Ben op zoek naar een lijst met leeftijden en daarbij de maten, weten jullie waar ik dat kan vinden of heeft iemand dat vb: maatje 50 ; 0/1 jaar enzovoorts 152 : leeftijd 10? gr jacque
Kledingmaten voor kids Kinder-kledingmaten, als in het schema weergegeven, zijn een indicatie. Bij een gemiddelde lengte en gewicht, kun je onderstaande maten aanhouden. Leeftijd Maat pas geboren 50-56 1 tot 3 mnd 56 4 mnd 62 5-6 mnd 68 6-9 mnd 74 9 mnd tot een 1 jaar 80 1 tot 2 jaar 86 2 tot 3 jaar 92 3 tot 3½ jaar 98 - 104 3½ tot 4 jaar 104 -110 5 jaar 110 -116 6 jaar 122 - 128 7 tot 8 jaar 128 - 134 -140 9 tot 11 jaar 140 -152 Internet is heel handig.
Ligt helemaal aan het kind; ik liep gigantisch voor en met 10 jaar in maat 176. Gewoon niet teveel kopen van maat 50/56 en daarna verder zien. Kleertjes zijn toch zo gekocht en dat kunnen papa's ook heel goed hoor! Zonde als kleertjes niet gedragen worden. Zo heb ik een vriendin die wel 10 pakjes maat 50 had en haar baby zat al meteen in 56. 0 - 3 maanden 56 4 maanden 62 4 - 6 maanden 68 5 - 9 maanden 74 9 - 12 maanden 80 1 - 1,5 jaar 86
Maar als ik dan weer naar mijn jochie kijk, die heeft 10 weken met maatje 50 gedaan. (Hij was niet te vroeg geboren) Het is idd per kind verschillend.
Leeftijd Maat pas geboren 50-56 1 tot 3 mnd 56 4 mnd 62 5-6 mnd 68 6-9 mnd 74 9 mnd tot een 1 jaar 80 1 tot 2 jaar 86 2 tot 3 jaar 92 3 tot 3½ jaar 98 - 104 3½ tot 4 jaar 104 -110 5 jaar 110 -116 6 jaar 122 - 128 7 tot 8 jaar 128 - 134 -140 9 tot 11 jaar 140 -152 lijstjes zoals o.a. bovenstaande zijn echt bullshit. Maar geen kritiek op dit lijstje precies maar het is ook zo dat een maatje 50 niet maatje 50 hoeft te zijn. ik had een pakje van de h&m en daar erzoop kyana letterlijk in daar stond in 56 maar het viel uit als een 68 ofzo! suc6 met shoppen
Ja, er zit echt verschil in; ik heb laatst een pakje maat 50 gekregen en dat leek wel maat 44 en andere pakjes vallen weer heel groot als zeker 56!
*** deze reactie had ik eerder olp het forum gepost*** Maar mijn ervarning is dat het erg afhangt van welk merk het is...hieronder mijn lijstje maten Zorg dat je in ieder geval wat maatje 50 in huis hebt (1 of 2 broekjes van maat 50). Mijn ervaring is dat ze toch nog heel lang maat 50 aan hebben. Hij heeft wel 4 a 5 weken lang in maat 50 gezeten. Ik ben zelfs in mijn kraamweek nog kleertjes maat 50 bij gaan kopen omdat ik dus ook maar 1 pakje had. En hij zit nu in maat 56 (hij is morgen, 21 dec, 2 maanden oud). De broekjes van maat 56 zijn zelfs vaak nog aan de grote kant. De shirtjes passen wel goed. Aangezien hij nu 57 cm is, en hij gemiddeld(volgens zijn groeicurve) 1 cm per week groeit zal hij nog 5 weken hiermee kunnen doen. Ik verwacht dan ook dat Jamal tot en met 3 maanden oud maat 56 zal dragen. rompers Wat betreft de rompers.. Wij zweren hier bij de rompers van de Hema.. Echt super super super dingen.. al die stomme ondingen van andere winkels.. heb ze allemaal weggegooid (behalve hans textiel, dies ook wel oke).... Ze zitten vaak te strak, hebben van die gekke korte mouwen en zijn niet flexibel over het hoofd te krijgen.. Hoppa allemaal weggegooid dus.. Mijn advies koop je rompers bij de hema.. zijn op zich niet zo duur.. vaak 2 euro per romper (maar dat is overal ongeveer de prijs) Ik heb er hier een stuk of 14 in de kast liggen... zo'n 10 met korte mouwen en 4 met lange mouwen.. Wij doen jamal namelijk wel eens een shirtje aan met korte mouwen en dan een romper met lange mouwen eronder.. staat erg cute ! (merk)kleding Houd er rekening mee.. de ene kleding valt klein, de ander groot.. Noppies klein mexx klein tot normaal lief klein hans textiel normaal zeeman normaal hema normaal tot groot wibra normaal esprit groot villa hap klein feetje groot prenatal klein tot normaal V & D normaal nijntje groot Ik hoop dat je er wat aan hebt... heb je nog vragen.. dan hoor ik het wel !
@ mamak, helemaal mee eens. De rompertjes van de Hema vind ik ook het prettigst. Ook qua andere maten (tot nu toe dan) vind ik die van de Hema het beste overeenkomen. Tabel Hema: 0-1 maand 50-56 1-2 maand 62 2-4 maand 68 4-8 maand 74 8-12 maand 80 12-16 maand 86 @Dinky: Onze Lisanne is nu ook ruim 7 weken en heeft ook al wel kleertjes van 62 aan, maar ook nog wel van 56. Ligt helemaal aan het model. Het een maatje is het andere niet. Vind er erg veel verschil in zitten. zoals eerder gezegd vind ik de Hema kleertjes het beste/prettigste passen. Groetjes Saskia
Oke, het is mijn eerste, maar vanaf 1 maand al in maat 62 lijkt mij sterk! Een gemiddelde baby is 50 cm. lang, dat wil dus zeggen dat een baby in 1 maand tijd 12 cm. groeit! Neeeee toch?
Lisanne is ook ons 1e kindje en was bij de geboorte 50 cm en vorige week 55 cm. Dus 5 cm in ca. 6-7 weken. Is per kindje ook verschillend. Ik vind de maten kleding niet altijd overeenkomen met de centimeters die voor de maten kleding worden gehanteerd, dat komt namelijk niet precies. Het zijn richtlijnen die gegeven worden. En daarbij als het een gewurm wordt om haar in maatje 56 te krijgen, dan een maatje groter. Sommige kleertje maat 56 past ze nog prima en sommig maatjes 62 ook dus het is gewoon een beetje uitvogelen wat wanneer het beste past.
Ze hebben mijn baby geschat op 54 cm. Gelukkig heb ik niet zoveel maat 50 gehaald! Maar met een grote baby heb je weer de kans dat die in het begin niet zoveel groeit, las ik. Ik heb een Nijntje t-shirt gekregen en die is maat 56, maar echt ieniemienie! We zien wel!
Ik heb een paar weken geleden ook een Nijntje shirtje gekregen maatje 56 dit zit Lisanne nog ruim. Maar een aantal pakjes 56 van C&A dit past ze niet meer, althans het is zo'n gedoe om ze aan te krijgen, dat ik ze neit meer gebruik is voor Lisanne ook niet prettig natuurlijk.
Ik vind Mexx net groot vallen, Zeeman redelijk klein (ironisch genoeg, want de kleren voor grotere kids en volwassen vallen nogal groot), en Wibra ook groot! C&A ook redelijk groot trouwens.(van gewoon kleren dan, rompers enz weet ik niet) Zo zie je maar. Volgens de lijstjes zou Alyna nu maat 86 moeten hebben (vanaf 12 maanden), maar ze past maat 80 maar net goed.En ze is gewoon een gemiddelde beeb.
Ja, het hangt ook af van je kindje... Volgens de maten tabel zou Jamal vanaf 4 maanden tot 6 maanden maat 68 moeten hebben. Jamal heeft pas sinds een week maat 68 aan. Hij was toen precies 5 maanden.. Ik doe dus veel langer met kleding. Zijn schema was zo: 0-1 maanden - maat 50 2-3 maanden - maat 56 4 -5 maanden - maat 62 vanaf 5 maanden - maat 68
Mijn meisje is heel smal en de rompers van de Hema en Prenatal bijvoorbeeld zitten nergens naar. Zijn veel te wijd. De beste zijn hier: Petit Bateau en een pak rompers van de Makro 6 stuks in pak. Deze maten had mijn meisje: 0 tot 1 maand= maatje 50 1 tot 2 maand= maatje 56 2 tot nu (bijna 5 mnd) = 62
Hier was het ook maand 1 maat 50 maand 2 maat 56 maand 3 maat 62 maand 6 maat 68 maand 9 zal maat 74 worden. Sommigen broekjes draagt ze nu al 74, maar shirtjes zijn veelal nog te groot, hoewel ze uit sommige 68 (gekrompen?) wel uit begint te groeien, maar ik heb er nog genoeg over, waarin ze wel nog past.