Deel Deze Pagina