Hoe betrouwbaar is de conceptie-indicator van CB?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lvdm, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Klopte de conceptie-indicator bij jou?

1. Ja, getest met ochtendurine

2. Ja, getest met urine later op de dag

3. Nee, getest met ochtendurine

4. Nee, getest met urine later op de dag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lvdm

lvdm Niet meer actief

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag had ik een positieve test van kruidvat (goedkoopste test, met pipetje). Vanmorgen weer getest en had verwacht dat het streepje nu een stuk donkerder zou zijn, maar nee. Het is maar ietsje donkerder en nog steeds lichter dan de controlestreep.

Vanmiddag dan nog een CB gedaan met indicator. Er kwam uit 1-2 weken, dus 3-4 weken zwanger. Volgens mijn eigen berekening zou ik vandaag 4 weken en 4 dagen zwanger zijn, dus dan zou er volgens mij 2-3 uit moeten komen. Nu heb ik deze test dus niet met ochtendurine gedaan (in de bijsluiter stond dat de indicator 92% betrouwbaar is bij gebruik van ochtendurine) en mijn eisprong kan natuurlijk later geweest zijn. Zou ook verklaren waarom het streepje op de kruidvat test nog vrij licht was.

Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, bij wie klopte die conceptie indicator en bij wie niet.

2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap getest met de indicator toen ik zo'n 8 wkn zwanger was. De indicator gaf toen 2-3 aan terwijl deze dus zeker 3+ moest zijn. Ik vervolgens volledig in de stress.. Dit was dus achteraf niet nodig aangezien ik een mooie dochter heb gekregen.. Ik heb trouwens wel met ochtendurine getest. Ik doe die test sowieso nooooooit meer...

3. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is ie boven de 6 weken sowieso minder betrouwbaar.

Bij mij gaf ie met 4w 4d ook 1-2 weken aan, en ik ben 100% zeker van mijn eisprong. Kan je nog niet vertellen hoe het afloopt ;)

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bij mij klopte het wel.. Kwam 3+ op te staan.. Klopte idd, want was toen 5 weken zwanger.. Kan zijn dat je toch je ei later hebt gehad..
    Maar het kan ook zijn omdat je het niet met ochtendurine hebt gedaan.. Die is het meest geconcentreerd en dus 'meer' HCG in je urine.. 's middags is dat vaak wat minder

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik snap uberhaupt niet waarom mensen zich zo laten meeslepen door die indicator.
    De naam zegt het al !! Het is een indicatie!

Als je nou heel veel/snel hcg aanmaakt, dan zal dat ding bij 4 weken zwangerschap ws. al 3+ aangeven (meer dan 5-6 weken) en kom je bedrogen uit op de echo.
    En als je langzaam hcg aanmaakt, dan zal dat ding vaak heel erg lang blijven hangen op 1-2 en ga je enorm lopen stressen omdat de indicator minder weken aangeeft dan je (conform cyclus) bent.

Ik zeg: Gooi die indicator eruit !!! Leuk dat het woordje Zwanger er komt te staan, maar ga nu niet uit van de weken die erop staan! Het klopt echt niet altijd !!!!

Ik heb trouwens daarom dat ding niet gebruikt ;)

6. mroos

mroos Niet meer actief

Bij 1 vriendin klopte die wel, bij een ander niet, maar dan ook echt helemaal niet. er stond 3+ en ze was echt net 4 weken bleek later..

7. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

die test klopt dus wel. als je in de bijsluiter leest, dan staat daar duidelijk dat als je na 6 weken test het een onjuiste indicatie kan geven.. dit was dus jouw eigen foutje en niet die van die test

@ts ik was 5 weken en 4 dagen zwanger er er stond bij mij 3+ dus dat klopte

8. lvdm

lvdm Niet meer actief

Nou dat is duidelijk :D
    Maar ik heb al een keer een vmk gehad dus ik ben nogal onzeker. Bij de vorige zwangerschap werd mijn test na een paar dagen echt donker en omdat dat nu niet zo was, voel ik me toch wat onzekerder. Dus vandaar ;)

9. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Bij mij klopte ie. Ik had een 3+ met 5 weken. Maar het is inderdaad een indicatie. Hoewel ik het wel fijn vond dat het klopte hoor! Ik heb het met deze zwangerschap niet gebruikt, gewoon omdat ik hem te duur vind! ;)

10. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

bij mij was ie ook niet goed.

Ik zat net op 4 en een halve week en er kwam direct 3+ te staan.

Het ligt er maar net aan hoeveel en hoe snel je HCG aanmaakt

11. lvdm

lvdm Niet meer actief

Helaas klopte de indicator toch wel bij mij...heb een miskraam gekregen met 6 weken.

12. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    meid sterkte!

Liefs, Selma

13. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Jeetje meid, sterkte! :(

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier de CB digi met indicator gedaan met 4w5d, en hij gaf 2-3 weken aan. Dus klopte hier wel, maar had toen zelf geen idee hoe ver ik was :p

15. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    lvdm, sterkte :(
    Ik had hetzelfde als jij (zie eerder in dit topic) en ook bij mij is het verkeerd gegaan, had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waardoor het HCG minder snel steeg.

Stond trouwens ook in de bijsluiter, als de indicator niet klopt kan het dus zijn dat er iets an de hand is, bijv. een tweeling (bij veel HCG) of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bij weinig HCG).

Nou ja, jammer dat hij bij ons toch 'klopte'.

Deel Deze Pagina