Zouden jullie je mening willen geven over de jongensnaam Sam. Welke associatie hebben jullie hierbij? Als ik met mn hart kues vind ik fit een hele mooie naam maar als ik ga nadenken kan ik nogal wat minpunten bedenken. De naam wordt ook gebruikt als meisjesnaam. Ik ben ook bang dat mensen de naam voor hem als baby gaan verkleinen naar Sammie waardoor het helemaal een meisjesnaam wordt. En dan staat de naam ook nog eens in de top 5 hondennamen. Misschien maak ik me druk om niks maar hierdoor twijfel ik wel. Vinden jullie sam ook vooral een meisjesnaam (zeker door verkleinen) of hondennaam
Al jouw minpunten vind ik geen minpunten. Ik vind het een prima naam. Zou hem voluit Samuel doen. Prachtig!
Mijn zoontje heet ook Sam. Een leuke naam voor een superleuk jochie Wij hebben alleen maar positieve reacties gekregen op zijn naam en zijn blij dat ie zo heet. Edit: de enige die soms Sammy-boy zegt ben ik zelf. Niemand heeft hem Sammie genoemd. Ik ken ook geen honden die zo heten. Ken wel een hond die herman heet...
Zoontje heet Sam, geen seconde spijt van! Alleen maar leuke reacties. We noemen hem zelf soms wel Sammie, maar dat is als we onderling zijn.
Ik vind het nog steeds een jongensnaam hoor! En Sammie vind ik als koosnaampje ook leuk. Ook voor een jongen. Je hoort steeds vaker jongensnamen die voor meisjes gebruikt worden, maar dan is het nog niet een meisjesnaam toch.
Bij ons heeft ie ook (kort) op het lijstje voor een jongensnaam gestaan, maar ik vond de naam vooral geweldig voor een meisje. Ik vind het niet per definitie een meisjesnaam, maar wel leuker voor een meisje.
Het enige minpunt zou ik vinden dat het zo populair is, maar het klinkt echt alsof dit voor jou de naam is dus DOEN!
Leuk! Dood jou topic denk ik er zelfs over om hem voor te stellen aan mijn man. Ook voor een volwassen man prima naam! Jou bezwaren vind ik ook geen echte bewaren
Wij overwogen onze zoon zo te noemen. Vind het een toffe naam. Uiteindelijk inderdaad niet gekozen omdat het ook voor meisjes kan... maar blijf het mooi vinden en heb geen honden associatie!
Ik associeer de naam met de Lord of the Rings en Brandweerman Sam. Geen reden om de naam niet te geven dus. Het is wel ook een meisjesnaam. Wat hierboven al gezegd werd, je kunt ook als eerste naam Samuel geven, roepnaam Sam.
Ik vind het echt een hondennaam. Wel vind ik het meer een jongens- als meidennaam. Maar vind m niet mooi. Saai ook.
Ik vind het een prachtige naam en super stoer...voor een meisje.Mijn oudste dochter heet Sam. Voor een jongen vind ik het echt geen mooie naam,en voor een hond ook niet.
Ik vind het gewoon een leuke naam hoor. De minpunten die je aangeeft zouden voor mij niet doorslaggevend zijn. Mensen geven tegenwoordig hun huisdieren wel meer een “mensen”naam. Ik ken een hond die Lowie heet. Tja...