hoe gedragen jullie kindjes zich in de klas?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by mamavanukkie, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    mijn mannetje is net voor de tweede keer gaan wennen, kreeg nu eigenlijk al wat commentaar van de juf.

meneer blijft niet echt zitten op een stoel, hij liep steeds rond en hij trok bij een kindje aan een ketting die ze om had, volgens haar had hij wat de neiging om kindjes pijn te doen. hij zwaaide ook wat met zijn wanten.

het is nogal overweldigend voor mijn zoontje en hij heeft al 2 nachten slecht geslapen door het hoesten.

hij luistert hier toch altijd goed en andere kindjes pijn doen heb ik hem eigenlijk nooit zien doen.

moeten die ukkies nou echt vanaf dag 1 in het gareel lopen, nee toch.
    mijn zoontje is nou eenmaal geen kind die gelijk ja en amen zegt en die graag bezig is. hij wil ook graag alles even aanraken ontdekken, maar dat mag niet daar ( is ook logisch).
    wennen komt van 2 kanten, maar kom nou hij is net 2 middagjes geweest.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja en het echt meedraaien in de groep komt ook pas als hij echt fulltime gaat heb ik gemerkt.
    Althans bij ons op school zijn de wendagen meer dat een kindje op visite komt.

Het zal wel los lopen uiteindelijk.. Hij moet gewoon wennen en juister om te corrigeren. Kan me voorstellen dat ze dat dan ook vertelt als jij vraagt hoe het ging :)
    Niet perse als aanval op jou of je zoontje maar als "nou dit is er gebeurd. Zie je volgende wendag!"

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna zit sinds de zomervakantie op school en ik krijg regelmatig commentaar van de juf: ze luistert niet, eist de aandacht op, is niet flexibel, kan dit niet, doet dat niet. Pff word er moe van. Ik herken het ook niet van thuis moet ik zeggen. En het zal vanzelf wel 'n keer goedkomen.

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Ik krijg volgende week het 10 minuten gesprek dus ben benieuwd.
    De vorige keer vertelde de juf dat hij erg knuffelig naar andere kinderne en die kinderen daar niet zo van gediend zijn. Nou uitgelegd aan zoonlief en nu is het minder (althans ik heb niets meer gehoord).

Ik zou zeggen laat juf haar werk doen dan komt het allemaal wel goed.:):) Het zou ook wat zijn alleen maar brave en lieve kinderen in de klas;)

5. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik laat de juf ook lekker haar werk doen:D Mijn zoontje is juist normaal erg sociaal naar kinderen toe, betrekt ze bij zijn spel en is meestal erg behulpzaam. ik denk ook zeker niet dat het zijn bedoeling is om iemand pijn te doen, misschien wilde hij wat zeggen over die ketting, hij is alleen wat hardhandig soms.

ik maak me er ook niet druk om, thuis is hij nu extra netjes, haha

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elk kind dat begint zal toch niet direct braaf op z'n stoel blijven zitten? Die van ons was in de eerste weken soms ook zo'n ongeleid projectiel, maar dat ging er na een paar weken wel af.
    Zie nu ook weer instromertjes die zich even moeten vinden in het schoolse en een nieuwe groep (moeten ze soms echt hun plekje bevechten).

7. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    na nog een dag wennen, ging het in de kring al een stuk beter.
    het enige wat ze aankaartte was dat hij overal aanzit. ik ben zelf ook druk bezig met dat af te leren, hij is heel aanrakerig en impulsief, doet eerst voor hij denkt.
    ik heb de afspraak dat hij eerst moet vragen voor hij wat pakt, maar dat vergeet hij nog wel eens.

Share This Page