Een jongensnaam die we beiden leuk vinden, maar...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kameleonn, 19 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Goed, we hebben een jongensnaam die we beiden leuk vinden. Maar, ja daar komt alweer een maar:roflmao:, het is de voornaam van een voetballer. Niet zomaar een voetballer, een hele bekende voetballer. Nu houden wij ook nog van voetbal én zijn fan van deze voetballer:|, maar het is geen vernoeming:rolleyes:. Ik ben bang voor negatieve associaties..en verdenkingen van vernoeming. Hoe zouden jullie dit vinden? Als je zo’n naam leest en de voetballer kent (die iedereen wel kent, denk ik).

Louise11110 vindt dit leuk.
  2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou het gewoon doen als het voor jullie echt de naam is.
    Mensen hebben toch altijd wel iets te zeuren op een naam.

Kameleonn vindt dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Doen!

Er zullen tijd mensen zijn die er iets van vinden.

4. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Kan toch gewoon!! iedereen mag een naam geven ook al is iemand bekend!

als mensen er mee komen zeg je toch dat het geen vernoeming is als je dat zo vervelend vind?

superleuk als je allebei de naam leuk vind toch?

ik ben wel benieuwd!

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ligt aan de voornaam, Robin of Raphael of David of Ronald link ik niet automatisch aan een voetballer, Cristiano dan weer wel.

Roodborstje2 en Kameleonn vinden dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gewoon doen.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Hangt van de naam af, is het een normale naam of is de enige link die met die naam is de voetballer?
    Bij een David Janssen denk ik er niet aan, maar laatst zag ik op een klassenlijst van school een Neymar Janssen en dan denk ik er wel meteen aan.

8. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Als het de voetballer is die ik in gedachten heb, wordt het er wel meteen mee geassocieerd denk ik onder voetbalfans en niet-voetbalfans. Maar, dat is niet negatief vind ik! Gewoon doen.

9. Koeks83

Koeks83 Niet meer actief

Zlatan? :);)

Robijn89, Lies1611, Kameleonn en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Als je overal rekening mee moet houden qua eventuele vernoeming, kan je net zo goed op het toetsenbord rammen en hopen dat de lettercombinatie uit te spreken valt.

Wij dachten ook origineel te zijn bij de eerste, bleek het een oude familienaam te zijn. En bij de jongste horen we overal "oh ik ken ook een T. Zo'n leuke man / lief kindje" etc.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #11 hummeltje5, 19 jun 2019
    Laatst bewerkt: 19 jun 2019
    Nou kijk, Frank en Ronald de Boer kent iedereen wel geloof ik.
    Maar als jij je kind Frank wilt noemen, dan link ik het niet direct aan Frank de Boer, tenzij jullie achternaam ook de Boer is natuurlijk :p
    Ik ken zelf drie Franken (één kind, twee volwassenen) en heb het nog nooit daaraan gelinkt.
    Maar noem je je kind Lionel, dan denk ik wel meteen aan Lionel Messi ja. En daarnaast aan Lionel Richie haha :p

Wat anderen dus ook al zeggen: is het een hier weinig voorkomende naam zoals Zlatan of Neymar of Cristiano dan wel, maar alle gewonere namen link ik niet direct met een voetballer.

Overigens heeft onze zoon toevallig ook een niet veel voorkomende naam van een voetballer, maar omdat die niet internationaal bekend is linkt niemand het daaraan.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Om welke naam gaat het? Dan zal ik eerlijk antwoorden.
    Noem je ‘m Cristiano, Daley, Zlatan, of Memphis, ja dan denk ik er wel aan. Maar ook dan: so what?
    Onze zoon is niet vernoemd naar een Amerikaanse blues zanger maar heet wel zo. Mensen zeggen ook vaak.. ohhh, naar O. Redding?
    Dan zeg ik: net zoals de zanger idd, maar hij is niet vernoemd. :thumup: Krijg geen negatieve reacties. Is toch ook niet erg, die associatie?

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Hier hetzelfde. Mijn zoon heet zoals een bekende zanger dus ik krijg ook vaak de vraag: "Zoals huppeldepup?" Maar nooit negatief dus ik vind het niet erg :)

Kameleonn en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Gewoon doen! Wellicht krijg je vragen, maar so what? Kan je ook meteen vertellen dat het geen vernoeming is :roflmao:

15. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Wij hebben precies hetzelfde, enkel dan dat ik geen voetbalfan ben. Daarom heb ik heel lang getwijfeld. Mijn vriend verzekerde me dat de naam geen verwijzing is en mocht die voetballer naar een rivaliserende ploeg gaan, dat hij dat niet erg zou vinden qua naam dan.

Dus ik heb de knoop doorgehakt en de naam goedgekeurd. Ik hoop enkel maar in de toekomst dat vriend er geen spijt van krijgt :p

16. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Haha leuke reacties:D het gaat om Lionel.

Robijn89, Merell90, Sunna en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Joh, gewoon doen.
    Ik dacht in eerste instantie aan Lionel Richie en moest echt even 3 tellen denken over welke voetballer ook zo heet :D

citroenrasp, Novi, paula1984 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. MMVL

MMVL Fanatiek lid

2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Is het F.renkie? Gewoon doen hoor! Is ook maar gewoon een jongensnaam

Edit: Oh oeps, zie net dat het Lionel is. Kan nog steeds! Daar geldt hetzelfde voor, dat het ook maar gewoon een naam is

19. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Gewoon doen!
    Ik vind t sowieso gek wanneer je een naam gebruikt die al 'in gebruik is' dat dit dan een vernoeming zou zijn. :rolleyes:
    Je kiest een naam die toevallig ook een ander koos. Of dat nu de buurvrouw of een bekende Nederlander is.
    Vernoemen is t wanneer je bewust je kind een naam geeft van een ander (of afgeleide ervan) vanuit een mooie betekenis omdat die persoon bijzonder voor je is.

Salentein en Kameleonn vinden dit leuk.
  20. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Richie had ik nog niet eens aan gedacht:roflmao:.

Als het echt om het voetballer vernoemen zou gaan, was het wel Frenkie geworden ja:p.

Of we gaan voor Lionel en Frenkie;):roflmao::roflmao:.

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina