Psycholoog

Discussion in 'De lounge' started by StarMoon, Jan 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Even ventileren hoor :)

Morgen voor het eerst naar de psycholoog toe en op de een of andere manier ben ik er zooo zenuwachtig voor.
    Het zal waarschijnlijk nog niet meer zijn dan een kennismaking of zo.
    Het is gewoon dat ik geen idee heb wat ik kan verwachten. (behalve dat ik me over een tijdje hopelijk een stuk beter voel dan nu ;))

Iemand ervaring die me een beetje kan geruststellen, dat het niks voorstelt en zo?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Niks om je zenuwachtig over te maken hoor, ik zag ik juist altijd heel erg naar uit, omdat het daar zo gezellig was :p Klikte enorm goed en voelde me er echt op mijn gemak (een van de weinige plaatsen waar dit zo was).

Morgen zal inderdaad vooral kennismaking zijn. Ik hoop voor je dat het gaat helpen en je je snel een stuk beter voelt!

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Psychologen zijn gelukkig ook maar gewoon mensen:D

Echt niet druk om maken hoor, het is juist heerlijk om een uurtje lang ongegeneerd over jezelf te praten. Dat moet je jezelf gewoon gunnen:)
    Het is wel fijn als er een klik is, als die er niet is en je voelt je niet op je gemak bij die persoon dan kan je op zoek naar een andere he?
    Veel mensen houden er dan mee op en zoeken geen nieuwe en zeggen dat het niks hielp, bij de psycholoog. Zo jammer.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik kan het me wel voorstellen. Je maakt toch gevoelens bij jezelf los en de psycholoog maakt gevoelens bij je los, die je juist heel lang hebt weggestopt. Dus logisch dat je zenuwachtig bent.

Ik ken het gevoel. ;)

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties :)

De man klonk in ieder geval erg aardig over de telefoon.
    Stelt alweer iets gerust.

Zit met 5 jaar onverwerkte ellende op de schouders die er een tijd geleden allemaal uitklapte... en toen klapte ik in elkaar :(
    Maar na 10 weken wachtlijst ben ik alweer dingen gaan oppotten en heb ik nu zo'n gevoel van: Ach, het gaat allemaal best wel weer ;)

6. Samama

Samama Niet meer actief

Lekker gaan hoor! Het is echt niet eng, ik kijk er ook altijd naar uit.
    En wat het "het gaat allemaal wel weer" betreft, dat had ik ook na 5 sessies, toen ben ik gestopt en 4 maanden later weer volledig ingestort. Dus gewoon gaan!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik herken het helemaal!
    Ik vond t ook vreselijk die eerste keer en totaal niet op mn gemak.
    Veel besproken toen maar omdat ik zwanger was, was er weinig te doen en na 10 sessies ben ik gestopt, voelde me weer prima, maar ik zit nog met het eea dus ik overweeg om weer afspraak te gaan maken, maar ik twijfel.

Succes! Komt vast goed allemaal!!

8. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Waarom twijfel je bamjolan, als ik dat vragen mag?

De zenuwen komen vooral door het "onbekende", niet weten wat je kan verwachten.
    Morgenmiddag denk ik vast: pfffff, heb ik me daar zo druk om gemaakt :)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik kreeg eerst een hele vragenlijst, ook of je denkt aan zelfmoord enzo.
    Pas bij de 2e sessie gingen we wat meer op mijn probleem in.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik was ook zenuwachtig hoor, maar was nergens voor nodig. het is een fijne vrouw die ik heb en kan er goed mee praten.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ben zelf hulpverlener en de eerste keer zal een intake zijn, waarbij hij/zij dus zal vragen naar je hulpvraag/probleem waarvoor je komt, je achtergrond en je gezin van herkomst: dat soort dingen.
    De psycholoog is ook gewoon een mens, die gaat net als jij elke dag een paar keer naar de wc :D Niets om je klein en zenuwachtig bij te voelen dus. Hij/zij is ervoor om jou te helpen zicht te krijgen op je problemen en de oorzaken daarvan, zodat je ook een oplossing kunt vinden, (die ZELF kunt kiezen :)). Geen alwetend orakel dat over jouw leven gaat beslissen ;)

12. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Dat relativeert altijd alles he :D

Is het erg dat je niet precies je vinger op de hulpvraag/het probleem kan leggen?
    Het is gewoon een hele grote storthoop aan nare gebeurtenissen.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee hoor, dat is niet erg. Daar zijn psychologen ook juist voor ;)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja precies. De meeste mensen hebben volgens mij moeite met te bepalen waar de klacht nou precies vandaan komt. Daar is zo'n dude voor :)

15. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Tnx :)

En nu maar mezelf een schop onder het gat geven en wat aan het huishouden doen,
    ben ontzettend aan het lummelen vandaag :D

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

you go girl :D

17. Snap dat je zenuwwachtig bent, maar da's niet nodig hoor :) ze eten je echt niet op. De enige zenuwen die ik heb gehad, is of ik het er allemaal wel normaal uit kon krijgen. Maar goed, ik zeg altijd vraag eerst maar mijn hele dossier op om in te lezen :D kost ook een tijdje :p

18. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ook hier positieve ervaringen.Je druk maken is echt niet nodig meis!
    Ze zijn er om je te helpen en zullen er alles aan doen als ze er achter zijn wat je probleem is.
    Succes morgen! ;);)

19. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

Feb 17, 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Ik heb er ook zelf voor gekozen om hulp te zoeken aangezien mijn vrienden/vriendinnen me naar de mond leken te praten.
    Blij dat ik die stap gezet had!!

Nu ongeveer 1,5 jr verder voel ik me sterker!

en idd de eerste keer is even aftasten en spannend. Wel heel goed dat je de stap hebt gezet!

20. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal! :D

Zal morgen laten weten hoe het was.

Share This Page