Ik vind het een leuke naam, Isaline ook trouwens. Ik zie er wel de plant salie in, maar dat vind ik niet schokkend.
Isalie vind ik een lieve naam, lekker licht en meisjesachtig.. Isala is de naam van het ziekenhuis zwolle. Daar heb ik niet al te beste herinneringen aan haha. Ik ken ook een meisje die ikazia heet en ik vraag me dan af of die in rotterdam geboren is en het heel goed beviel ofzo
Aan de andere kant; er heten ook tig meisjes Sophia. (Ik snap heel goed dat dat anders is, hoor. ) Maar goed, ik heb dus ook ‘andere associaties’ bij Isala dan een naam. Hoewel ik er wel aan zou kunnen wennen.
Ik vind het wel leuk! Maar dan wel de klemtoon op het laatste stukje, niet dat het "Isaaaalie" wordt, maar Isalíe
Ik vind m wel leuk. Maar wat maakt t uit als anderen m niet mooi vinden, als jullie m maar mooi vinden toch! Je kunt nooit iedereen tevreden houden!
Mooie vrolijke en elegante naam! Zowel schattig voor een kind als netjes voor een vrouw. Over dat gekunsteld snap ik de kritiek ook nooit zo, tenzij het echt nergens op slaat. Ook al komt de naam niet veel voor, dit klinkt gewoon als een naam. Ik vind het eerder 'bekrompen' als mensen alleen maar de standaardnamen uit lijstjes accepteren / mooi vinden. Zelf ben ik ook meer van de originele namen.
Volgens mij had iemand het al eerder in dit topic uitgelegd: dat sommige namen geknutseld overkomen komt omdat men het dan vaak linkt aan twee of meer namen die samengevoegd zijn tot één (onbekende naam). Zo komt Isalie over als een kruising tussen Isa en Rosalie.
Ik vind dat dus helemaal niet zo overkomen, ik vind dat eerder zoeken naar een comfort zone; 'welke namen ken ik al die daar op lijken'. Daarnaast: wat maakt dat dan uit? Alle namen zijn ooit een keer bedacht.