Naar de efteling en misschien zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debstertjuh, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden...

Misschien wel erg voorbarig... Maar heb een vraag of het kwaad kan wanneer je tijdens je (erg) vroege zwangerschap in atracties als de python gaat?

Kan volgend weekend pas testen hoor, dus erg vroeg allemaal om daar al over na te denken... Maar weet ook niet of zulke atracties bijvoorbeeld kwaad kunnen voor de innesteling???

2. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

dat vraag ik me nou ook af...ik lees mee

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Gestelde vragen

Zwanger in de achtbaan
    16 sep 2003
    In veel pretparken mag je niet in de achtbaan wanneer je zwanger bent. Waarom is dit, en in welke periode van de zwangerschap geldt dit? Moet je ook al uitkijken in de eerste maanden van de zwanegrschap?

Een achtbaan maakt rare bewegingen, dus degene die erin zitten ook. Zeker omdat de inzittenden schrikken. De stang die tegen je aan zit om je te beschermen zou eventueel te hard in je buik kunnen komen. Maar vaak hebben achtbanen tegenwoordig van die armsteunen, hiervoor geldt dit niet.
    Het is dus meer het stootgevaar. Dit risico wordt groter naarmate je verder zwanger bent.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Overigens lijkt mij de kans dat de innesteling fout gaat door de achtbaan nogal onwaarschijnlijk.

5. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Tja, ik weet het niet. Ik ben zelf altijd heel voorzichtig en neem liever absoluut geen risico's. Maar dat is meer mijn eigen gevoel dan dat het op feiten gebasseerd is.

6. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom ben ik ook zo aan het twijfelen, want neem natuurlijk liever geen risico's dat het fout kan gaan!

Maar dacht ook bij mezelf, ben ik nu niet een beetje aan het overdrijven? Weet nie eens of ik zwanger ben en er dan al rekening mee houden...

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Als het fout gaat met innestelen, heeft dat eerder te maken met dat iets niet goed is, dan dat je in een achtbaan hebt gezeten.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je nog zo pril zwanger bent kan dat echt geen kwaad hoor. Ik had 15 aug positief getest, 16 aug zijn we naar de Efteling geweest en ik ben gewoon overal in gegaan. Ik zou dus gewoon overal waar je in wilt lekker in gaan.

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik kan me niet voorstellen dat dit voor een hele prille zwangerschap gevaarlijk zou zijn eigenlijk.. Ik zou gewoon lekker gaan en er vooral lekker van genieten hoor!

Veel plezier ;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.786
    18.951
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het lijkt me stug dat er iets mis zou kunnen gaan met de innesteling door een achtbaan. Integendeel, misschien worden eitje en zaadje juist wel lekker naar elkaar toe geslingerd. ;)
    Niet druk om maken, gewoon lekker genieten. (En als jij je er toch druk om maakt er niet van kàn genieten, dan moet je er op die reden niet ingaan.)

11. robien

robien Lid

9 apr 2010
    39
    0
    0
    NULL
    in een flat
    ik was 14 weken zwanger,ben overal nog fijn ingegaan!
    kindje lag goed beschermd in mijn buik,vruchtwater er om heen...

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nou ik heb een goede ervaring ;)
    Op mijn innesteldag ben ik naar de efteling geweest (ja ook in alle achtbanen) en ze is goed blijven plakken, want inmiddels heb ik een mooie dochter gekregen.
    Gewoon lekker gaan! En verder wat Tupp zegt, als je je er niet prettig bij voelt, om die reden niet doen, maar het kan echt geen kwaad hoor.

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    net als dat ik 25-6 naar de sauna ga en mij NOD is 30-6. Ik durf eigenlijk niet, maar ja, overal rekening mee houden is misschien een beetje overdreven. Dus ik ga toch en mijd alleen de hele hete baden enzo.
    en die achtbanen zou ik dus wel gewoon lekker in gaan.

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik zeg altijd: als je zelf teveel twijfelt, waarom zou je het dan doen? Los van alle feiten, jij moet je er goed bij voelen.

En de Efteling is echt ook nog heel leuk zonder de python en de vogelrok. En de rest van de attracties kunnen echt geen kwaad in zo'n pril stadium.
    Ik ben met 27 weken geweest en had een topdag: fata morgana, bootjes, droomvlucht, sprookjesbos, caroussel, panda droom em gewoon lekker genieten van het gezelschap en de sfeer!

Veel plezier!

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik wil de sfeer niet verpesten en zeg ook niet dat het er maar iets mee te maken heeft gehad maar als je je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen want als het fout gaat blijf je jezelf de schuld geven. Ik was waarschijnlijk 6 weken zwanger wist het nog niet want was wel een btj ongesteld geworden toen zijn we naar de efteling geweest overal in geweest ontzettend veel plezier gehad en met 8 weken een miskraam. Ik was gelukkig gelijk weer zwanger en nu wel blij dat ik zoveel plezier heb gehad maar toen tijdens de miskraam kon ik mezelf wel een schop onder mn kont geven was ik maar... had ik maar...

Gelukkig een hele lieve verloskundige die zei dat dit alles niks uitmaakte je krijgt een miskraam omdat het kindje niet 'goed' is niet omdat je in de achtbaan bent geweest of dat ene wijntje hebt gedronken etc.

Achteraf gezien was het bij mij waarschijnlijk medicijngebruik toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Ik let nu overal op en doe niets waarvan ik denk dat het fout door zou kunnen gaan;)

Mja weet dus niet precies wat voor advies ik moet geven, alleen doe niets waar je je niet prettig bij voelt. Maar geniet wel :D

Deel Deze Pagina