De reden dat ik mijzelf blijf herhalen, is omdat er blijkbaar iets niet overkomt... Ik heb het over BENgELS en ENGELS. Als bengels wel mogen, dan engels ook. Niet zoals Prinses zegt: het ene engeltje wel en het andere engeltje niet. Daar gaat het niet om. Het gaat om kinderen. Ik hoop dat dat nu duidelijk is, zodat ik mezelf niet hoef te herhalen, want ik heb daar ook geen zin in. Ik begrijp dat dit niet 1,2,3 op te lossen is. Maar ik snap niet waarom de oplossing bij Caruli gezocht moet worden. Waarom kijk je niet naar de klagers en doe je iets met hen? Leg hen uit waarom de banner mag en als ze dat niet zint, kijken ze maar niet of zoeken ze een ander forum. Voorts vraagt Caruli vraagt om stemmen mét uitleg. Dus vind ik het niet meer dan netjes dat iemand zijn stem beargumenteerd. Anders moet je niet stemmen...
Ik sluit me helemaal aan bij Leonie! Ik vind het schandalig dat wij ons moeten aanpassen aan mensen die er niet tegen kunnen. Ik kies er voor om Luna* niet op de site te zetten, dat is mijn persoonlijke keuze. Als mensen er niet tegen kunnen om naar een overleden kindje te kijken, wat ik overigens ook heel goed voor kan stellen, dan moeten ze er niet naar kijken! Wat Leonie inderdaad ook zegt, of allemaal, of allemaal niet, en dan niet over de engeltjes, maar ook over de Bengels! Wij zijn net zo trots op onze kindjes, als andere mama's... Ik weet dat ik nu misschien ook in herhaling val, maar wilde dit toch wel even melden... En ik vraag me vooral ook af waarom de poll die Caruli blijkbaar elders had neergezet weggehaald is, als jullie een zo representatief mogelijk beeld willen...
Dames, jullie hebben je punt gemaakt. Zoals we al een aantal keer hebben gezegd, we zijn op zoek naar de best passende oplossing. Gun ons wat tijd!
Ik heb geen pb gezien? En dat jullie bezig zijn met het vinden van een oplossing is bekend hoor. We wachten het af...
Is het voor de vlinder mama's niet confronterend dan om naar pas geboren kindjes te kijken? Bekijk het eens van de andere kant? Sta eens in de schoenen van hun. We zijn wel erg kortzichtig bezig als je zegt dat het erg confronterend is voor mama's die in verwachting zijn.. Vlinder mama's hebben ook gevoel en willen die niet onder stoelen en banken steken! Ik krijg steeds meer het gevoel dat we aan struisvogelpolitiek doen! Niet dat ik jullie wil aanvallen mod's! Maar we moeten dingen niet zo zwart wit gaan zien. Zo zit het leven niet in elkaar! En we moeten al helemaal niet met 2 maten gaan meten, en dat is wat hier wel degelijk gebeurt! Daarom heb ik dat topic geopend in de lounge om te kijken hoe mensen erover dachten! Ik hoop dat jullie met een goede oplossing komen, en dat elke mama krijgt wat ze verdienen!
Ik vind het heel vervelend dat het in twijfel wordt getrokken of we begaan zijn of niet! Het is een zwangerschapspagina dus heeft het volgens mij niet veel met aanpassen van te maken. Zwangerschappen lopen inderdaad soms (te vaak) fout af, dat is een feit! Dat doet zeer, ontzettend veel pijn! Geeft enorm verdriet en maakt een deel van je hart kapot! Dat zal niemand ontkennen en dat hoeft ook niet! Als forum moet je het proberen iedereen naar de zin te maken! Neem nou eens aan dat we ECHT ons best doen om een passende oplossing te bedenken! Niet als een stelletje struisvogels, ook niet zonder gevoel maar juist heel doordacht! We zijn er bijna! Nog een klein beetje geduld alsjeblieft!
@vlinder84 & prinses: De pb was aan nachtvliinder gericht. Nu moet ik heel goed mijn best doen om dingen juist te verwoorden, want het is een moeilijk onderwerp. Allereerst, voel ik me persoonlijk aangevallen als er meerdere keren wordt genoemd dat we als moderators discrimineren. Maar daar gaat de discussie niet over dus laat ik die beschuldiging maar langs me heen glijden. Wat Kwebbeltje ook al noemde is dat er vorig jaar meerdere meldingen zijn geweest over foto's van kindjes in banners, en niet alleen over Caruli haar zoontje. Na beraad in de moderatorsgroep en in overlg met de betreffende leden (van die banners) is toen de vlindertuin ge-opend. Omdat wij van zwangerschapspagina.nl vinden dat, hoe verdrietig het ook is, de dood ook bij het leven hoort. Juist de vlindertuin was bedoeld om er ook voor te zorgen dat de "happy" zwangeren een keuze kunnen maken van wel of niet lezen van de topics in deze tuin. Een alternatief was geweest om de vlindermama's door te verwijzen naar een van de vlinderforums buiten zwangerschapspagina om. Maar dit was al snel van tafel geveegd omdat enkele vlindermama's tijdens het zwanger zijn veel lief een leed hebben gedeeld met de leden hier, en het zou gek zijn als je na de geboorte van je engeltje, die zoveel impact heeft gemaakt, niet meer hier terecht kunt om te kletsen. Nu weer terug naar de poll-vraag: Mag Caruli een banner plaatsen van haar 2 kinderen? Ik zeg, ja, zoals de banners die in haar album staan, is het geen enkel probleem dat die geplaatst wordt. En dat is op persoonlijke titel, nu gewoon als Kiki en niet met de moderator-pet op. Dan nu weer de moderator-pet opzetten, de andere leden die wel een foto van hun dierbare (b)engel-kindje in de banner hebben, of als avatar, die zijn vaak pas lid geworden nadat de vlindertuin was ge-opend en hebben de voorgaande geschiedenis erover niet meegekregen. Maar toen zijn er ook geen meldingen meer over foto's binnengekomen, misschien omdat de vroegere klagers niet meer actief meedoen op het forum, maar misschien ook omdat dankzij de vlindertuin er meer besef is gekomen dat een zwangerschap niet altijd met een wolk van een baby eindigt, maar verdrietig genoeg ook kan eindigen met een baby wiens zieltje met een wolkje wordt meegenomen. Als er nu weer eens een issue is over het wel of niet tekort schieten van regels, of wanneer je het met een manier van handelen niet eens bent, dan kun je altijd rechtstreeks de beheerder of een moderator benaderen. Op die manier zijn de lijnen het kortst en kan er sneller een besluit worden gemaakt. Vriendelijke groet, Kiki
ik erger me meer aan mama's met gezonde kinderen die klagen over flutdingen ('mijn haar zit stom') alsof ze 'even' vergeten wat een rijkdom ze eigenlijk in hun leven hebben. voor vlindermama's zijn gezonde zwangere buiken, gezonde verse babietjes en gekir over leuke kleertjes ook HEEL ERG confronterend. maar wij klagen niet of kijken gewoon even niet. we slikken dan even en doen ons best blij te zijn voor een ander. Als iedereen zo'n houding aanneemt (niet klagen en alles van twee kanten bekijken, relativeren en respecteren) dan heeft NIEMAND een probleem. als caruli haar zoontje niet op de banner mag zetten dan zeg ik mijn lidmaatschap op.
Caruli, ik vind het een prachtige banner meid! Mooie foto`s van prachtige kinderen en absoluut niet schokkend! Knuffel en kus van Senna
Ik heb afgelopen 20 weken echo gehad, toen ik dat hoorde dat alles in orde was en wat voor geslacht was moest ik meteen aan lieve Madelief* (overleden dochtertje van mijn nicht) denken, mijn nichtje bij 21 weken zwangerschap moest afbreken omdat zij geen levensvatbaar heeft (zware hartafwijking) heb ik veel moeite mee gehad, ik heb gelukkig mijn moeder meegenomen en ik kon goed met dr erover praten. Dus ik vind dat Curli gewoon haar banner moet neerzetten! Het is mijn punt en blijft dat ook zo!
Ik ben geen vlindermama maar wil hier alle vlindermama's een hart onder de riem steken... Ik vind de hele discussie over al dan niet een banner met jullie engeltjes te triest voor woorden, het gaat verdorie om jullie kindjes de discussie zou niet eens nodig moeten zijn... Persoonlijk vind ik het ook confronterend, maar that's life en ik vind dat jullie hier gewoon je kindjes moeten kunnen showen en wie zich er aan stoort moet zich dan maar realiseren dat de dood nou eenmaal bij het leven hoort. Dikke knufffff voor jullie allemaal!
Caruli, ik vind beide banners erg mooi. De foto van Tygo is mooi bewerkt en is totaal niet aanstootgevend. Caruli, jij weet ook dat ik een van de mensen ben die vorige keer heeft 'geklaagd'. Niet bij de modjes overigens. Ik heb toen een opmerking geplaatst bij de nov.mama;s. Wij hebben daar via pb contact over gehad. De reden daarvoor is dat ik die betreffende foto toen erg confronterend vond. Deze was ook niet bewerkt en het was een van de 1e keren dat ik zoiets zag. Ik schrok er gewoon van. Daarnaast is de ene foto de andere niet natuurlijk. Het is maar net hoe de foto is genomen en in wat voor omstandigheden de baby en engeltje is geworden. Ik ben inmiddels een half jaar verder ,of langer zelfs en ben er ook anders over gaan denken. Ik kan er nu beter naar kijken. Caruli, ik vind je een schat en Tygo is jouw zoontje en die hoort ook in je banner. En de vlindertjes van alle mama's ook!
Hey meiden, ik vind het ook een onzinnige wel/niet discussie,sorry hoor,maar het is echt van de zotten als wij onze foto's van onze kindjes weg moeten halen,ik snap Caruli heel goed,de 1 wel en de ander niet,dat is ook niet eerlijk maar ik zou het echt zo erg vinden als we deze foto's weg zouden moeten halen,dan hoeft dit forum voor mij ook niet meer Laat de meiden uitleg geven over waarom dit niet kan,dat zou ik graag willen weten maar dat gebeurt niet,jammer genoeg,Amaranta ik vind het knap dat jij het toegeeft,maar er zijn er meerdere iig,laat je ook ff horen dan? Waarom jullie wel en wij niet?
@ amaranta fijn dat je even laat weten hoe jij er over denkt! Ik vind het top van je hoor! @ daisy laten we hopen dat dat niet hoeft meid! Je heb een pracht foto en die hoort erbij. Maar het is goed o m te zien dat er met 2 maten zijn gemeten. En dat ze inzien dat dat gewoon niet kan. Want je ziet wie er hier op de hart getrapt word. Ik vertrouw op de Moderators en het beheer dat er een goede beslissing genomen word.
daisy sorrie meid het is niet voor jullie bedoeld ik hoop ook niet dat je de foto weg moet doen maar voor mezelf vind ik het niet eerlijk dat er over mijn fotos geklaagd word en ik dus geen foto mag en jij en rachje enzo wel.. dan wil ik het ook snap je het is echt niet de bedoeling hoor dat jij de foto moet weghalen maar wilde ze wel even duidelijk maken dat er meerdere zijn die het wel hebben en ik het dus daarom ook wil maar ik hoop dat het uiteindelijk opgelost gaat worden want de foto is bewerkt en ik vind hem super mooi!
Caruli lieverd we hebben het er van de laatst al over gehad aan de foon en je weet hoe ik er over denk. Ik vind dat je twee verschrikkelijk mooie banners heb laten maken. De eerste vind ik het mooist maar dat is mijn mening. Liefs Sen.
@Caruli,nee meis,ik val jou er niet op aan hoor,ik begrijp je juist heel erg goed joh! Nee wilde alleen maar zeggen dat als ik de foto weg moet halen,ikzelf ook wegga,want dat zou ik echt absurd vinden,ik hoop echt met heel mn hart dat jij je banner gewoon kan plaatsen zonder dat er van die zeikerds op af komen! xxxDais...