hoi hoi wij zijn al doorverwezen door cb naar fysio. heeft hij ook gehad, en hij beweegt zijn hoofdje nu alle kanten op maar de afplatting is daarmee niet zomaar weg. Ja, ik wil niet het gevoel hebben dat ik niet alles eraan gedaan heb en hij me later vraagt waarom ik er niks aan heb laten doen. want dan is het nu een half jaar even veel tegelijk maar heeft hij er later profijt van. zijn er mama's met foto;s van voor en na. met helmtherapie maar ook voor en na zonder helm?
Ons dochtertje heeft ook een afplatting.. gelukkig waren we er vroeg bij (naar mijn mening niet vroeg genoeg want CB wuifde het steeds weg) Waardoor het met fysiotherapie een heel stuk beter is geworden, ze begon 2 maanden geleden met 108 en zit nu op 105,9 en vanaf 106 is een helmpje aan te raden.. wij hebben dus overmorgen een afspraak bij de kinderarts om te kijken wat deze ervan vindt. Wij hebben overigens nooit een zij kussen gehad, gewoon veel op de buik laten liggen, het draaien oefenen en in het begin haar hoofdje steeds naar links draaien als ze sliep (had ook een voorkeur voor rechts) Nu is het een buikslaper geworden dus geen problemen meer met nog ergere afplatting..
Als ik jou was zou ik gewoon een andere kinderfysio bellen en een meting laten doen, heb je geen doorverwijzinng voor nodig. Ik vertrouwde haar voorkeurshouding niet en heb met 5 weken de kinderfysio al gebeld. Ze was heel aardig en heeft gelijk een meting gedaan
Jeetje Belize wat een mooi resultaat!!! Wauw! Wij zaten aan het begin van het traject maar zijn er nu weer uit. We bezoeken de kinderfysio nog eens in de 3 weken en that's it, thuis doen we de rest (wat eigenlijk niet meer is dan voorkómen dat zoontje plat op zijn rug gaat liggen). Mijn zoontje zit net onder de grens met zijn afplatting van het achterhoofd: een CPI van 94%. Vanaf 95% wordt een redressiehelm geadviseerd. De kinderarts vond het dus onnodig dat hij een helm kreeg maar ik zit er nog steeds mee, al merk ik wel dat het steeds minder erg wordt nu hij de hele dag op zijn zij of op zijn buik ligt. Belize, ik denk dat jouw voor en na foto's veel mensen net dat ene zetje kunnen geven om wel voor de helm te gaan. Super.
ja wat een super resultaat belize. Heb al meer foto's gezien op internet van kindjes met een super resultaat. Erger wordt het in elk geval niet met een helm en zonder weet je dat niet. Je weet zonder ook niet hoever het goed komt en misschien sla ik me dan wel voor mijn hoofd en heb ik spijt dat ik het niet toch gedaan heb. Neig steeds meer ernaar om het te doen
wat onze fysio zei dat je een helm kind wel kunt onderscheiden van een kind dat zonder helm gecorrigeerd is. dat is aan de achterkant van t hoofd te zien net boven nekje wordt t met helm boller. n kindje zonder helm gecorrigeerd is heeft vaak een meer n doorlopend nekje zonder goed bollige onder kant van t hoofd.