Boos!!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tonneke, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik snap af en toe niks van werkgevers :x
    Tijdens mijn sollicitatie proces werd aangegeven dat als je eerste twee beoordelingen goed zijn je dan niet bij je derde te horen krijgt dat je opeens weg moet. Aangezien in zwanger ben en mijn contract eind augustus afloopt heb ik vandaag aangegeven graag snel iets te willen horen over eventuele verlenging of niet omdat ik anders want anders moet gaan zoeken of ww aanvragen.

Nou krijg ik als antwoord dat ze niet op basis van de eerste twee beoordelingen kunnen beslissen of ik mag blijven :$. Terwijl deze beoordeling hartstikke goed waren. Heb het gevoel dat ik wordt bedonderd ofzo! Mijn baas gaat op vakantie en heb mijn derde gesprek 16 aug en volgens hun is dat vroeg genoeg als en wel een andere baan moeten zoeken. Dat zijn dan 2 weken! Dat lukt me nooit.

Heb er geen goed gevoel over aangezien en tijdens me sollicitatie gesprek andere verhalen werden verteld

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kijk in je cao en op je contract.. hoelang is de opzeg termijn??

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

geld er geen maand opzegtermijn volges mij moet een werkgever een maand van tevoren aangeven wel of niet verder te willen daarna moet het contract stilzwijgend verlengt worden..

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee hoor, de opzegtermijn zou alleen gelden als ze tussentijds de arbeidsovk zouden willen ontbinden. Als ze haar contract niet willen verlengen nadat het contract verloopt zijn ze niet gebonden aan de opzegtermijn. Een stilzwijgende verlening is helemaal niet meer. Volgens mij was dit vroeger wel zo, maar tegenwoordig niet meer.

@ TS: Ik zou nogmaals een gesprek aangaan en erop aandringen dat je eerder iets te horen krijgt. Het is echt niet te doen om in 2 weken een andere baan te vinden.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ja ik kan nu heel moeilijk doen maar denk dat ik mezelf dan alleen maar in de weg loop. Net wel een opdracht teruggekregen die ik echt heb verkloot! In andere topic geef ik al aan dat de vk denkt dat ik een prenatale depressie heb maarja in het bedrijfsleven waarin ik werk hebben ze het niet zo op mensen met depressies :(

Als deze beoordeling meegenomen word weet ik niet of het wel allemaal zo rooskleurig wordt. Voel me gewoon echt behoorlijk klote nu.

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Behalve als op de dag dat het contract verloopt niks wordt aangegeven dan geldt nog wel de stilzwijgende verlenging

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wanneer gaat je baas op vakantie? Kun je het niet voor zijn/haar vakantie te horen krijgen? Overigens kan nu alvast verder kijken uiteraard geen kwaad!

Hoop op positief nieuws voor je!

8. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Morgen gaat ze dus krijg niks te horen helaas. Ik heb alleen een lease auto en als je zelf weg gaat zijn ze ook wel zo lullig dat je die af moet betalen. Als je gedwongen wordt om weg te gaan dan hoef je hem niet mee te nemen. Nou ik kan echt geen auto overkopen nu. Wordt er echt zo moedeloos van. Heb al 4 uur naar me scherm lopen staren vandaag :(. Ga het laatste halfuurtje maar eens wat doen denk ik

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik zou in de zw gaan als ik jou was..omdat je vk aangeeft dat je een prenatale depressie hebt..als dat echt zo is dan zou ik heeeel rustig aan doen en vooral niet gaan stressen.. geniet van je zwangerschap en een baan zoeken kan altijd nog!

10. durkje

durkje Lid

13 mei 2010
    48
    0
    0
    hmm, ik zou me nu 2 weken ziek gaan melden...:(
    je kunt contact opnemen met de vakbond, de beoordelingsprocedure hoort vooraf zwart op wit vastgelegd te zijn.
    Ik begrijp wel dat je nu natuurlijk niet meer zoveel zin hebt om daar uberhaupt aan t werk te blijven, maar ze moeten echt een hele duidelijke aanwijsbare reden hebben om je contract niet te verlengen (tenzij er geen werk beschikbaar is natuurlijk.)
    mocht JIJ in je recht staan, dan moet je baas je nog een aantal maanden doorbetalen, en dat is beter dan meteen een WW aanvragen!
    en sowieso heb je volgens mij recht op zwangerschapsverlof!

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Moeilijk hoor. Ik vind 16 augustus persoonlijk wel aan de late kant op jou te laten weten of je mag blijven per eind augustus. Krijg ik niet zo'n fijn gevoel bij .... Maar kan je heel moeilijk adviseren wat te doen. Wens je wel veel sterkte/succes en houd voor de zekerheid alvast je ogen goed open....
    x

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Bij een tijdelijk contract is een werkgever niet aan een opzegtermijn gebonden.. zelfs is hij/zij niet verplicht je een reden te geven. Je bent een arbeidscontract aangegaan voor een bepaalde tijd. In principe is juridisch na deze periode geen overeenkomst vastgelegd met elkaar en zijn jullie elkaar na deze einddatum elkaar niets verplicht. Dit is van te voren al vast gelegd. dus als jehet even zwart/wit bekijkt. heb je dus sowieso volgende maand geen baan meer.. tenzij je werkgever jou wil houden en jij je baan en je dit weer samen overeenkomt. Dit kan nog in het laatste uurtje op de laatste werkdag. Hier kun je helaas niets aan doen.. juridisch gezien dan..

Wanneer je nu je baan verliest is het vinden van een baan in combi met je zwangerschap en al helemaal in deze tijd geen makkie.. Gelukkig kun je financieel terugvallen op je zwangerschap. Nu ook je vk heeft aangegeven dat je tegen een prenatale depressie aan zit (die overigens relatief vaak overgaat in een postnatale depressie dus hou het in de gaten) lijkt het mij verstandig dat je pas op de plaats maakt en aan jezelf en aan je kindje gaat denken.

Dus niet ziekmelden om je baas te sarren, maar juist omdat dit wellicht het beste is voor jezelf...Als ik het zo lees lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat je je baan gaat verliezen.. Wanneer je nu door zw.schap (prenatale depressie) in de zw terecht komt krijg je 100% doorbetaald. dit geldt voor de rest van je zwangerschap.. 6wk voor je vermoedelijke bevalling gaat dan automatisch je verlof in en krijg je zwangerschapsverlof uitkering. Na je bevalling krijg je 10 weken bevallingsverlofuitkering.. Hierna kun je of terug de zw in.. of ww aanvragen wanneer je nog geen nieuwe baan hebt.

Voorlopig redt je het iig financieel nog wel even en eerlijk.. als ik in jouw schoenen stond... ?? ik zou me ziek melden.. maar dan wel om de eerlijke reden.. je zal het jezelf nooit vergeven als je overwerkt/overspannen/depressief raakt door het geheel.. uiteindelijk toch je baan verliest en niet meer kunt genieten..is niet goed voor jou, niet voor je beeb, voor niemand niet..

DENK AAN JEZELF en aan JE BEEBJE....

Jullie zijn nu het allerbelangrijkste... een nieuwe job komt wel weer..

hier kun je van alles lezen over ziektemelding tijdens contract mbt zwangerschap en uitkering e.d.

bij het kopje..: wat gebeurd er als u werkloos wordt tijdens zwnagerschap...(even naar beneden scrollen)

SZW – Zwangerschaps- en bevallingsverlof – Zwangerschaps- en bevallingsverlof: informatie voor werknemers

zo is het in de wet geregeld en die staat boven de cao.. een cao afspraak mag wel afwijken van de wet, maar deze moet dan voor een werknemer wel een verbetering zijn en mag niets af doen aan het wetsartikel..

SUCCES!!!!

Deel Deze Pagina