's Nachts zo onrustig, HELP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marleen2109, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Mijn zoontje Jasper is nu 3mnd en heeft KISS. Daardoor is hij een hele tijd heel onrustig en huilerig geweest. Na 3 behandelingen van de MT gaat het stukken beter en mochten we stoppen. Overdag gaat het hartsikke goed. Hij slaapt, drinkt, speelt, lacht, kan al van z'n buik naar z'n rug rollen, helemaal super dus. Maar de nachten zijn drama! Het maakt niet uit hoelaat hij zijn laatste fles krijgt of hoeveel flessen hij krijgt, hij gaat vanaf een uur of 1 lopen jengelen tot een uur of 5/6 's morgens. Het maakt ook niet uit hoeveel hij overdag geslapen heeft. Ik moet er elk uur zeker 2x uit. Als we hem z'n speen geven valt hij weer even in slaap, maar is zo weer wakker. We laten m ook weleens flink door huilen, maar hij stopt echt niet. En je zou denken dat hij er doodmoe van wordt en wel gaat slapen, nou niet dus. Rond 7u 's morgens valt hij wel lekker in slaap. Ik heb al van alles geprobeerd, maar nu weet ik het echt niet meer. Inmiddels zijn Jeroen en ik echt doodmoe van die drukke nachten.

Heeft iemand nog tips of hier ervaring mee?

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    zo dat is zeker zwaar zeg. en slaapt de oudste dan wel gewoon door?

ik ben een week geleden bevallen van ons tweede dochtertje en zij heeft ook nog niet echt een ritme en was ook steeds vanaf een uur of 1 tot 5 ofzo bezig.
    ik was doodop.
    maar onze oudste werd dan ook wakker en die werd dan ook kei vervelend!

ik weet ook nog niet goed hoe ik dat aan moet pakken en kan zorgen dat ze allebei lekker doorslapen.

hellas heb ik voor jou geen tip, maar bliek wel mee.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Het klinkt alsof hij zijn dag/nachtritme heeft omgedraaid? Hoeveel slaapt hij overdag? Hoe lang slaapt hij overdag? Als hij langer dan twee uur slaapt op die leeftijd dan mag je hem gerust weer wakker maken. Dus valt hij om zeven uur in slaap, dan om negen uur wakker maken etc...
    Laat je kindje ook niet te laat in de middag slapen, dat heeft effect op de nachtslaapjes.

Hoe gezellig is het 's nachts? Ga je van zijn kamertje af? Doe je het licht aan? Probeer het zo "nacht" mogelijk te houden. Laten huilen hoeft niet. Werkt ook duidelijk niet. Haal hem uit bed en troost hem in zijn donkere kamer. Blijf op zijn eigen kamertje, neem hem niet mee naar je eign slaapkamer of huiskamer. Doe geen licht aan en praat zo weinig mogelijk. Hou je bewegingen traag en rustig. Heeft hij een knuffel in bed? Of een vast slaapritueel? Ook dat erbij helpt. Maak het ritueel voor middagslaapjes anders als die voor de nacht.

Gaat je kindje niet te laat naar bed? Kindjes op die leeftijd functioneren het best als ze al rond 19.00u naar bed gaan. Dan slapen ze beter en langer! Gaat hij nu rond 21.00u naar bed bijvoorbeeld, vervroeg de bedtijd dan iedere keer/dag met een half uur.

Benoem letterlijk dat je kindje gaat slapen: Jij gaat nu lekker slapen, welterusten etc. Doe dit eerst als je kindje al slaperig is. Later kun je dit doen als je kindje nog wakker is. Speel er een vast muziekje bij, dat geeft nog meer duidelijkheid.

Hoe meer tips je toepast, hoe makkelijker het wordt. Veel succes ik hoop dat je hier iets mee kan!

4. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi mijn zoontje heeft hetzelfde gehad, herken je verhaal heel erg.
    Bij hem hielp maar 1 ding:
    Op zijn buik slapen. Snap dat een hoop mensen daar geen voorstander van zijn, maar hij sliep wel ineens hele nachten door. Heb toen een angelcare aangeschaft en vanaf toen ging het echt stukken beter.
    Weet natuurlijk niet of dat voor jouw kindje ook de oplossing is omdat het overdag wel goed gaat, maar bij ons hielp het wel.

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties meiden!

Het is inderdaad zo dat hij aan het einde van de middag al vrij vast in slaap kon vallen. Nu heb ik dat al een beetje kunnen rekken naar het begin van de avond. Maar dan moet hij eigenlijk nog een fles. Als ik m nog een fles geef (al slapend) wordt hij toch uiteindelijk wakker en duurt het echt weer even voordat hij in slaap valt. Doe ik het niet dan wordt hij midden in de nacht wakker, doe ik het wel word hij ook wakker. Hij krijgt nu 4 flessen ipv 5 en nu komt het al iets beter uit, maar het is nog steeds drama 's nachts! Mijn oudste zoontje word er 's nachts niet wakker van, maar na 5u 's morgens wel en dan duurt een dag erg lang hoor...
    Hij heeft trouwens inderdaad een doekje waar hij mee kroelt en zijn speentje, het licht doe ik inderdaad niet aan en praten tegen m doe ik ook niet, alleen soms een beetje sussen.
    Ik ga het inderdaad maar eens steeds een half uurtje vervroegen. Bedankt!

Deel Deze Pagina