Is toch een logische reflex om te voorkomen dat de thee erover heen gaat die dochter van TS had omgestoten. Ik zou ook gewoon mijn wa verz hiervoor inschakelen, het is de moeite en energie niet waard om daar moeilijk over te doen.
Inderdaad gewoon je WA verzekering inschakelen. Je zei trouwens dat ze er nog mee gebeld heeft, dat kan ook gewoon hoor met een barst in het scherm. Het scherm van mijn telefoon zit namelijk vol barsten en die doet het ook.
Wees blij dat het slechts om een telefoon gaat. Er hadden veel ergere dingen kunnen gebeuren met het omstoten van een kop thee.
Nou dit idd.. Als iemand drinken omgooit en mn telefoon ligt op tafel ga ik hem toch niet laten liggen Beetje kinderachtig om nu te gaan roepen dat het de schuld van die vrouw is omdat ze snel haar tas en telefoon van tafel haalt, omdat de dochter van TS de thee omgooit.. Buiten dat, als ze de telefoon wel had liggen en hij was kapot geweest was daar natuurlijk commentaar op geweest want dan had ze haar telefoon maar aan de kant moeten halen...
Ik zag zelf ook pas later dat ik een barst in mijn scherm had nadat ik mijn telefoon had laten vallen. Ook alleen goed zichtbaar bij een bepaalde lichtinval. Tegelijkertijd vind ik wel dat het ook een stukje eigen verantwoordelijkheid is om dure apparaten 'veilig' te leggen, zeker wanneer veel kinderen aanwezig zijn (en dat in combinatie met drinken op tafel). Tegenwoordig sjouwt iedereen (incl ikzelf) toch best dure apparaten mee ...
Idd gewoon je verzekering inschakelen! Waarschijnlijk heb je een deel eigen risico, dat zou je nog kunnen bespreken met haar om die kosten te delen..
+1 Vind het ook niet leuk als mensen hun tas op tafel laten liggen, en de moeder had haar spullen toch ook voorzichtig kunnen wegnemen? Persoonlijk zou ik ook niet de volgende dag naar je toe stappen om dit alsnog aan te geven, tenslotte heb je gisteren meteen gevraagd of er iets is beschadigd. Heeft de andere moeder misschien de mogelijkheid om dat via haar provider te regelen, meestal bieden die toch zo'n verzekering voor zoiets aan? Anders kost het jou namelijk 75 eigen risico aangezien het door je dochter is veroorzaakt. Of anders kijken wat het vervangen van het beeldscherm-glas kost? Want het telefoon doet het toch gewoon?
Ik zou de PSZ dit laten betalen. Zij zijn nalatig en laten een kop thee staan. Als jij er niet meer bij was geweest, dan was het ook onder de verantwoordelijkheid van PSZ gevallen, toch? Mag hopen dat de thee niet meer heet was. Daar zou ik me meer zorgen om maken dan om die telefoon.
Zowiezo slordig dat je dochter überhaupt de kans had dit zo makkelijk om te stoten! Heel erg slordig!
Tja, ik zou hier ook koppijn van krijgen... Voor de lieve vrede zou ik toch de verzekering maar bellen.
Ten eerste hebben veel mensen het hier over een WA verzekering, nou vanuit die verzekering is er zeker geen vergoeding want die is voor schade veroorzaakt met je auto.. Op je aansprakelijkheidsverzekering zou je het kunnen proberen te claimen, maar ze kunnen uitkering weigeren omdat jij niet degene bent die haar telefoon heeft laten vallen..
Nee hoor, een wa verzekering betekent wettelijke aansprakelijkheid. Dat is een andere verzekering dan je autoverzekering.