Welke kinderwagen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Flutterby, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Wij zijn rond aan het kijken voor een kinderwagen en hebben de volgende eisen:

- Zitje moet omkeerbaar zijn (dus naar je toe en van je af);
    - Duwstang moet in hoogte verstelbaar zijn;
    - Maxi cosi moet erop kunnen;

Kennen jullie er nog meer buiten de Quinny Buzz, Bugaboo, Joolz en Gesslein F2 om?

Zit nu aan de Quinny Buzz te denken, vind de Bugaboo en Joolz nogal duur. En Gesslein is moeilijk te leveren in NL.

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ik heb de Mutsy single spoke. Ik ben er erg blij mee tot nog toe. De stang kan erg hoog, je kindje kan twee kanten op kijken, en met een adapter kan de maxi cosi er op. Die adapter breng je 1x aan op de maxi cosi, en daarna klik je hem er altijd zo op. Je laat hem dus gewoon op de maxi cosi zitten, daar heb je geen last van.

Wij hebben deze wagen gekozen omdat we erg veel wandelen in het bos en ook in de duinen. Dan is ie ideaal, omdat de wagen erg weinig wiebelt en schud. De mindere ervaringen die ik lees erover zijn meestal dat ie moeilijk klein op de vouwen is. Dat is hier niet van belang, ik heb een stationwagen en zet hem er zo in zonder de ligbak af te halen.
    Ook is ie iets zwaarder dan de gemiddelde wagen, maar tenzij je drie hog zonder lift woont lijkt me dat persoonlijk geen bezwaar.

Naar mijn idee is het heel belangrijk te kijken wat voor jouw situatie van toepassing is. Voor veel wandelingen zijn juist de banden en de schokproof belangrijk. Beland je in het ov met je wagen zal ie compact moeten zijn.

Hij is nu ook ergens flink in de aanbieding zag ik. Als je interesse hebt dan pb je maar en ga ik ff kijken waar dat ook al weer was.

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Quinny is bij babypark in de aanbieding, drie kleuren en model 2008 helemaal compleet voor 499

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Bedankt voor jullie reacties, de aanbieding van Quinny heb ik gezien :D

En ik ga me eens in de Mutsy single spoke verdiepen!

5. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Pluis het eens uit op de site 'kieskeurig', soort consumentenbond door ervaringen van mensen....

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    De maxi cosi mura voldoet ook aan de voorwaarden die je noemt, dus dat is ook nog een optie misschien...

7. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Wij hebben een teutonia (model spirit S3) bij babypark besteld.
    zitje omkeerbaar, maxicosi kan erop , duwstang in hoogte verstelbaar etc.
    Wij hadden nog nooit van het merk gehoord, maar na een aantal proefritjes door de winkel kwam deze er voor ons het beste uit. :)

8. Charly

Charly Lid

Oct 20, 2008
    44
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor de Easy Walker.
    Echt een mooi en stoer karretje, en SUPER wendbaar en licht. Hij is in februari 2007 het best getest door de consumentenbond.

Hij voldoet in elk geval aan de 3 eisen die jij aan de kinderwagen stelt, en kan later tevens omgebouwd worden tot buggy (wordt standaard meegeleverd). Wel moet je voor de maxi-cosi een apart adapterset kopen waardoor hij eenvoudig op het frame kan worden geklikt.

9. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Eh.....er is mij vorige week nog bij Babydump verteld dat de zit van de Quinny dus NIET omkeerbaar is...

10. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Childwheels C-max! Omkeerbaar zitje, uitschuifbare duwstang.. en maxi-cosi schijnt er op te kunnen.. heb het alleen zelf nooit gedaan, toch geen auto! ;)
    Ik vind het een heerlijke kinderwagen. Het is een 4-wieler, maar kan ook als 3-wieler worden gebruikt met het extra wiel wat erbij zit.
    Succes met je keuze!

11. mamarenata

Sep 17, 2008
    72
    0
    0
    De speedi is niet omkeerbaar(die hebben wij) maar de bUzz is wel omkeerbaar

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik heb een Mutsy Slider, die is wel omkeerbaar en errug mooi :).

13. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    wij hebben de c-max van childwheels voldoet aan al jullie eisen. Wij waren er helemaal kapot van.

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben ook een teutonia, ook van te voren nooit van gehoord maar na een proefritje in de winkel vonden we deze toch de beste (vooral omdat die erg stabiel is). Weet niet precies welk type volgens mij iets met Fun ofzo. Maar ik ben er erg tevreden over. De adapters voor de maxicosi zitten gewoon vast op het onderstel (zo geleverd dus niet zelf prutsen) de stang is makkelijk verstelbaar in hoogte en het mandje er onder is groot zat voor boodschappen, wandelwagen kan allebei de kanten op.

15. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Wij hebben de Maxicosi Mura met 4 wielen. Ben er helemaal blij mee, al zit ie nu nog in de doos :)
    Hij heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij niet al te licht is. Maar dat is voor ons juist een voordeel omdat we een nogal lompe Boxer hebben :)
    Je kunt er op de site van maxicosi een goede indruk van krijgen...

http://www.maxicosi.nl/maxicosi/product ... aspx?id=56

Succes met kiezen!

16. Joelrosa

Joelrosa Nieuw lid

Nov 20, 2008
    2
    0
    0
    Secretaresse
    Nieuwegein
    Ik heb een nieuwe combikinderwagen te koop voor 125 euro nieuw prijs 200.
    Hij is nog nooit gebruikt en zit nog in de dichte doos!
    Wie wilt hem overnemen.
    Ik heb de bon ook nog ergens.

merk babies first cruzer

zwart met lime groene randjes.

0624769531 of 0657990786

Merel utrecht

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Wow, wat een reacties :D

De Mutsy Slider en de C-max komen er ook zeker bij op mijn lijstje!

De Maxi Cosi Mura vind ik een beetje te 'log'.

Heeft de Easy walker een omkeerbaar zitje?

18. Draadje

Draadje Bekend lid

Jun 1, 2008
    555
    0
    0
    De Firstwheels City Elite of de Moon S (zie mijn album) voldoen ook aan je eisen!

19. Saskia1971

Saskia1971 Nieuw lid

Aug 9, 2008
    1
    0
    0
    adm. medewerkster
    Krimpen a/d IJssel

Als je wilt kan je in januari de Gesslein F2 komen testen, deze voldoet meer aan je wensen dan je denkt.
    Je krijgt niet voor niets 2 jaar garantie en de F2 is niet duur.
    Intresse en vragen kan je me mailen....

Share This Page