Sinds ik ben gestopt met borstvoeding (5maanden geleden) Heeft mijn dochtertje erg veel moeite met het produceren van ontlasting. Ik was er al eerder mee naar de huisarts geweest en had movicolon gekregen. Maar zelfs als het breierig was (sorry voor de details) had ze nog veel moeite en moet ze heel hard persen. Gisteren zag ik bloed in haar ontlasting. Niet erop of erbij maar echt gedeeltes van ontlasting rood van het bloed. Vandaag weer. Gelukkig kan ik morgen bij de huisarts terecht. Ze is niet ziek ervan maar toch maak ik me een beetje zorgen. Mijn gevoel zegt dat er iets niet helemaal goed zit. Helemaal gezien het feit dat er naar mijn inziens nooit genoeg uitkomt in verhouding met wat eruit gaat. Dit had ik de vorige keer ook al aangegeven maar volgens de huisarts was haar buikje soepel. Het doet me gewoon zelf pijn als ik naar haar kijk hoeveel moeite (en pijn) het kost. Wat ik met dit topic wil weet ik eigenlijk niet. Maar moest het gewoon even van me afschrijven.
Vandaag dus naar de huisarts geweest en ze moet morgen bloedprikken. Mijn arme kleine drommeltje.Verder zei hij niet veel. Vroeg alleen of ze verkouden was en of ze bloedneuzen had? Nou geen bloedneuzen maar wel verkouden. Pff zit nu echt wel een heleboel spanning in mijn lijf. Nu maar hopen dat mijn gevoel er helemaal naast zit.
Wat hier ontzettend goed werkt, is van vsm: kindicol. Vooral toen hij overging naar bijvoeding had hij enorm veel last van moeilijke ontlasting. En dat werkte echt super. Tevens heeft hij hier flesvoeding gehad van kruidvat voor moeizame ontlasting en krampjes. ( +/-9,25 per pak) Dat ging ook al een stuk beter dan de normale. Met een maand of 10 over gegaan op de normale flesvoeding en nu gaat het wel goed gelukkig. Hopelijk zijn de bloeduitslagen goed.
Ik ook. Hij wilde in elk geval testen op ontstekingen en bloedarmoede. Wat me alleen zorgen baart was dat hij niets zei. Normaal zegt hij wel dingen waar het aan zou kunnen liggen vooral om je zorgen wat weg te nemen. Maar daar was dit keer totaal geen sprake van.