Mening gevraagt over mijn reactie naar mijn ex vriend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Acem, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk, dat heb ik over het hoofd gezien, wist niet dat dat de reden was van jullie breuk! sorry.

Geloof mij maar, hij zal echt wel rekening houden met je, en jullie kindje.
    Mannen worden dan heel klein ineens (meestal)
    Nogmaals sorry voor het lezen met mijn neus.

ps, wint je niet teveel op! rust rust rust :D

2. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik heb het hier voornamelijk over zijn persoonlijke verzorging maar als dat al een drama is wat moet zijn huis dan wel niet zijn.. maar dat heb ik ook geschreven... natuurlijk moet hij zelf weten wat hij doet...
    Maar rekening houden met iets wat de ander niet leuk vind is toch niet teveel gevraagd.. hij is idd mijn ex, maar mijn ex komt wel op afspraken die voornamelijk met mij te maken hebben en met ons kindje. Wat meer verzorging is meer dan normaal..

je gaat toch ook niet naar een intake gesprek met zwarte handen en vlekkerig kleding bij wijze van spreken want ook daar hou je rekening met het feit dat je niet aangenomen word daardoor. ik zeg maar wat...

Ja hij ziet er ook wel netjes uit..
    Maar thuis verandert niet veeel...

Het gaat me er eigenlijk om dat hij zich wat netter kleedt en let op zijn persoonlijke verzorging en huishouding straks als we ons kindje hebben...

Want als hij dit niet doet doet hij dit in de toekomst ook niet...
    En dat is in mijn ogen niet acceptabel...
    Zeker als ik dat bespreekbaar heb gemaakt... dan je dan alsnog weigert mijn wensen te respecteren terwijl ik zijn wensen ook moet respecteren...

ja we zijn echt uit elkaar... maar er zijn gewoon dingen (ga ik nu niet opschrijven) dus hij wenst dat ik niet doe... Nou prima...
    Maar dan vind ik dat hij dit ook moet doen.

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Meid, ik denk dat jouw besluit allang vast staat!
    Dan zit er maar 1 ding op; je gevoel volgen!

Succes!!

4. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Denk het ook...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Persoonlijk vind ik dat het inderdaad niet meer jou plaats is om je ex aan te spreken op zn kleding of zn schone handen. Je bent niet meer zn vriendin, en ik denk ook dat hij er geen rekening mee gaat houden als je er steeds op terug zou blijven komen.

6. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je je schaamt als je met hem samen ergens verschijnt en hij er zo onverzorgd uit ziet...zou ik ook hebben

Tussen de regels denk ik te lezen dat je je ex nog niet helemaal kunt loslaten...misschien dat het je daarom ook extra raakt?

Het is knap dat jullie samen naar de vk enzo gaan en dat hij ook bij de bevalling is. Dit zie je niet vaak bij mensen die uit elkaar gaan. Probeer 'dat mag je hem niet zien' zo min mogelijk te zeggen, het zijn grote woorden en voor je het weet is de kleine inzet in de strijd (ook al wil je dit eigenlijk niet omdat je 'm ook zijn vader gunt).
    Inderdaad is een veilige omgeving een voorwaarde dat een baby ergens kan zijn, misschien heb je nog contact met zijn moeder of zus ofzo en kan één van hem misschien ff helpen ofzo?

Veel sterkte in ieder geval en hopelijk gaat hij wat meer rekening met jou en met de kleine straks houden.

7. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ok, als ik nu alle meningen bij elkaar optel, komt het erop neer dat ik eigenlijk niets tegen hem had moeten zeggen en dat ik me niet druk moet maken om het feit dat hij geen rekening houd met met mij en dus gewoon lekker slordig/ onverzorgd naar een afspraak komt omdat hij mijn ex is.

Dus als hij dit ook flikt bij de bevalling moet ik hem maar laten en verder niets over zeggen...

Ik hoor wel eens vaker op school dat sommige mensen stinken naar zweet bijvoorbeeld. En dat mensen daar zich aan storen.
    En daar iets over willen zeggen tegen degene... Maar eigenlijk verder niets mee bedoelen.

Tja misschien had ik ook maar niets moeten zeggen...
    Misschien eis ik ook gewoon teveel... maar ik waardeer jullie reacties wel hoor... die neem ik zeker mee. Hoewel ik heel erg in de verdediging ben gegaan.

Misschien is dat ook familie gebonden... Wij zijn gewent dat als je ergens heen gaat je ook goed presenteerd...
    En hij is nou eenmaal anders, een man die alleen is vind bijna alles wel normaal.

8. misa

misa Niet meer actief

Meid, volg gewoon je gevoel. Als het voor jou niet goed voelt, dan is het jou keuze wat je daarmee doet. Wat wij of je ex er ook van vind!

Trouwens als je ex echt heel vies tijdens de bevalling is, zullen ze er vast wel rekening mee houden met het oog op de kleine (qua aanraken enzo).

9. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Je hebt het heel mooi verwoord...
    Ik denk ook wel dat het komt omdat ik idd nog heel veel van hem houd. het is ook een beetje ontstaan toen mijn tante een keer tegen mijn moeder zei: haar vriend is wel slordig en heeft van die vieze handen. Sindsdien let ik daar gewoon ook heel erg op, ik schaamde me namelijk toen ik dat hoorde. Vond het vreselijk dat ze dat zei.... maar ja... ze heeft wel gelijk.

En hij heeft toen ook echt wel daarna rekening gehouden met dit.
    Bij hem vond ik dat echt niet erg hoor behalve als we idd weggingen.

Bij hem thuis ergerde ik me af en toe wel.. Want eerst moest ik alles schoonmaken of wassen voor ik het kon gebruiken bij wijze van.
    Je moet letterlijk uitkijken dat je kleding geen vlekken krijgt omdat je per ongeluk ergers tegenaan komt.

De eettafel lag/ ligt vol met gevaarlijke dingen voor kinderen.
    Ik begrijp dat hij alleen is en woont maar ons zoontje moet kunnen kruipen bij hem thuis.
    Ons zoontje moet niet van die muizen dozen tegenkomen en afkloppen zo een ding in zijn mond stoppen.

Ons zoontje moet kunnen spelen in een schoon ruimte.
    En als hij ons kind voedt moet hij ook even zijn handen wassen...
    Als hij de garage (bij hem thuis) uit komt waar hij heeft lopen klussen dan moet hij niet met dezelfde kleding ons kindje in slaap sussen...

en ja hij is zoals hij is.... en ik ben zijn ex ja... dus eigenlijk heb ik misschien het recht niet.. maar we krijgen wel een kindje samen.
    En die persoonlijke verzorging en huishoudelijke verzorging is nodig.
    Als we dadelijk naar het consultatie bureau gaan dan moet hij ook niet zo verschijnen vind ik... wat zullen die mensen wel niet denken.

Zijn stiefmoeder woont in Groningen en zijn zus in Assen. Die ziet hij echt minimaal... Zijn stiefmoeder en vader komen wel en zij maakt echt wel schoon omdat zij zich daar ook aan ergert.

maar ja.. die gaat niet vanuit groningen komen om zijn vuil op te ruimen... echt niet.

Hij zal het dus echt zelf moeten doen..
    Rommelig is niet erg maar als het maar schoon is. en geen gevaarlijke dingen.

ow ja, en idd misschien moet ik dan niet meteen zeggen als je dit niet doet dan komt hij niet bij je over de vloer.
    Het raakt hem ook wel dat weet ik zeker... maar anders doet hij het ook echt niet.
    Ik meen het diep in mijn hart ook niet hoor.. wil niets liever dat ons kindje ook een band heeft met papa... ook omdat hij echt een lieverd is.

Maar goed... ik ben niet de makkelijkste helaas.
    misschien een verbeterpunt voor mij.

10. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Dat is hem nou juist... ik wil juist voorkomen dat hij dadelijk zijn kindje niet mag aanraken. Dat zou vreselijk zijn.
    Daarom zeg ik ook, dan stuur ik hem weg... en dan mag hij terug komen wanneer hij wat netter is en wat meer zijn best heeft gedaan om die zwarte ramden om zijn nagels en op zijn handen zelf heeft verwijderd. Dat je in ieder geval meer huidskleur ziet dan zwart.

:D straks op de foto zie je zo een inimini mensje en van die zwarte vies lijkende handen... hahaha... nee gaat er bij mij echt niet in.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik las ergens tussen de regels door dat hij op afspraken met vrienden wel netjes en verzorgd verschijnt?

het lijkt me een kleine moeite om even een schone trui aan te trekken, je shirt in je broek te doen en even je handen te wassen als je een afspraak hebt. (met wie dan ook)

zo geef je een goed visitekaartje van jezelf af en je maakt er ook nog anderen blij mee

ik vind dat je er best wat van mag zeggen, maar ik vrees dat hij zich
    er niet veel van aan zal trekken

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Damiana, hoe zie jij het begin van je bevalling voor je? Ex netjes geschoren, schone kleren aan en wachten tot jij belt dat de bevalling begint?

Mijn man kan soms ook een enorme slons zijn, hij loopt het liefste in zn werkbroek ( zo'n klus broek ) een oude trui en een wit shirt, haar niet gedaan en scheert zich ongeveer 1x in de week. Als bij mij de bevalling zou beginnen als mn man op zn werk is, dan komt hij naar huis stinkend naar bakkerij, zn haar alle kanten op en bepaald niet het plaatje wat hij is als we ergens heen gaan. Maar als de bevalling begint, zal ik echt niet van hem vragen om zich nog even lekker te douchen, netjes aan te kleden en te scheren. Zo'n moment kan je niet plannen toch?

Ik herken je ergernis wel enigzins hoor, maar het grote verschil is dat ik getrouwd ben met mijn lieve slons. Hij kan er enorm onverzorgd bij lopen, maar hij weet ook dat ik liever heb dat hij zich even wast en netjes aankleed voor we ergens heen gaan. Als ex is je positie toch anders daarin.

13. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Klopt bij zijn vrienden "verjaardag of andere soort feestjes" ziet hij er geweldig uit.

Nette overhemd nette spijkerbroek sjaaltje erbij... haar geknipt...
    geschoren...

nu vind ik idd wat je zegt dat hij bij een afspraak ook zo kan verschijnen. Zeker als je iemand bent die altijd indruk wil maken bij andere dat je alles ook zo goed weet.

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    sorry zou er persoonlijk ook totaal niet tegen kunnen

als we thuis zijn en hij loopt in slobberbroek ect zal me een worst wezen maar als we weggaan.... ik zet echt geen stap buiten de deur eer die omgekleed is, mits dat het zo druk en chaotisch en afspraken direct naar werk zijn ect (machineoperator) dan kan t maar effe niet anders

verder is mn man wel heel erg op hygiene

maar zou t niet accepteren als wie dan ook met vieze handen en smerige zooi bij mn uks zou komen :)

maar t lijkt idd erop dat ie je probeert te pesten
    ik zou op mn strepen staan kleine moeite effe washandje door je gezicht te gooien wat deo en handen wassen en een schoonshirt, kan je all4 in welgeteld in 5 minuten doen

15. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    :D nee klopt hij staat niet te wachten tot ik hem bel... Ik ga nu bevallen...
    Maar wel vind ik dat je al vanaf een bepaalde punt rekening kan houden dat je gebeld wordt en dus ook al een beetje voorbereid bent... hij hoeft niet tip top geschoren en al te komen en zijn haar met 3 kilo gel....

maar als je weet dat je kindje bijna komt, is het misschien slim om niet meer zo van die klusjes te doen waar je zo ontzettend vies van wordt en dat er moeilijk uit krijgt.

Wat nette kleding betreft hij heeft als het goed is, gedoucht toen hij naar zijn werk ging, en als hij er slordig of vies uitziet wat kleding betreft is het echt niet moeilijk om snel een ander broek aan te trekken en een schone trui, hij zal toch eerst naar huis moeten gaan hem kennende.

Als ik weeen begin te krijgen dan laat ik hem dat meteen weten.. die weeen kunnen uren aanhouden... dus tijd om je te douchen en verzorgd te kleden zal er zeker zijn. Meer vraag ik niet.
    Vrouwen zijn vaak toch ook voorbereid als ze bijna moeten gaan bevallen... je gaat je toch ook scheren van onder en je benen doen en dat keer op keer bijhouden.

lijkt mij.

16. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    snapje...

17. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Meid je hebt groot gelijk!! Ik zou ook boos worden!
    Hij is straks wel een voorbeeld voor zijn kindje en dan vind ik dat hij zich best netjes mag aankleden naar afspraken.

En in dat viese huis zou ik mijn kindje ook te nimmer nooit achter laten, Meid ik zou zeggen doe wat jij wil voor een groot deel,, want jij denkt dat goed is voor het kindje want als het aan hem had gelegen was je ventje nooit geboren!

18. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Dat vind ik dus ook....
    En het is niet om hem te pesten ofzo maar om hem te doen inzien dat het tijd is om te veranderen. Wil je het niet voor mij doen doe het dan voor de kleine man. Hij kent me al zo lang en hij weet dat ik daar een hekel aan heb.

19. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ja meid het is lastig als je beide zo anders bent (qua hyhiene en normen)....jammer dat zijn familie zo ver loopt en dus weinig kan betekenen.

Ik wens je in ieder geval veel succes zodat jullie er samen voor de kleine uitkomen en hij veilig bij zijn vader kan zijn.

20. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    tja, ik zou denken; lekker belangrijk.. Dat zou anders zijn als het nog steeds mijn vriend was, dan heb ik er iets over te zeggen. Ik zou het ook niet waarderen als mijn ex zich met mijn kledingkeuze ed bemoeit. Ik zou me er al helemaal niet zo druk om maken dat ik onbekenden op een forum om hun mening moet vragen.

Deel Deze Pagina