Ledikant ipv box

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JufDoortje, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JufDoortje

27 mei 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hooi Hooi,

ik hebben vraagje over het gebruik van de box/ledikant.
    Wij wonen in een appartement met 2 slaapkamers en een woonkamer. De woonkamer is niet heel groot dus ik vroeg me af of je ook een ledikant kan gebruiken als box. Dat scheelt volgens mij een hoop ruimte.

Wie weet dit of heeft hier ervaring mee? Ik hoor het graag!
    Groetjes!

2. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Tuurlijk kan dat, alles kan, toch ?!

3. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Dat kan zeker. Ik zou alleen wel kijken dat je een duidelijke plek creëert om te spelen en eentje om te slapen. Of bedoel je dat je twee ledikanten gaat gebruiken? Want dan zijn er boxen die kleiner zijn dan een ledikant. Succes!

4. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    je kunt ook een campingbedje als box gebruiken.
    Heeft mijn broertje bij zijn dochter ook gedaan die kon hij dan even wegzetten als hij niet gebruikt werd

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je hebt ook opvouwbare boxen, van 'campingbed' materiaal, maar dan ook met een in hoogte verstelbare bodem.

6. JufDoortje

27 mei 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede tips allemaal!! Bedankt!
    Ja ik was van plan om dan 2 ledikantjes te doen! 1 in de woonkamer met speelgoed e.d. En 1 in de slaapkamer als bed!
    Maar ik lees dat er een kleinere box is dan een ledikant? Welke box is dat... Ik kan niet echt een 'kleine' box vinden.

7. JufDoortje

27 mei 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind een box/ledikant van hout wel mooi voor in de woonkamer... Maar ik kan niet echt kleinere boxen vinden...

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lijkt mij prima kunnen hoor. Je kunt duidelijk onderscheid maken tussen slaap- en speelplek. Overigens sliepen onze kinderen de eerste weken ook wel in de box hoor, ik ben daar zelf niet zo heel streng in, zeker in het begin als ze nog zoveel dutjes doen overdag.

Wij hebben nu al maanden geen box meer. Maar heel incidenteel zet ik onze jongste wel even in zijn ledikant als we boven zijn en hij grote broer blijft storen. Dan gebruik ik zijn ledikant dus even als box. Hij zit er dan heerlijk in te spelen.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Bij mijn moeder ligt mijn kindje ook altijd in een vrij groot ledikantje, een matrasje erin en lekker veel speelgoed. Dan is het duidelijk dat ze daar gaat spelen en niet slapen, hoor :)

10. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Exact dit. We hadden gewoon het goedkoopste bedje van IKEA 34,95 als box. Matras er in. Gebeitst in de kleur van onze houten vloer.

Wat wel een nadeel is is dat als ze gaan rollen, ze al gauw klem liggen, omdat een ledikant wat smaller is dan een box. Maargoed, op de grond kunnen ze ook prima rollen.

Het ledikantje staat nu overigens bij de opa en oma, zodat ze daar ook kan slapen.

11. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Prima oplossing toch! En als die net zoveel als hier gebruikt word.. *ahum*.. heb je m er binnen no time weer uit ;)

12. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Haha, herkenbaar, box was alleen maar 1 grote speelgoed en knuffelopslag, nog geen 10x gebruikt denk ik :)

Dus nu met de tweede geen box.

13. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    haha

Hij staat hier nog.. mede omdat hij toch niet in de weg staat.. en omdat we graag 2e kindje willen.. onder t mom van dan blijven we slepen :D
    (heus niet lui haha).. zie wel hoe t loopt! Als ik me bedenk staat ie in no time op zolder :)

Deel Deze Pagina