Mening nodig , gedrag zoon 9 jaar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by auraly, Feb 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb niet alles terug gelezen, Maar wilde je even een hart onder de riem mee geven. Van het kastje naar de muur en weer terug. :(
    En snap in wat voor warboel je nu al een tijdje zit. Het is verdomt lastig om je kind te helpen terwijl het altijd zo lang duurt, En je kind er op aan gekeken word.

Als je wat meer wilt weten hoe of wat via pb. Omdat ik ook de nodige wegen heb moeten bewandelen voor dat mijn zoon uit eindelijk op de juiste plaatst terecht kwam.

Je niet schuldig voelen als moeder( hoe moeilijk ook)Knuffel

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ook vanaf hier even een hart onder de riem

Vrienden van ons hebben ook zo'n ontzettend onvoorspelbaar kind
    Superlief echt waar!
    Maar soms ineens lijkt het wel alsof het licht uit gaat... Inmiddels zien wij het wel aankomen want het begint met dat ze onze dochter "wegduwt" niet fysiek maar qua gedrag en meestal binnen een half uur complete ontploffing. (tegendraads.. En uiteindelijk gillen, schreeuwen en opzettelijk pijn doen zowel dmv schoppen/slaan als schelden en ronduit gemeen zijn... )
    Veel mensen gaan er niet meer langs nadat ze het een keer hebben meegemaakt... Ene kant begrijpelijk want ze is 8, erg lang en op zulke momenten ronduit agressief en impulsief (dus heel sterk en niet echt onder controle door zichzelf)
    Achteraf heel veel spijt maar ja.. Dan is het kwaad al geschiedt hè.

Ik heb inmiddels gezien wat het doet met je gezin en ook dat je er soms bijna aan "gewend" raakt... Wij wonen redelijk ver uit elkaar dus als we bij elkaar langs gaan is het altijd het hele weekend.
    IK ben na 1 weekend doodop... Zij hebben het elke dag.

Dus heel goed dat je hulp zocht, nog beter dat je nu toch snel terecht kunt. En bovenal respect voor het feit dat je het toch maar even doet!
    En als je je verhaal kwijt moet.. Volgens mij lukt het hier aardig :)

3. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    Ik weet niet of de mensen die gereageerd hebben, nu ook nog mee lezen, want het topic is verplaatst

maar we hebben al een diagnose .. ADHD en een vorm van authisme

dat eerste was heel erg duidelijk en we moeten ook meteen met medicatie starten (wat volgens haar niet vaak gebeurd na een eerste gesprek)
    voor het 2de moeten we naar een kinderpsychiater die de juiste vorm erin moet vaststellen

er was dus toch iets met hem , voor hem moet het ook heel moeilijk zijn want door de combinatie van de 2 is het moeilijk te snappen voor hem

Ik ben blij dat m'n zoon eindelijk geholpen kan worden !

4. Saskia78

Klinkt spannend!
    Hou je ons op de hoogte?

5. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    Ik hou jullie zeker op de hoogte !!
    We starten vanaf morgen met de medicatie
    ik hoop dat de leeuw in z'n hoofd dan wat rustigere is en het ook voor hem een prettige ervaring is niet altijd aan alles te moeten denken
    we moeten het een maand proberen dan krijgen we een opvolging .. dat staat los van de psychiater die met autisme gaat bezig zijn, maar hij moet eerst natuurlijk de ADHD onder controle krijgen voor ze een duidelijk beeld kunnen krijgen van onderliggende problemen

6. Saskia78

Mja als dat de rest van z'n gedrag overschaduwd wordt het niet duidelijker natuurlijk.

7. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    daarom, we gaan even zien wat de medicatie doet en gaan dan op verdere gesprekken zodat hij de beste behandeling mogelijk kan krijgen

we gaan trouwens niet meer via een ziekenhuis, wachttijden zijn inderdaad zoals m'n eerste afspraak een jaar
    we gaan voor de optie prive
    is duurder maar gaat veel sneller en we willen echt geen jaar meer wachten om hem op alle vlakken te helpen

8. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Wat fijn zeg dat jullie nu snel geholpen worden, en inderdaad alles voor je kleintje wat het ook (meer) kost. Ik hoop dat hij gauw baat heeft van zijn medicijnen! Want voor hem is het ook zo moeilijk, hij zal vast wel merken dat hij anders is. Gelukkig loopt het nu allemaal en worden jullie nu eindelijk wijzer wat er aan de hand is. Succes met alle onderzoeken. Fijn dat je ons op de hoogte blijft houden.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gelukkig is er nu zo snel al iets gebeurd, hopelijk slaat de medicatie snel aan en komt er in zijn koppie wat rust..

10. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    ik blijf jullie op de hoogte houden !

Share This Page