zag toevallig vandaag op tv een meisje welke lieve heette. toen dacht ik direct aan Belgie en ook hmm zo zou ik mijn kind nooit noemen.
Wel heel erg zoet. En bij lieve denk ik aan een schattig klein meisje en niet aan een volwassen vrouw (of aan een groot sterk kind). Ik ken een Belle die ook totaal (qua karakter en postuur) niet past bij haar naam. Daar zou ik dus toch een beetje mee uitkijken. Bij de naam Lief heb je ook bepaalde associaties die later misschien niet (meer kloppen).
Vind hem zozo. Livia is mooier inderdaad. De achternaam moet er ook bij passen. Lieve Bakker, Lieve Meester, Lieve Boer....Klinkt een beetje vreemd.
Ik heb er niet echt een mening over, vind het altijd wat gekkig (lieve Lieve) maar ergens ook weer mooi. Ik vind Lieven voor een jongen wel heel leuk, omdat het dan niet echt een woord meer is. Andere ideetjes: Ann / An Bieke Biene / Bine Brechtje Cato, Caro Dieke, Diede Diete, Diese Eef, Eefje Elke, Elske Ella, Elle Emmy, Ellie Evelien, Eveline Feline Fieke, Fiene, Fiete Fiep Floortje Godelieve Hadewych Hanna / Hannah, Hanne Hieke, Heike Hester Hilde Ida, Ima Ine, Ina Ieve, Iva Ise / Ize Janne Janneke, Hanneke Jeltje, Jeltsje Jet, Jette, Jetta Johanna, Johanneke Jozefien, Josephine Lieke Liene Lise / Lize Liselot Liva Lonneke Luus Maartje Madelief Marieke Merel Merle, Marle Mieke Nieke, Nieve Niene Nynke / Nienke Noortje Pieke Pien, Piene Pleun Renske Rike Siene, Sinne Silke Sive Tine Vive / Vieve / Fieve Wieke Wies, Wiep
Ik ben denk bevooroordeelt want ik ken de liefste Lieve in de familie bij ons. vind het een leuke naam en juist omdat dit kindje niet altijd lief is maar een stoer ding maakt het wel haar naam echt. Alleen ff uitkijken als je geboorteaankondiging stuurt met bijv onze lieve Lieve is geboren. Heb er bijna een dag over Gedaan voor ik door had dat Lieve de naam was haha
Ik vind het een erg mooie naam, maar ik heb wel in België gewoond dus misschien dat ik het daarom niet vreemd vind. Ik zou wel uitkijken bij achternamen zoals Bakker of Huisman, dan klinkt het als een bijvoeglijk naamwoord
Lieven kan ook nog als je bang bent voor het bijvoeglijk naamwoord effect. Ik vind het een mooie Vlaamse naam. Zacht, dat wel, maar tegelijkertijd ook niet dertien in een dozijn en dat vind ik altijd wel erg positief.
Ik vind het een mooie naam. Het is gewoon een Belgische naam, dus niets raars aan. Er zijn veel vreemdere namen die worden gegeven dan Lieve iig
Super leuk! Een vriendin van ons heet Lieveke, anders was dit serieus een optie geweest voor onze dochter!
Ik vind het niks, TE lief Ik vind het net zoiets als dat je je kind Merel of Beer noemt.. Olivia of Livia vind ik dan veel leuker