ik heb nooit een miskraam gehad en heb gelukkig een (tot zover) gezond kindje. Dus kan er misschien niet helemaal over meepraten Ik vind engeltjes op banners helemaal geen probleem. De meeste foto's zien er heel mooi en netjes uit, je zou bijna niet zien dat de kindjes vlindertjes zijn. en dat het als zwangere niet leuk is vind ik belachelijk, moet je dan omdat je happy happy zwanger bent alleen maar omring mogen worden door happy happy dingen? Zo gaat het toch niet in het leven? en een forum is een openbare plek dus dan weet je dat je dingen tegen kunt komen die je misschien niet zo leuk vind. Ik vind het heel erg voor de vlindermama's en vat dit aub positief op: ik vind jullie banners mooi en goed, als ik er 1 zie vin dik het heel erg voor jullie dat jullie je kindje hebben verloren. En tegelijk realiseer ik me hoe blij ik moet zijn met mijn kindje. alle kindjes horen er bij!
Ik ben het er helemaal mee eens, alle kindjes horen erbij. Ook ik wilde een foto van mijn kindje erop zetten, maar ik durfde niet. Maar zodra ik een foto in het goede formaat heb zet ik hem er ook graag op. Het leven en dood zijn nu eenmaal met elkaar verbonden en het hoort erbij, het is de natuur, dus waarom zou je je overleden kindje die mooi op je foto staat er niet op zetten. Het is toch ook niet zo dat een kindje dat er minder mooi uitziet er toch ook niet op mag. En die moeders die er tegen zijn, die moeten gewoon blij zijn dat hun kindjes er wel nog zijn en zij dit verdriet niet mee hoeven te maken, want ook ik had straks trots een foto van mijn gezonde en levende zoon overal willen showen, maar dat geluk had ik niet..........
Ja zeg, idd straks schrik ik van een kind met giga flaporen. Nou, dat wil ik niet zien hoor, want stel dat mijn kind dan ook flaporen krijgt! Dode kindjes zijn niet besmettelijk hoor... Oh en flaporen trouwens ook niet!
Vlinder kom op zeg. Je bent alleen maar negatief. Terwijl we nu toch echt hebben aangegeven dat er aan een oplossing wordt gewerkt. Ik kan me persoonlijk heel goed indenken dat er mensen moeite mee hebben, maakt dit mij een slecht persoon dan of een mens zonder emotie, Nee! Ik begrijp jullie kant, maar van discrimenatie is geen sprake en dat is wat jij steeds omhoog haalt, vind ik erg jammer van je. De oplossing is er bijna, nog even wachten dus. Elvira
Elvira, mijn commentaar van hierboven was niet op de mods gericht. Erg jammer dat jullie je zo snel aangesproken voelen! Het was gericht aan hen die naief en hypocriet zijn, ben jij dat ook? Zo ja, dan is mijn commentaar blijkbaar wel op jou gericht en zo niet, dan weet je dat ook weer. En fijn dat er nog steeds aan een oplossing wordt gewerkt, ik ben oprecht benieuwd!
Als je het hebt over het beleid, dan voel ik me ook aangesproken. Ik denk dat Elvira dat bedoeld. Je neemt een aantal keer het woord discriminatie in de mond, en dat stuit mij persoonlijk tegen de borst. Wij proberen de best passende oplossing te vinden en proberen alle leden op de site te vertegenwoordigen. Het is een moeilijke materie, waarin we alle voors en tegens afwegen. Zoals gezegd, zal de oplossing binnenkort volgen. Ik hoop dat je mijn bovenstaande opmerking begrijpt.
Dus komt er op neer dat als Caruli geen poll hierover had geopend en de banner had geplaatst er misschien wel geen haan naar had gekraaid! Caruli en andere Vlindermama's, mijn stem hebben jullie en ik heb gigantische bewondering voor jullie allemaal! eerlijk, mijn mond valt hier van open! Mijn keuze is banner nummer 2! PRACHTIG GEMAAKT!
Ik ben 1 van de 6 die voor nee heeft gekozen. Ik zou het niet doen, ik vind het wel schokkend en confronteerend en ik zou het niet op die manier verwerken, dat ben ik. Als jij er wel behoefte aan hebt, moet je dat wel doen.
dis·cri·mi·na·tie (dev) 1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken 2 onderscheiding Ik noem het beestje dus gewoon bij de naam. Ik scheld niemand uit, ik wil niemand kwetsen, ik stap niet buiten mijn boekje of wat dan ook. Ik zeg slechts waar het op staat. Hoe jullie daarmee omgaan, is aan jullie. Ik ben (nog steeds) oprecht benieuwd naar de oplossing. Ik ben ook helemaal niet boos en voel ook helemaal geen woede nu ik dit type. Maar blijkbaar jullie wel, anders zou je niet zo emotioneel reageren. Dat vind ik ook oprecht erg voor jullie, maar nogmaals, hoe jullie ergens mee omgaan is niet aan mij. Ik hoop dat jullie dit ook begrijpen.
Dan stem je dus wel 'voor'. Want jij zegt nu hoe jij ermee om zou gaan, maar dat is de pollvraag niet. De vraag die Caruli stelt is: zal ik de banner plaatsen? En blijkbaar vind jij, dat als zij daar behoefte aan heeft, zij dit gewoon moet doen... Bedankt voor je uitleg, ik vind het mooi en eerlijk van je!
nee ik stem wel tegen, ik vind het niet ok om zo'n banner ergens in de lounge tegen te komen, maar dan denk ik wie ben ik om dat te zeggen. Dus ik vind het niet ok (dit is natuurlijk heel zwart/wit), maar zou er ook geen moderator op aan spreken. Deels omdat ik t zelf mee heb gemaakt, was de foto van Caruli tijdens mijn "goede" zwangerschap erg confronterend en maakte ik me meer zorgen dan zou moeten. Ik heb er toen geen moderator op aangesproken, maar ook in mijn mama gedeelte wel aangegeven het wel "erg" te vinden.
De oplossing is heel simpel. Geen banners meer, voor niemand meer. Het forum wordt er een stuk sneller op. Of gewoon alleen banners van zw. pagina. Bijv. 1 voor zwanger 1 voor geboren 1 voor engeltjes 1 voor cyclys ofzoiets
Lieve allemaal, Allereerst wil ik meedelen dat het beheer na lang en gedegen beraad tot de conclusie is gekomen dat de banners met jullie engeltjes erin mogelijk moeten kunnen zijn. Het is een beslissing die niet over een nacht ijs is gegaan en wij vragen jullie begrip hiervoor. Op persoonlijke titel wil ik jullie graag mijn eigen overwegingen meegeven. Dit zijn dus mijn eigen overwegingen, niet die van andere moderators of het beheer. Ik vind het zo zo moeilijk om hiermee om te gaan, weten jullie... Als vlindermamma weet ik hoe belangrijk het is dat mensen ons engeltje niet vergeten. Daarom staat ons engeltje ook specifiek vernoemd in mijn onderschrift. Te veel mensen om ons heen, en dat zal voor jullie niet anders zijn, vergeten onze engeltjes... Ik wil dan ook niets liever dat mensen jouw lieve Tygo Caruli, jullie engeltjes en ook ons kleine vlindertje blijven benoemen. De andere kant van het verhaal vind ik ook dat ik zelf (en dan ben ik zelf een vlindermamma) ooit moeite heb om de kindjes ook echt te 'zien'. Als ik hun oogjes kijk, hun lieve kleine handjes en teentjes tel, dan word ik zo intens verdrietig. Word ik teruggeworpen in mijn verdriet. En dat terwijl ik eigenlijk positief wil blijven. Ook ten opzichte van ons vlindertje. Want zij is het mooiste dat ons ooit overkomen is! Daar wil ik aan vasthouden, niet aan het diepe verdriet dat ik heb. De banners van onze engeltjes (te mooi om te vatten in foto's) zou ik bij iedere post (ook over koetjes en kalfjes, dus niet alleen in de vlinderlounge) tegenkomen. En persoonlijk heb ik daar wel moeite mee. Niet omdat ik wil discrimineren. Niet omdat ik vind dat de kindjes niet zichtbaar zouden mogen zijn, maar juist omdat het beeld me terugwerpt in mijn verdriet en mijn angst weer omhoog brengt. Misschien is het dat ook... dat ik het niet eens echt onder woorden kan brengen. En weet je, ik bezoek de site van Tygo en vele andere vlindertjes hier ook regelmatig. Als ik daar aan toe ben, als ik er voor hen wil zijn en hun ouders die zoveel verdriet hebben, als ik naar hen wil kijken om in hun ogen de liefde van hun ouders te zien. Ik wilde jullie dit op persoonlijke titel graag even meegeven en weet dat de andere moderators en beheerders van deze site er even veel moeite mee hebben gehad als ikzelf. Het is ook niet niks en zoals hier ook al gezegd werd... er zijn hier geen 'winnaars' mogelijk... slechts verliezers. Jammer vind ik het daarom wel dat sommige mensen hier met harde woorden gereageerd hebben. Enerzijds begrijpelijk omdat het emotionele zaken zijn waar we het over hebben. Er wordt gezegd dat het hier niet om woede gaat, maar de manier waarop sommige woorden gekozen zijn, vind ik wel vervelend. Het geeft mij persoonlijk het gevoel mee dat ik als moderator, als vlindermamma en als mens ten opzichte van jullie gefaald zou hebben. En dat terwijl deze situatie ook bij de moderatorgroep een behoorlijke indruk heeft achtergelaten. Ik ga deze discussie nu sluiten met de hoop dat iedereen tevreden kan zijn met de genomen beslissing, die na veel en goed beraad genomen is. Caruli, ik hoop dat je een mooie banner uitkiest en wil je heel veel succes hiermee wensen. Liefs, Josien