Bij mijn zoontje ben ik met 38 weken ingeleid. Hij woog toen ruim 9 pond. De bevalling verliep vrij vlot en soepel, ik had wel al 4 cm ontsluiting voor ik begon. Maar mijn zoontje heeft het erg zwaar gehad na de geboorte. Het is onduidelijk of de inleiding hier de oorzaak van is, hij leek er nog niet helemaal klaar voor te zijn. Maar later bleek hij meerdere problemen te hebben. Ik kijk er dus met een dubbel gevoel op terug. Deze zwangerschap krijg ik sowieso meerdere groei echo's. Dus we wachten het maar af hoe deze uk het gaat doen.
Herkenbaar verhaal. Mijn zoontje is 2.5 jaar geleden geboren met 40.6 na inleiding. Hij daalde niet in en bij controle bij de gyn schatte hij hem groot. Toen besloten om in te leiden. Heel zware bevalling gehad. Ontsluiting vorderde niet en na een uur persen is hij met vacuüm ter wereld gebracht vanwege deceleraties op t ctg. Mannetje had het erg moeilijk. Penibele situatie vanwege schouderdystocie. Hij woog 4340 gram. Dag na de bevalling zeiden ze al bij een evt volgende baby strengere controle. Nu dus inmiddels 28 weken zwanger van zijn broertje die wederom groot wordt geschat. Bij 20 wk alles nog gemiddeld maar nu loopt bm 2 weken voor. Over 2 weken krijg ik een groei echo en dan met 34 wk weer. De vk verwacht dat de gyn me met 38 wk wil inleiden ivm de complicaties tijdens de vorige bevalling. Heel lang ben ik heel nuchter geweest maar nu het allemaal wat dichter bijkomt vind ik het wel spannend. Het liefst zou ik natuurlijk zonder poespas bevallen, want zijn de complicaties veroorzaakt door de inleiding of door de grootte van mijn zoontje? Inleiden is namelijk ook niet zonder gevaren. Aan de andere kant wil ik niet nog eens die situatie meemaken. Was heel angstig heb ik me laten vertellen door m'n man. Ikzelf was op dat moment in de roes van de bevalling maar m'n man heeft doodsangsten uit gestaan. Alle vpk, vk en gyn waren in de hoogste alarmfase zeg maar. Kinderarts werd snel opgepiept. Geen ernstige gevolgen gelukkig. Al had zoontje sleutelbeen gebroken en heb ik nu agv die bevalling ernstige bekkeninstabiliteit.
Heel veel succes vandaag en morgen! Ik ben 30 december ingeleid en mijn bevalling is helemaal goed gegaan. Het was weer een sterrenkijker, maar door het inleiden heb ik haar er toch op eigen kracht uitgeperst. Ik wens je een voorspoedige bevalling!
Sorry, ik zie je vraag nu pas. Dit is niet specifiek voor mij, er is onderzoek gedaan en het blijkt er een verband te zijn tussen inleiden en overmatig bloedverlies. Omdat ik het eerder heb meegemaakt heb ik een grote kans op herhaling en die willen ze niet onnodig groter maken natuurlijk.