Mening gevraagd! (mijn man, verkoudheid, corona, hygiëne)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Pocahontas13, 1 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.674
    768
    113
    Niet hilarisch, realiteit

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Dat betekend helaas nog niet 100% zeker dat je het niet hebt. De testen zijn bijna op 100% dat als je positief test dat je het ook echt hebt. Echter negatief betekend met deze testen nog steeds niet dat je het 100% zeker niet hebt. In zkh is het zo dat iedereen met een hoge verdenking 2 testen moet krijgen. Zijn die nog steeds negatief krijgt men een ct-scan en als die gewoon normaal is dat pas is men er van overtuigd dat ze het echt niet hebben gehad.

dus ja het kan dat je negatief getest hebt maar dat betekend dus niet met zekerheid dat je het absoluut niet hebt gehad.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    En toch het hoeft niet... mijn broertje heeft het gehad, zijn vriendin niet, ze wonen samen...
    Dit was helemaal in het begin toen Corona niet bekend was hier in NL

Maar ik ben het wel eens met kleineLai

KleineLai vindt dit leuk.
  4. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    niet helemaal waar ik ben in loondienst en een ziekmelding kost mij wacht dagen en ik krijg daarna 70% uitbetaald. Dus wat je zegt klopt niet

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Hoezo hilarisch? Bij hilarisch denk ik aan iets heel grappigs. Dat vind ik dit echt niet :)

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    het was dan ook sarcastisch ;)

Wellesnietes vindt dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ah zo. Ik snap het.

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb niet alles gelezen...

Ik ga zo voor een derde keer voor een COVID-19 test doen. Ik werk in de kinderopvang, kinderen snotteren, dus ik ook snel. Snotteren oid = niet werken, niet shoppen, niet op bezoek. Al zou ik nog 10 testen moeten doen. Ik zou het niet kunnen verdragen dat iemand door mij besmet kan raken omdat ik mij niet heb laten testen....

En nee dat is niet overdreven. Vooral niet als er 5 mensen die je kent op de IC zijn beland waarvan er maar 2 levend van af zijn gekomen.

Ella1988, caletto en Siepie85 vinden dit leuk.
  9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Helaas is dat bij nog teveel mensen totaal niet doorgedrongen.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Nee hoor. De man van mijn vriendin heeft Corona gehad in het voorjaar.
    Zij zelf en haar zoon? Geen Corona.

11. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Fijn dat er toch nog wat mensen met hersens rondlopen...
    Verdrietig om te horen dat het zo dichtbij is gekomen!
    Stay safe!

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Vorige week zaterdagavond begon ik ook wat te snotteren. Dacht eerst dat het mijn allergie was. Maar zondag was het duidelijk. Geen allergie. Gebeld en ik kon maandag testen. Ik werk ook in een vitaal beroep. Dus verder ook geen discussie. Ik mocht niet komen. Zondag in de loop van de dag werd ik zieker, ontwikkelde koorts. Dinsdagochtend dacht ik nog: morgen zit ik weer op het werk. Die droom viel snel zat in duigen. Ik werd gebeld: corona! Nu zijn we een week verder en ik ben nog steeds strontziek. Komende week werken gaat er waarschijnlijk nog steeds niet in zitten. Gelukkig waren ze op het werk heel duidelijk: testen bij klachten, en thuis blijven. Daarnaast willen ze ook dat we met mondkapjes werken.
    Ik word zo moe van al die mensen die maar wat roeptoeteren! Corona hebben is echt niet grappig!

Siepie85 vindt dit leuk.
  13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Waarom zou er toch steeds geroepen worden “ bij milde klachten laat je je testen”?!?! Ik krijg steeds meer het idee dat veel mensen alleen maar horen wat ze willen horen en in acht nemen wat in hun plaatje past. En dat maakt de situatie zoals hij nu is,
    Ik had mijn man een schop onder zijn kont geeist en hij had zich absoluut moeten laten testen, zo zijn de regels sn daar hou je je aan!

14. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een coronatest gedaan, maar behalve hoge koorts geen symptomen. Bij koorts en benauwdheid mogen we niet werken, maar bij alle andere symptomen zoals hoesten, keelpijn, snotteren, moeten we gewoon komen.
    Essentieel beroep (apotheek), maar niet essentieel genoeg voor voorrang met testen... Ook toen ik belde dat ik koorts had zeiden ze wel dat als de koorts de volgende ochtend over was ik wel moest komen ondanks dat ik dan nog geen testuitslag had.
    Ik ben wel voorzichtig vanwege een baby die echt een risicogroep is, dus vind het héél eng om met collega’s te werken die nog geen uitslag binnen hebben, maar snap opzich ook dat we van de baas moeten komen. Als elke snotterende assistente thuis moet blijven, terwijl we al een minimale bezetting hebben, dan kunnen we net zo goed gaan sluiten, het is nu al bijna niet te doen.

15. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Jou baas begrijpt dus blijkbaar niet hoe het werkt. Pas als je je test binnen hebt mag je weer komen. En ja, dat is lastig, maar dat zijn de regels! Wat als iemand die toch corona heeft jou en je baby aansteekt? Doe je er dan nog zo makkelijk over?
    Vriendin van mij had alleen wat keelpijn (gevalletje zoals "iets te lang doorgehaald gisteren"), maar werkt in het ziekenhuis, dus laten testen. Was mooi positief! Dus dat was ineens een poos thuisblijven...
    Als iedereen zich nou eens aan die regels gaat houden, komen we er hopelijk ooit nog eens vanaf... Ik snap t echt niet...

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij moeten inmiddels ook al werken in afwachting van de testuitslag. (Als het nodig is voor de bezetting) Wel bij andere collega s uit de buurt blijven en met een mondkapje, maar hebben dan nog steeds patientencontact.

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Ik ken ook mensen die positief testten met enkel een verkoudheid of hoofdpijn.

TO, wat vervelend dat jullie niet op 1 lijn zitten.

18. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Wat erg! Zo niet ok...

19. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik wil iedereen in dit topic meegeven dat het hard kan gaan.

Man met snotneus en hoestje doet gewoon alles, gaat overal heen... gevolg.... mijn moeder en zusje thuis met corona en mijn vader op de ic. Allemaal omdat die man dacht dat testen bij lichte klachten niet nodig was.

Echt spreek je werkgever er op aan! Denk alsjeblieft na!

20. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Oh nee! Wat erg.
    Had hij veel klachten toen hij ze zag?
    Inderdaad, testen moet al bij een verkoudheid...

Sterkte!

Deel Deze Pagina