Heyhey. Ik heb een franse snurkhond en sinds een tijdje (lees weeeken lang) verhaart hij heel erg.. Opzich niet zon groot probleem.. tis een hond , en dat doen ze nu eenmaal. Maar het zijn van die kleine steekhaartjes , die dus overal in blijven hangen. Nu ben ik benieuwd of er iets is wat ik daaraan kan doen? Wassen hebben we een keer moeten doen omdat hij in de poep had liggen rollen , heeft ook niets geholpen. Plukken is t geen hond voor.. borstelen helpt enigzins , maar ook niet heel erg. Ik ben dus op zoek naar DE tip.. of moet ik gewoon afwachten tot de rui periode over is en intussen 3x per dag stofzuigen?
wij hebben dan wel andere honden emt andere haren maar ook die blijven overal insteken hoor. heb dus nu zon turboborstel vor de bank. en tjah veel naar buitendoen zodatalles daar ligt hihi en maar proberente borstelen echttip heb ikverder dus neit voor je.
Dat is precies de reden waarom wij niet zo'n hond wilden hahaha, door die steekhaartjes... Er is volgens mij naast borstelen en wassen niet echt een andere oplossing! Succes met stofzuigen, is ook een *&^$ klus met dit weer!
Wij hebben het met onze katten gehad. Overgestapt op Carnibest (voer) en véél minder haren, glanzende, volle, dichte vacht.
hier ook precies zo'n hond.. erg vervelend die haren maarja hoort erbij... die haartjes zijn zelfs zo hard en scherp dat als ik hier op mn blote voeten loop, ik zelfs soms wel eens een haar geprikt in mijn voet heb!?! heel bizar en niet fijn! haha. en dan hebben wij ook nog een stoffen bank.. niet slim hahaha veel borstelen buiten doen wij maar helpt niet echt hoor...onze franse bull verhaart altijd lijkt het wel...
Als ze in de rui zijn af en toe een goede borstelbeurt geven, niet tevaak, want dat stimuleer je alleen maar het verharen. Hier was ik de hond in de rui ook een keer met hondenshampoo, dan komt er echt ontzettend veel haar uit. Wat hier verder enorm geholpen heeft, zijn schapenvet bonbons van Biofood (ik gaf al kvv). Heb het pas een maand of 4 geleden ontdekt, werd daarvoor gek van het verharen, maar sinds ik dat geef, verhaart ze echt aanzienlijk minder. Wel zo fijn, met een kleintje dat overal doorheen kruipt.
jo79 oke schapenvetbonbon's ga ik ook eens proberen dan want ik word er hier ook kriegel van, kan elke dag wel stofzuigen! haal je die gewoon bij de dierenwinkel of??
Ja die kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen, ik voer ook kvv, helpt ook heel goed tegen het verharen!
Ja, bij de dierenwinkel of de Boerenbond/Welkoop (die laatste verkoopt ze in ieder geval). Mini schapenvet met zeewier Ik heb dan een ander ras hoor, maar ik werd echt getikt van dat haar wat er uit viel. Onze vorige hond had dat namelijk helemaal niet zo. Maar ze heeft nu ook een veel mooiere vacht gekregen, glimt en is ontzettend zacht. Zelfs andere mensen viel het op. Het duurde een week of 2 a 3 voor we resultaat zagen.
Wij hebben een franse basset en geven die bonbons ook...pffff zie weinig verschil met als we hem niet die dingen geven....
Je kunt schapenvetbonbons proberen inderdaad. Maar of het werkt verschilt per hond. Ook kun je proberen een andere borstel te kopen? Ik weet niet wat voor borstel je nu hebt maar sommige borstels die werken totaal niet bij kortharige honden. Je zou een sheddar borstel kunnen proberen, die zijn speciaal voor kortharige honden en die trekken als het ware de dode haren, het vuil uit de vacht. Doet geen pijn verder hoor! Ze zijn heel handig in gebruik, zien er een beetje uit als het zweetmes van een paard met tandjes Ook kun je een roskam/massageborstel van rubber gebruiken die zijn ook speciaal voor kortharige honden en die helpen meestal het beste want door het rubber blijven de haren zitten. Je moet dan met roterende bewegingen de vacht nagaan. En mijn tip: probeer minimaal een keer per dag te borstelen! Dat helpt echt het beste Succes!
Zon borstel ken ik indd wel.. ik heb op t moment een rubberen borstel met nopjes , en een normale borstel.. Ik zal er eens wat bij gaan halen.. heerlijk vind hij het dat gefriemel. Ja kaalscheren heb ik ook als optie overwogen.. een franse naakthond! hihi.. t is al niet het mooiste ras moet je eens nagaan hoe dat eruit komt te zien (grapje overigens voor ik de dierenliefhebbers op mn nek krijg ) Schapenvet hebben mn ouders een tijd geprobeerd , heeft niet gewerkt , maar met dit hondje heb ik t zelf nog niet gedaan. Bedankt voor de tips dames! Intussen zal ik mijn zoon aan het werk zitten om het huis haar vrij te houden (ha ha.)
Hier hetzelfde probleem (en ook wel eens in mn voet ja! Net splinters!) Wij hebben een tijdje zalmolie (dacht dat het zo heette) in zn eten gedaan, werkte een beetje maar niet echt super dus doe ik niet meer. Wij borstelen m met een ijzeren kam. Klinkt niet echt vriendelijk maar werkt wel en hij vind het lekker
Hier ook vers voer & schapenvet met zeewier. Heb ook een tijdje visolie (zalmolie geloof ik) gebruikt over t voer en los zeewier. Werkte ook goed.
Waardeloos he, al die haren. Onze hond heeft ook van die korte haartjes die overal in gaan zitten. Helaas na 11 jaar ook nog niet DE tip gehad daartegen. Onze hond verhaart gelukkig maar 2 keer per jaar: 6 maanden in het voorjaar en 6 maanden in het najaar Succes met stofzuigen!
het enige dat je kunt doen, is de hond ontharen in de ruiperiode. dus blijven borstelen totdat er geen haar meer uitkomt.. met een rubberborstel http://www.huisdierenshop.nu/images/palm%20borstel.jpgen een herdersharkje http://www.apport-hondesport.nl/hpbimg/vachtverz1.jpg..
Dit is trouwens het beste boek dat een hondeneigenaar kan hebben.. Stop het verharen - Boek & DVD - Gezondheid & Verzorging - DursyDog hier staat in wat u moet doen bij uw hond.. alle vachttypes een speciale uitgebreide uitleg.. het boek is best duur, ik heb dit boek ook.. als iemand wilt zou ik het hoofdstuk dat jullie nodig hebben(vachttype van jullie hond) wel willen overtypen
Oh erg he, hier ook 2 (!) honden die zo verharen momenteel. Zat er gisteren, toen ik voor de 3e keer die dag de stofzuiger pakte, aan te denken dat ik behoorlijk rijk zou zijn als ik iets met die haren kon doen!