Vanaf welke termijn kan een test lichter uitslaan ivm te veel HCG

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Romymama, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Is er iemand die dit weet?

Ik doe net een testje omdat mvm vandaag komt en ik niet voor aap wil staan/gespannen wil zijn en de teststreep is nu lichter dan de controlestreep. De laatste keer dat ik getest heb knalde die echt meer dan de controlestreep.

Ben nu 6 weken en 3 dagen (kan niet verder zijn).

Ik weet dat het niet zo handig is om nog te testen maar ik moest vandaag toch.

Even ter vergelijk bovenste is van 12 dagen geleden en onderste van net:

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dat is gewoon nadat je een knaltest hebt gehad.
    Dus niks om je zorgen om te maken. Bij mij was dat na 5 weken al geloof ik.

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik zou me geen zorgen maken hoor! Ziet er hartstikke mooi uit!!

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ligt ook aan het merk test ben ik achter gekomen. Ik had vorige week, dus 9 weken zwanger ongeveer nog twee testen liggen. De KV knalde van het scherm af en de dipstick van One Step was zo goed als wit. Zegt helemaal niets meis gefeliciteerd met je zwangerschap

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Rond de 6 weken word het HCG vaak al te veel voor een test en slaat dan lichter uit dan daarvoor.

Ik had tijdens mijn derde zwangerschap met 10 weken serieus nog een echte knaller (met ebay testjes) terwijl de normale action test met 6 weken al een stuk lichter werd.

Het is echt normaal :) Geniet van je zwangerschap

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Niet ik ben nu 34 weken en vond vorige week nog een testje en die was knaller dan knal.

Het kan zijn dat er in de ene test meer kleurstof zit dan in de ander dus niet druk maken hoor

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dankjewel voor jullie reacties! Ik ben toch nog even naar de action gegaan (shame on me) om te kijken of ik met minder geconcentreerde urine dan wel donkerder zou testen.

8. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    En zie hier het resultaat met zeer lichtgele urine. De onderste is met de minst geconcentreerde urine en nog mijn MvM testje.

9. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooie testen toch!! Gefeliciteerd

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Dit inderdaad. Snap niet zo goed waarom het steeds gezegd wordt want heb al vaker - ook op dit forum - enorme knaltesten gezien met 12-30 weken zwangerschap.

Los daarvan: don't worry, je testen zien er toch prachtig uit :)

11. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik had dit tijdens vorige zs ook maar zie dat je alweer hebt getest hihi. ik zie vaak staan dat vrouwen wel een knal test hebben als ze verderop in de zs zitten maar volgens mij ligt de piek rond 16 weken ong toch? dus misschien dat het lichaam daarna ook gewoon weer iets minder hcg heeft? maar dit is maar een gedachte van mij nergens op gebasseerd

12. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38

Mooie testjes hoor :)
    Lichtgele urine is minder geconcentreerd (meer vocht, minder hormonen vaak). Daarom zijn deze testen, met een verdere zwangerschap, vaak donkerder dan wanneer je donkere urine hebt.

Weetje wat grappig is, ben zelf echt gek geweest tijdens mijn zwangerschap hoor haha (wat hormonen wel niet allemaal doen), had mijn urine opgevangen en serieus 2 druppels in een apart bekertje gedaan. Helemaal aangevuld met water en die test was een enorme knaller. Terwijl de test met alleen urine super licht was.

Deel Deze Pagina