Ik hoop dat jullie voor wat inspiratie kunnen zorgen. Het vinden van een jongensnaam lukt ons nog niet echt. Met moeite heb ik een shortlistje kunnen maken, maar mijn man vindt ze helaas niets. Ik had bijvoorbeeld: Feie, Jelle, Jitse, Haio (ik neig naar friese aparte namen). Met wat doorvragen waarom hij ze niets vindt, ben ik erachter gekomen dat mijn man meer neigt naar wat hardere 'mannelijke' namen. Als klanken bv in de trant van 'ijsbrandt' maar puur even als klankvoorbeeld, de naam zelf is het zeker niet. We willen allebei in ieder geval geen vaak voorkomende naam (dus geen Mark of Luuk bijvoorbeeld). Liefst beetje apart. Geen voorkeur voor lengte, mag ook lang zijn. We hebben nu: * Raito (japans voor licht) * Kian * Reijo (finse naam) Wie o wie heeft er inspiratie?
Is nog iets te 'zacht'.. Afgezien van de eerste en laatste (die in de trant zijn van wat we in gedachten hebben, spreken ze ons helaas niet aan.. Nee helaas.. Dank jullie wel in ieder geval voor het meedenken
Loic Lorka Alois Blaise Branko Clement Dejan Kyrill Nikos Lazlo Romain Vasco Servaas Anatol Ziven Silvain Jozias Heeel lastig!
Wat is altijd echte “mannen-namen” vind: Marnix Corné Markus/Marcus Kjeld Krijn Filip/Philip Erik (vind ik stiekem heel mooi) Willem/William
Dank jullie wel allemaal! Het is ook lastig.. Uit jullie lijstjes ga ik Haiko, Kjeld, Reidar en Eron/Aron meenemen. Meer suggesties zijn nog altijd welkom!