Das mijn fout! Ik heb de vorige reactie in etappes geschreven aangezien Wendy nogal aan het apestreken is op het moment
je kan als ouder heel consequent zijn , proberen we ook maar als je andere kinderen echt gaan afzien van het gedrag probeer je als ouder ook die kinderen wat af te schermen hij vond dat hij altijd onterecht gestraft werd en wilde absoluut niet meer meewerken .. m'n oudste werd z'n boksbal en dat moet je natuurlijk wat ik weet dat ik als ouder ook fouten maak, ik ben niet perfect maar ik kon dit gedrag toch niet toelaten omdat we consequent moesten zijn het gaat niet om 1 incident maar om meerdere en altijd op z'n zus daarom dat ik raad vraag, want ik , ik weet het echt niet meer hier diende de psp als beloning , wilde hij heel graag en had een 20tal spelletjes toen hij er niet mocht op spelen omdat hij dus wederom een nota had heeft hij z'n voet erop gezet dan hoef ik ook geen psp meer was z'n reactie
Hey Auraly, Ik heb niet je hele topic gelezen, dat even voorop gesteld maar wat ik meen te herkennen bij je zoontje zijn problemen in zijn impulsregulatie. Hij ziet of hoort iets, hier zet hij zijn zinnen op, loopt het anders dan hoe hij het graag had gezien; boem, stress... De manier waarop hij om gaat met die stress is ook nog eens erg heftig en impulsief wat er voor zorgt dat hij spanningen die hij sowieso al snel oploopt nog eens verstkert worden, omdat zijn reactie ( tuurlijk!) niet goed gekeurd wordt en consequenties met zich mee brengt... Ik hoop dat je een goede psycholoog kunt zien op korte termijn om op deze manier vast te stellen wat er aan scheelt. Vanuit hier kun je in overleg met de psycholoog kijken naar welke therapie voor jouw zoontje het meest geschikt is. Ik zelf werk als beeldend therappeut met volwassenen maar ik weet dat er genoeg beeldend therapeuten en ook spel therapeuten goede resultaten bereiken met dit soort problemtieken... Maar voor je echt hulp gaat bieden zul je eerst moeten uitzoeken wat er speelt bij die arme drommel van jullie... Kindjes merekn zelf ook dat ze anders reageren en dat ze dit eigenlijk zelf ook niet willen... Hoe ze wel met die interne spanningen om moeten gaan moet ze dan echt geleerd worden... Heel veel liefs en succes hierin gewenst!!!
ooooo wauw, het gaat ineens snel had eerder moeten schrijven op dit forum ik dacht, tja we hebben een afspraak alle wachtlijsten zijn heel erg lang dus ik blijf erbij .. eind dit jaar, beter dan dan nooit nu ben ik de hele ochtend aan't bellen, zorgverzekering, school, clb elke ziekenhuis in de buurt is er net iemand die een afspraak heeft geanuleerd in het klina ziekenhuis en kan ik bij die dokter prive terecht op VRIJDAG !!! zij kan ons op haar beurt doorverwijzen naar het paola ziekenhuis in antwerpen, alhoewel dat eventjes kan duren zal het door het eerste gesprek wel sneller gaan dan eind dit jaar .. ze denkt ongeveer een maand of 2 dus phoe , ik kan wel huilen nu ik wil echt dat m'n zoontje geholpen wordt ! want ondanks dat hij soms raar uit de hoek komt is hij ook een schat hoor
Jeetje wat moeilijk voor jullie meid. Hij doet het ook echt niet express hoor. Goed dat jullie nu stappen ondernemen, waarschijnlijk zal er wel iets uitkokmen. Ok al hoop ik vooral jullie dit niet. In je eerste stukje schreef je dat hij snel van humeur veranderd zeg maar. Dan zou ik denken aan bordeline, omdat mij dat zo bekend voorkomt hierin de familie. Die zijn van de 1 op andere keer of vrolijk of juist het tegenovergestelde. Wil niet zeggen dat het is maar wel herkenbaar. Daarbij zoeken ze altijd de problemen op en uiteraard heeft dat nog meer symptonen. (meestal uit het zich in de tienerjaren het meest) Misschien zit hij ook wel niet lekker in zijn vel. Jammer dat het zo lang moet duren bij die instanties maar ik hoop voor jullie het beste want het zal niet mee vallen allemaal. Lekker je hart luchten hier!
waarom heb ik dit nu niet eerder gedaan??? waarom heb ik nooit de telefoon genomen en blijven doorbellen tot er iemand echt luisterde waarom heb ik gewoon aangenomen dat het maar op 1 manier kon nu gaat alles wel heel snel, ze hebben geschreven verslagen nodig van school en clb .. over testen en algemene omgang in school, lekker want de school wilt natuurlijk op zo'n korte tijd niet echt mee werken :-s soit, ik ga vrijdag .. ookal is het zonder al die documenten
Maak jezelf nu GEEN verwijt!! Zulke kindje kosten je als moeder ZOVEEL energie, dat je al blij bent dat je de dag doorkomt. Wees nu maar gewoon blij dat je zo snel terecht kan
Jaaa wat goed!! Geweldig! En ik snap dat het lastig is hoor, wil je niet zeggen dat je wat fout doet, sorry als ik zo overkwam! Het is ook niet de bedoeling dat er iemand als boksbal gaat fungeren!! Hier was de kat het haasje maar sinds we weten wat hij heeft en er adequaat mee om kunnen gaan gaat het goed! Gaat vast ook goedkomen bij jullie! Wat geweldig zeg wat je met samenwerken allemaal bereikt! Succes vrijdag!!
Al moet je alles zelf kopieren op school....doorzetten! Ook de school heeft hier belang bij, maak ze dat duidelijk. Succes en wat fijn dat er nu dingen gebeuren Maak jezelf niet gek met: had ik maar.... Je doet het NU en daar gaat het om!
ik ben ook super blij ! .. dan zijn we toch al 1 stap verder we zijn eindelijk gehoord ! zo voelt het nu, eindelijk gehoord
Meid,je bent hartstikke goed bezig! Zet dat WAAROM van je af.Al begrijp ik dat wel hoor,je bent nu zo opgelucht dat je wel een potje kan janken. Maar ik lees je berichtjes en jij bent iemand die helemaal wil gaan voor het welzijn van je zoon.Dat is hartstikke goed,je moet nu maar zo denken:het kan vanaf nu alleen maar beter gaan! Heel veel succes nog.
Heel fijn dat je nu eerder hulp krijgt, veel sterkte ermee! Ik vind je een supermoeder en twijfel geen moment aan je liefde voor je zoon. Dat je vanalles aangrijpt om hem te helpen zegt al genoeg.
Dag Dag, ik wil toch even reageren... het is erg heftig allemaal en vind het toch knap van je dat je het hier post! Het is immers niet niks... en soms kan je lompe reacties hier ontvangen waar je niet op zit te wachten afcourse....maar hopelijk kom ik niet lomp over wij hebben zelf niet zo een situatie, maar wel dat mijn zoontje in een klas zit met een klein jochie die ook 'zo' is. Geen enkele ouder wilde een officiele melding maken omdat ze dat naar vonden. Tuurlijk dat is naar, maar het helpt ook niet als je NIETS doet.. je zag dat de ouders met hun handen in het haar zaten en het ook niet meer wisten.. Onze zoon wilde al niet meer naar school vanwege 'dat stomme kind'. ( zijn woorden dan, kind van 4,5) Mijn zoon werd ook echt gestompt en geslagen zo uit het niets...uiteindelijk met hem gepraat en gezegd dat dat kindje echt wel lief is, en dat je hem een kans moet geven want niemand wil zijn vriendje zijn en wellicht dat je hem kunt helpen. Hij keek mij raar aan, van niemand wil met hem spelen, dus ik ook niet... ik gaf aan dat kan wel zo zijn, maar doordat het kindje ook nog eens geen vriendjes heeft voelt hij zich helemaal alleen. Hoe zou jij dat vinden dat iedereen jou stom vind en niet met jou wilt spelen... waarop mijn wijsneus al aangaf, ja dat is niet leuk en ik wil ook vriendjes hebben om mee te spelen. Nou dat duurde circa 3 weken en we komen op school...wie spelen er 'lief' met elkaar inderdaad mijn zoon en dat knaapje... we moesten uiteindelijk op gesprek komen omdat er iets ging veranderen bij de BSO... Wat blijkt, datzelfde kindje kwam dus op dezelfde dagen ook op de BSO waardoor zij met zijn tweeen nog meer in aanraking kwamen... dit ging dus mis! Finaal mis! Ik heb toen officieel een 'melding' gemaakt dat ik er klaar mee was, omdat mijn kind eronder lijdt... dit heeft geholpen.. hoe lullig dat ook klinkt, maar in een versnelling is er ook hulp gekomen voor de ouders en kind. Gedragsdeskundige etc. etc. Nou is het natuurlijk niet door mijn melding, maar wel dat ik mij zorgen ging maken om mijn eigen kind. Begon zijn gedrag letterlijk over te nemen.. en echt rare dingen hoor! ik moest mijn zoon weer in het gereel zien te krijgen en dat lukte niet omdat ze elkaar zagen om de dag.. .in de klas zitten ze niet meer bij elkaar en dat jongetje is overgeplaatst naar een rustige klas waar hij meer 1 op 1 begeleiding kan krijgen... maar je merkt op de BSO dat ze echt een plan van aanpak hebben gemaakt in combinatie met allerlei andere instanties.. en natuurlijk los je het 'probleem' niet 123 op, maar een kwestie van het oppakken is al heel wat... Die wachtlijsten is echt balen, en ik zou ook echt verder gaan kijken want hoe langer je wacht hoe erger het kan worden. En jouw zoontje is hier ook niet bij geholpen... hij ervaart zelf volgens mijn al dat hij er echt last van krijgt doordat niemand met hem wilt spelen... terwijl dat hij zelf ook met dit probleem zit... ik hoop dat je snel een oplossing kan vinden en ergens terecht kan... En nogmaals ik vind het super vna je dat je ook hier je verhaal neer zet, want er zijn genoeg ouders die hier mee zitten en gewoon geen raad meer weten... Bij deze een digi knuff van mij!
bedankt voor jullie lieve woorden natuurlijk willen we in de eerste plaats hulp om het welzijn van m'n zoon kan me voorstellen dat het voor hem nog 10 keer meer frustrerend is dan voor ons als gezin, want hij leeft er dag in dag uit mee ik kom net van school, hadden ze toch die brief opgemaakt !! omdat ze inzien dat het belangrijk is ik heb een goed gesprek gehad met de zorgjuf en de school wilt meewerken aan een betere verstandhouding ze willen actief meewerken met eventuele psychologen (gesprekken enzo) Ik zet het hier neer, ook niet anoniem omdat inderdaad meerdere ouders met hetzelfde probleem zitten en het lijkt zo'n taboe onderwerp als je als moeder durft aan te geven dat je denkt dat je kind mss een gedragsstoornis heeft , komt het nogal snel over als overdrijven elk kind is anders, 't ligt aan de opvoeding zo'n dingen en daar zitten de moeder die echt een probleem hebben natuurlijk niet echt op te wachten alhoewel je als moeder altijd eerst de schuld bij jezelf legt waar ben ik fout gegaan? heb ik in de eerste levensjaren genoeg liefde gegeven? zijn m'n levenskeuzes verkeerd geweest waardoor m'n zoon nu zo reageert wat er ook gebeurd dit zijn de stappen in zo'n geval vergeef je zelf en zoek hulp dat zijn wij nu aan het doen
Ik heb je verhaal gelezen. Zoals meerderen doet het mij ook ergens aan denken. Begrijp me goed, ik wil geen 'etiketje' plakken. Maar welllicht kun je eens op ODD zoeken... Succes in je zoektocht naar hulp!!