Mening gevraagd

Discussion in 'Geboortegedichten' started by Sjors82, Mar 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik vind Engelse gedichtjes mooi, en ik word een alleenstaande moeder. Ik zou graag jullie eerlijke mening over dit gedicht willen. (het is uit een liedje van Adele - Make You Feel My Love). In het liedje is het voor een geliefde bedoelt, maar eigenlijk vind ik het voor een kindje ook heel mooi. Wat vinden jullie?

I'd go hungry, I'd go black and blue
    I'd go crawling down the avenue
    Go to the end of the Earth for you
    No, there's nothing that I wouldn't do
    To make you feel my love

2. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    ik vind het echt mooi

jennefer

3. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    mooi! Ik zou er zelf niet voor kiezen omdat ik het in het Nederlands wil en omdat ik niet alleen ben, maar omdat die bezwaren bij jou niet gelden: doen!

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    nee ik vind het niet echt iets voor een geboortekaartje

5. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Zou ook niet mijn keus zijn. Maar ik hou meer van kort en krachtig.

6. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey sjors! :D

ken je me nog? ;)

ik weet dat jij ook veel moeite hebt moeten doen om zwanger te raken, en daarom vind ik dit (sowieso mooie) gedichtje toch wel passen..

terwijl ik het eigenlijk iets te, ja hoe zeg ik dat, iets te ' afhankelijk' vind ofzo, als je begrijpt wat ik bedoel.
    en ook een beetje sad... maar ook wel weer mooi..

ja daar heb je wat aan he?

;)

liefs
    klingel.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het een mooi gedichtje en iets moet bij je passen ik haat juist standaard nederlandse gedichten die je op 100 sites kan vinden (be a little creative zou ik zeggen)

dan vind ik een lied wat bij je past erg mooi!

8. sazzel

sazzel Lid

Sep 30, 2008
    30
    0
    0
    Weert
    Ik vind het zelf niet zo geweldig voor op een geboortekaartje.
    Maar smaken verschillen en iedereen is anders.
    Als jij het mooi vindt en het past bij je moet je het gewoon op het kaartje zetten!

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik zou het zelf niet op een geboorte kaartje zetten. Vind het wel een mooi gedicht, maar een beetje droevig.

En denk eerlijk gezegd dat er genoeg mensen zijn die het helemaal niet kunnen lezen. Vooral oudere. Nou hoef je daar niet perse rekening mee te houden, maar zou ik wel doen.

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik zeg doen!

Ik ben van mening dat een geboortekaartje toch voornamelijk iets is dat je voor jezelf doet. Het is jouw aankondiging van de geboorte van je kindje en hoe jij je daarbij voelt.

Als anderen het somber vinden of niet goed kunnen lezen... dat geeft niet.
    Ze gooien het kaartje toch na 2 weken weer weg. Of is dat cynisch haha.

Wij hebben ook een stukje songtekst (uit Nu dat jij er bent van Trijntje). Iets minder origineel misschien. En ik denk dat sommigen het stukje ook te zwaar zullen vinden. Maar dat is hoe wij ons voelen. Het is bij ons ook niet allemaal vanzelf gegaan enzo en het is ONS kaartje.

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Daar heb je dan wel weer gelijk in ja. Het is jullie kaartje en het gaat er om dat jullie het mooi vinden. Wat de rest er van vindt doet er niet zo toe. (zeker omdat ze m gewoon weg gooien na een tijdje)
    En je kunt ook niet rekening gaan houden met andere. Het is jullie kindje en jullie keuze hoe dat aan de wereld te laten weten.

Ik zou zeggen, als jullie het mooi vinden, doen!

Share This Page