Mening naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Braam0, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik zou de naam zelf zeker niet kiezen. Beetje ordi komt hij op me over. Sorry... Maar veel belangrijker is dat jullie zelf enorm blij zijn met de naam toch? Als dat zo is, zou ik er zeker voor gaan!

2. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Whoopie geen sorry hoor haha! Vraag zelf naar meningen en reacties! Was erg benieuwd naar wat de 'medemens' van deze naamkeuze zou vinden. Hij is wennen en zeker niet iedereen zijn smaak lees ik wel weer haha. Maar wij vinden hem gelukkig prachtig.

Vraag me wel af hoe de naam ordinair kan zijn? Dat is toch niet snel iets wat ik denk bij een klein kereltje waarvan ik de naam niet mooi vind. Of ik vat het op een heeele andere manier op. (Dit is niet op iemand specifiek gericht hoor, is hierboven al vaker gezegd)

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik bedoel met de term 'ordinair' het type milieu waar ik dan van denk dat t kindje vandaan komt.

4. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Ik vind het klinken als 'Mad dogs' en ik denk dat het in nederland nogal snel lelijk uitgesproken wordt (mehdoks). Maar verder geen naam waar ik een bepaalde mening over heb. Al moet ik zeggen dat ik hem met Jay wel wat meer ordinair vind overkomen dan wanneer het bijvoorbeeld Maddox Finn of dergelijke zou zijn.

5. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens. Sorry!

6. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL

Goed dat je zelf enthousiast blijft :)
    Ik werk met kinderen in de jeugdhulpverlening en in het onderwijs, en de kinderen die Jay heten of een andere Engelse voornaam (zoals Wesley) hebben, komen zonder uitzondering uit een laag sociaal economisch milieu. Die kinderen staan door hun naam vaak al 1-0 achter, vooral als de naam alleen nog op papier staat zonder het jongetje gezien te hebben. En tot nu toe bevestigen de vooroordelen ook hoe het is...

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik vind het leuk.. Lekker stoer en een goede combi!

8. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik denk dat dit wel aan het veranderen is. Er krijgen inmiddels zoveel kinderen een Engelstalige naam of een andere 'modenaam', ook in keurige hoogopgeleide gezinnen (als we dan toch in hokjes gaan denken) dat het over een tijdje niet meer opvalt. Ik merk het nu al, als ik een stagiaire moet selecteren hebben zoveel kandidaten een naam die ik voorheen 'ordi' of 'kinderlijk' zou vinden, dat het geen rol meer speelt bij de selectie. En ja, deze meiden zijn allemaal hbo+ opgeleid :)

Wat ik zeggen wil: lekker voor de naam gaan. Het is niet mijn smaak, maar denk niet dat hij erdoor in de problemen zal komen. En ik vind de combinatie wel lekker klinken eigenlijk :)

9. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik vind Maddox wel ok, niet mijn smaak, maar ook niet verschrikkelijk.

Jay vind ik heel erg lelijk.

10. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Daar kan ik je inderdaad geen ongelijk in geven, heb zelf ook in het onderwijs gewerkt en kinderen met een Engelse voornaam hebben vaak een standje achter, maar dat ligt ook vooral aan waar het kindje dan in er is opgegroeid. Ondanks dat de meeste meningen zijn dat ons kindje dan ook uit zo'n milieu komt, zijn wij toch (voor zover ik weet) gewoon nette mensen haha. Jay word ook echt zijn 2e naam en hij word dus ook vooral Maddox genoemd. Misschien verrast ons kindje dan toch de 'vooroordelen' als ze hem ontmoeten! Hihi

11. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Vind de naam Maddox niet echt ordinair. Zie veel amerikaans/engelse namen zoals Liam/Jack bij normaal/hoogopgeleid. En de Jayden/Bradley/Duncan en ja zelfs Bentley (?auto) toch bij de wat lagere sociale klasse.

In ieder geval zou ik Maddox bij de eerste groep plaatsen. Heb er niet een bepaald beeld bij.

Vind de combinatie Maddox Jay wel iets minder. Komt denk ik vooral bij de uitspraak: "Mehdoks Djeej" is een hele uitgesproken naam(Maddox) met een naam zonder harde klanken(Jay). Daarom klinkt het samen niet echt lekker.

Bijvoorbeeld: Maddox Jack heb je twee harde klanken aan het eind van iedere naam. En klinkt voor mijn gevoel krachtiger.

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik vind Maddox heel leuk! Lekker stoer!

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hoewel het totaal niet mijn smaak is, vind ik Maddox opzich best wel een oké naam.
    Stoer vooral.
    Ik associeer het niet met aso/ordinair eigenlijk.
    Gaan jullie de naam 'Jay' ook echt gebruiken? Of als roepnaam alleen Maddox?
    Want ik ben dan weer niet zo kapot van Jay :)

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je zelf weet hoe het werkt... Waarom dan je kind een naam geven waarmee hij de 'vooroordelen moet verrassen' ofwel je zet je kind dus expres op een achterstand. Mensen gaan hem beoordelen op zijn naam. Bij sollicitaties en dergelijke.
    Waarom zou je dat nou doen?

15. Kino

Kino Actief lid

12 mrt 2015
    142
    0
    16
    Ik vind het super tof!

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik vind het niet mooi, maar ach, de namen van mijn kinderen zijn volgens de algemene mening hier boers en suf.:p en toch zijn het voor mij nog steeds de allermooiste namen.
    Dus noem vooral je kindje zoals jullie zelf het mooist vinden. :)

17. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Wat een onzin mijn kinderen hebben ook een naam met een Y erin en zijn niet aso en lopen ook niet achter!!
    Ik vind de naam leuk hoor braam ook jay als tweede naam!

18. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Bedankt voor de leuke/positieve reacties! Ondanks de negatieve meningen gaan wij nog gewoon voor deze naam hoor. Dit topic was niet om dat we twijfelden, maar meer om meningen van anderen te horen.

xElles nee, we gaan de naam Jay eigenlijk niet gebruiken. We vinden het een mooie toevoeging en zijn roepnaam word gewoon Maddox.

Hilly1980, zo letterlijk was het niet bedoeld. Ik geef ook aan dat de achterstand die die kinderen vaak hebben komt door de omgeving waarin ze opgegroeid worden, buurt etc. Wij wonen in een nette wijk en zoals ik al eerder zei word de naam Jay niet gebruikt. En mijn persoonlijke mening is dat Maddox niet onder die namen categorie valt. Er zijn kinderen met vele apartere namen en ik geloof niet dat maddox een naam is waarvan hij zich zorgen zou moeten maken voor een sollicitatie oid. Maar dat ben ik dan weer.

19. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het leuk! Ook Jay!

Ik ken een Jay en dat is alles maar dan ook alles behalve associaal of lager geschoolde ouders.
    Vindt dat altijd een beetje gewaagd om zoiets te roepen.

20. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Leuk!

Deel Deze Pagina