Wij hebben als koosnaampje voor onze dochter Lieve, maar ze heet Olivia. Ik vind Veerle een hele mooie naam!
Ik vind het een leuke naam voor een meisje, je hoort hem ook al regelmatig in Nederland dus vind het geen rare naam. Wist je dat in België ook mannen Lieve heetten ( proefkonijnen BNN) .
Ik ken de naam wel, maar vind het meer een aanhef dan een naam eerlijk gezegd. Niet mooi. De gegeven suggestie, Veerle, vind ik prachtig.
Oh wat toevallig! Leuk dat je man Veerle wel heel mooi vindt!! Misschien kun je eens de Belgische namen top 100 bekijken, wellicht staan daar meer opties in die jullie leuk vinden. Nog andere namen een beetje in dezelfde stijl die zo in mij opkomen: Feline, Eveline, Lise, Valerie, Veronique, Rosalinde, Pauline Misschien kun je er nog wat inspiratie uithalen, succes!
ik houd er persoonlijk ook niet zo van.. ik zou zeggen noem der dan iets van madelief ofzo.. kan je altijd nog kiezen voor de afkorting lieve als je dat zo graag wilt ik vind het zelfde als je man hihi
Ik vind het een mooie naam voor een klein meisje, maar voor een volwassen vrouw vind ik het niet zo..