Waar en waarvoor zijn jullie allemaal verzekerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Onje, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Wij gaan onze verzekeringen eens onder de loep nemen, auto, brommer, katten, aansprakelijkheid, zorg, reis woon enz.

Kan het goedkoper, kan het beter zo ja hoeveel goedkoper & waar etc. etc.

Dus waar en waarvoor zijn jullie verzekerd?
    Wat zijn ongv. de kosten ?
    Welke verzekering (maatschappij) raden jullie echt aan?
    Hebben jullie diverse maatschappijen of alles onder 1dakje ?

Ben benieuwd..

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ziektekosten, autoverzekering, woonverzekering (aansprakelijkheid) (dit alles bij 1 maatschappij) en een uitvaartverzekering voor mijn man (repatriering) bij uitvaarverzekeraar. Dat is het :). We hebben een huurhuis dus geen levensverzekering oid, inboedelverzekering hebben we niet omdat onze inboedel niet zoveel voorstelt en een reisverzekering vind ik persoonlijk overbodig, zeker een doorlopende. Zo heeft mijn zusje een doorlopende reisverzekering, nu is haar koffer kapot gegaan op vakantie, maar dat krijgt ze pas vergoed na haar 100 euro eigen risico. Tsja, die koffer heeft niet veel meer gekost natuurlijk. Dat soort dingen. Prima om verzekerd te zijn maar soms is het echt niet de moeite om er elke maand premie voor te betalen, in de zin van dat je dan duurder uit bent.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

inboedel+ aansprakelijkheid
    autoverzekering
    zorgverzekering HIHIHI
    voor de zaak een verzekering
    en ik heb een levensverzekering voor als man iets overkomt ivm de zaak omdat ik niet werk. ( nou ja niet buitenshuis)

kosten geen idee. regelt mn man allemaal. we zitten grotendeels bij 1 persoon hier in het dorp. tussenpersoon. autoverzekering en levens is dacht ik van interpolis

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inboedel, woonhuis&brand, aansprakelijkheid, zorg, auto+WA, levensverzekering voor hypotheek voor mijn man.
    Ik geloof alles bij interpolis, omdat mijn man daar korting krijgt via zijn werk..

Reis hebben we ook. Omdat we alles bij 1 bedrijf hebben en 1 verzekering in een extra categorie 3% korting oplevert op het gehele bedrag. We kregen dan meer korting, dan dat we extra betaalden. Dus die verzekering is gewoon bonus ;)

Uitvaart hebben we niet. Maar wel een spaarpot voor onszelf voor dat soort uitzonderlijke gebeurtenissen..

5. Locusta

Locusta Niet meer actief

- Zorgverzekering;
    - doorlopende reis- en annuleringsverzekering (wij hebben ook een keer de koffer kapot gehad na een vliegreis en wij kregen wel de volledige kosten vergoed. Gewoon even goed naar de voorwaarden kijken voordat je een verzekering afsluit);
    - inboedelverzekering;
    - rechtsbijstandsverzekering;
    - autoverzekering;
    - verzekeringen voor het huis e.d.
    -------------------------------
    Alles hierboven bij dezelfde aanbieder (Unive) en we zijn tevreden. Voor 2 zorgverzekeringen zijn we €270 kwijt (incl. collectiviteitskorting van mijn werk) en het enige waar ik van baal is dat er zo weinig fysiotherapie in zit. Voor de rest van de verzekeringen zijn we voor 2 pers. ongeveer €150 (gok!) per maand kwijt.

Verder hebben we onze katten verzekerd bij Proteq. Dat kost €30 per maand. Ook dat bevalt prima en tot nu toe hebben we bijna alles vergoed gekregen. Een bezoekje brengen aan de dierenarts kost ons nu maar €4, dus dat verlaagt zeker de drempel om er naar toe te gaan.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Grappig, hier precies hetzelfde.. Alles bij Interpolis..
    Alleen levensverzekering heeft mijn man apart lopen via zijn werk (visserij) dat is verplicht omdat zijn werk een groot risico met zich meebrengt..

Uitvaart hebben we wel.. Alle 3 bij Yarden.. Geloof 8 euro voor alledrie..

Even kijken, zorgverzekering man bij CZ i.v.m zijn werk.. Volgens mij zo'n 100 euro per maand.. Ik bij Zilveren Kruis 125 euro pm..
    De rest loopt bij Interpolis en betaal in totaal 120 euro ofzo.. Volgens mij zelfs minder, maar weet het zo niet uit mn hoofd..

7. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Kan natuurlijk niet in jullie huis kijken maar als de boel nou af brand, en je moet al je meubels opnieuw kopen baal je toch enorm dat je deze verzekering niet hebt?

En als jullie op vakantie gaan naar het buitenland, sluit je dan ook geen tijdelijke reisverzekering af? Doorlopend vind ik ook niet nodig, daarvoor gaan wij te weinig op vakantie.

Wij hebben alles verzekerd, vind ik zelf een prettig idee. Dus inboedel, opstal, glas, uitvaart, levens, ziektekosten, reis(alleen als we op vakantie gaan), auto, motor.

8. Locusta

Locusta Niet meer actief

Juist. Misschien stelt het nú niet zoveel voor, maar wat als je alles nieuw moet kopen? Tenzij je €30.000+ op je bankrekening hebt staan, zou ik het zéér onverstandig vinden geen inboedelverzekering te hebben.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @cybi
    Bekijk je je inboedel wel ruim genoeg? Het zijn natuurlijk niet alleen de meubels, maar denk eens aan wat het kost om bijv. een nieuwe garderobe aan te schaffen. Ik vind het ook niet zo slim om geen inboedelverzekering te hebben.

Zelf hebben we div. van bovengenoemde verzekeringen, maar zeker niet alles bij 1 bedrijf. Het is wel makkelijk. Maar ik heb eens verder gekeken en soms was ik bij een ander goedkoper uit (zelfs zonder de korting) en waren er betere voorwaarden.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    2x zorg + uitvaart
    2x aansprakelijkheid
    2x aansprakelijkheid hond (is hier verplicht)
    inboedel, opstal, glas (is appart voor ons goedkoper i.v.m. dekking aquariums), rechtsbijstand.

Er komt nog bij een levensverzekering voor beiden en eventueel een pensioen voor mij, op korte termijn. Auto komt pas als we die aanschaffen.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

We hebben een behoorlijk bedrag op de spaarrekening staan, maar ik zal nog eens naar een inboedelverzekering kijken.

Een reisverzekering, doorlopend of niet, is voor ons persoonlijk ECHT onzinnig, wij gaan altijd naar Turkije op vakantie en aangezien mijn man daar 27 jaar heeft gewoond en mijn schoonfamilie er nog steeds woont (en we daar ook verblijven); mocht er iets zijn, dan kunnen we gewoon alles geregeld krijgen, dus bijstand in het buitenland ofzo is echt niet aan de orde. En voor zorg in het buitenland heb ik een extra module bij onze zorgverzekering.

12. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wij hebben wel een inboedelverzekering hoor, Eylem niet... ;)

13. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    wij zijn ook vrij royaal verzekerd:
    levensverzekering
    zorgverzekering
    uitvaart (voor ons alle 3)
    opstal
    glas
    inboedel
    pensioensverzekering (dit omdat vriend eigen zaak heeft)
    arbeidsongeschiktheidsverzekering (ook voor eigen zaak)
    auto verzekering

geloof dat ze dit wel waren ;) maar zeker weten doe ik het niet hahaha
    aantal van deze verzekeringen zitten in 1 pakket maar weet niet precies wat waar zit omdat we het allemaal via een tussenpersoon doen

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

vergeet je ziektekosten niet. Sorry, ik zie dat je dat zorgverzekering noemt :D

15. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    WA,
    auto,
    begravenis,
    opstal,
    anwb,
    zorg,
    glas,
    inboedel,
    arbeidsongeschiktheid (moest meeverzekerd worden voor hypotheek)
    En op zn tijd een reisverzekering...
    Dan hebben we het volgens mij wel gehad...:D

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

uitgebreide huisverzekering: inboedel, opstal, glas
    ziektekostenverzekering + aanvulling ivm chronische ziekte
    levensverzekering
    doorlopende reisverzekering
    all risk verzekering auto (aansprakelijkheid, inzittende)
    rechtsbijstand

geen uitvaartverzekering

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Eylem.. realiseer je dat repatriëring na overlijden of bij ernstig ongeval kan oplopen tot € 20.000? Een reisverzekering dekt meer dan je denkt en het is JUIST als je veel in het buitenland verblijft aan te raden! (ook al is dit een 'thuisland'...)

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Zorgverzekering+beperkte aanvulling, WA-verzekering voor de auto, inboedelverzekering, rechtsbijstandsverzekering. Dat valt best mee eigenlijk. Glasverzekering hebben we via de woningbouw.
    We sluiten altijd een tijdelijke reisverzekering af als we op reis gaan, ook al gaan we naar het vaderland van mijn man. Met name voor repatriëring, wat we natuurlijk nooit hopen nodig te gaan hebben. Dat valt niet onder de buitenlanddekking van de zorgverzekering.

Ik ben al tijden aan het kijken naar een uitvaartverzekering maar ik blijf maar twijfelen.. vooral omdat mijn man niet weet of hij hier of in zn vaderland begraven wil worden en hier maar geen beslissing over kan nemen. En dat maakt nogal verschil natuurlijk qua premie en pakket.

Oh en je vraagt waar. Zorgverzekering 2x Ohra 1x FBTO, auto en inboedel bij Univé, rechtsbijstandsverzekering bij Ohra geloof ik.

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij dezelfde maatschappij (Interpolis) met dus pakketkorting:
    woonhuisverzekering
    inboedelverzekering
    auto (volledig casco en beperkt casco)
    doorlopende reisverzekering
    rechtsbijstandsverzekering (verkeer, consument en wonen, werk en inkomen)
    aansprakelijkheidsverzekering
    EDIT: kosten 141.61 euro per maand

Mijn man heeft ook nog een aparte arbeidsongeschiktheidsverzekering.
    En we hebben aparte zorgverzekeringen (collectief bij CZ).

20. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    -Zorgverzekering. Ik bij VGZ,hij bij DSW
    -Autoverzekering
    -Inboedelverzekering
    -Opstal/woonhuisverzekering
    -Overlijdensrisicoverzekering voor ons beide
    -Aansprakelijkheidsverzekering
    -Oldtimerverzekering

Uitvaartverzekering hebben we niet omdat onze ouders dit voor ons hebben geregeld. Binnenkort ga ik eens bekijken of we nog wel voldoende verzekerd zijn (een uitvaart kost nu natuurlijk veel meer dan 30 jaar geleden),zo niet dan nemen we er nog wat bij.

Deel Deze Pagina