Ik heb al een poedertoren gekocht voor als ik niet thuis ben, zodat ik niet een hele verpakking mee hoef te nemen Maar wat ik nou niet snap , waarom gebruiken vrouwen het ook thuis? Puur omdat het al afgemeten per bakje is? Je kunt toch net zo goed het vers uit de verpakking afmeten? Of werkt het echt zo fijn als je meerdere keren per dag het kant-en-klaar hebt en je dat meten niet hoeft te doen? Of zijn er nog andere redenen?
Als je een schepje voeding in een flesje doet waarin al warm of heet water zit dan kleeft de poeder aan het schepje. Zodat je bij een 2e schepje veel minder poeder krijgt dan nodig is, door de aangekleefde poeder uit de 1eschep. Dus werkt het gewoon praktischer om de afgemeten hoeveelheid vast in eenpoedertoren te doen en het daaruit te schudden zodra je het nodig hebt. dat is mijn ervaring althans.\ Plus dat je het alvast kunt mengen met evt bambix of nutrix, zodat je alles in 1x aan het water toe kunt voegen.
Ik ben het helemaal met Lexie eens en het is ook gemakkelijk voor 's nachts. Dan gaat het net allemaal wat sneller
ik gebruik het alleen als ik de deur uitgaat thuis gewoon uit de verpakking en na gebruik het lepeltje bij de afwas dan is ie weer schoon bij de volgende voeding
Veel makkelijker zo'n poedertoren Ook manlief vond het wel makkelijk, die raakte nog wel eens door de war, want eerst was het zoveel water en zoveel schepjes en een tijdje later werd het dan weer anders. Zo deed ik 's morgens al de afgestreken schepjes erin en zei ik alleen nog hoeveel water erin moest.
Dit is de reden waarom wij het ook thuis gebruiken. En ik raak nog wel eens de tel kwijt, nu kan ik gewoon het poeder weer terug gooien en weer opnieuw beginnen, een fles zou ik dan weg moeten gooien, dat vind ik zonde.
Inderdaad makkelijk voor 's nachts, dan wil je zo snel mogelijk een fles kunnen geven om zelf weer zo snel mogelijk in bed te kunnen kruipen. Ook vanwege de dampen, dat er wat aan het schepje blijft kleven. En als je straks 5 of 6 schepjes moet gebruiken, dan kan het wel eens voorkomen dat je de tel kwijt raakt. Ik had trouwens 2 poedertorens, zodat ik voeding had voor de hele dag, dat zette ik dan 's avonds klaar. Als ik dan overdag de deur uit ging, dan pakte ik een poedertoren mee.
Hier maakte ik het ook altijd klaar voor de hele dag. Mijn dochtertje kreeg er ook nutriton in en zo hoefde ik niet elke 3 uur uit 2 pakjes schepjes te halen. Ook erg handig als je snel de deur uitwilt.
Iedeaal om thuis te gebruiken ook. Je zet het voor de hele dag klaar alleen maar schudden in de fles en klaar. Ik was regelmatig de tel kwijt, hup dat fles overnieuw beginnen en kind maar huilen omdat hij honger had :S Maar is ook handig voor de nachten, probeer dan maar een shelder te tellen, dat is me nog nooit gelukt. Ook voor de onverwachte nachten als ze ineens komen, dan hup in de fles en gaan.
Oke, het is me nu wat duidelijker. Vooral s'nachts is het misschien veel handiger als ik half in coma ben en als het aan een schepje gaat kleven is het ook handig. Toch wel handig om het zo te horen van jullie
Ik gebruik ze ook thuis en ideaal... want geloof me als je kleine ligt te brullen in de box omdat hij honger heeft heb je echt geen zin om eerst nog 6 schepjes af te meten
Wij zetten voor 's nachts gewoon een flesje boven met poeder erin, we hebben boven een termostaatkraan dus is het water precies op temperatuur. We hebben de fles gelukkig al weken niet meer nodig
Warm water uit de kraan is volgens mij niet zo gezond... maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen.
Ik vind het voorlal makkelijk om snel voeding te maken. Dat poeder aan het schepje blijft kleven heb ik nog nooit gehad. En idd 2 torens is geen overbodige luxe.