dag meiden, ik wil graag wat meningen van jullie horen. ik zit al een hele lange tijd enorm te twijfelen over de tekst op het geboortekaartje. zelf hou ik niet zo heel erg van de standaard geboortegedichtjes. en daardoor vind ik het heel moeilijk om een keuze te maken. als ik dan kaartjes van andere lees vind ik het leuk, maar het past niet bij ons. nu kwam een vriendinnetje met een zin uit liedje van Glennis Grace "als je slaapt en ik heel even niet met jou kan zijn zo volmaakt, zoveel geluk en toch nog maar zo klein" wat ik heel erg mooi vind! liedje vind ik ook onwijs mooi. toen ik het liedje vanmiddag nog een keer op youtube aanzette begon onze kleine man ook gelijk te schoppen bij precies dat en ook alleen dat stukje tekst...! alsof hij een 'teken' gaf dus toen vond ik het nog mooier. alleen lijkt het een beetje alsof ik m'n partner buitensluit met deze tekst.. vriendin zei dat gevoel voor ons beide geldt, maar staat het niet een beetje gek in de 'ik' vorm? misschien moet er nog iets onder als "papa en mama houden van je!"? wat denken jullie?
Het geboortekaartje is van jullie beiden en ik neem aan dat beide namen eronder staan? Dan vind ik het wel passend. Mits je man het natuurlijk ook een leuke tekst vindt, anders zou ik toch nog even verder zoeken. Maar als ik een kaartje met die tekst zou ontvangen zou ik wel begrijpen dat zowel papa als mama dit zo voelt. Mooie tekst hoor * jaloers en nog zoekend *
jaa allebei onze namen staan er natuurlijk onder! daar had ik nog niet eens aan gedacht.... zo lastig om een kaartje en tekst te vinden he... gelukkig heb je nog wel eventjes. ik ben echt rijkelijk laat!
"als je slaapt en ik heel even niet met jou kan zijn zo volmaakt, zoveel geluk en toch nog maar zo klein" bovenstaand is het stukje tekst neem ik aan. ik heb het idee dat het niet af is. alsof er nog iets moet komen, als je slaapt dan (en dan de rest van de tekst) en wat daarna dan??? en ik zou het ombouwen naar de wij vorm. ik heb bij al onze kinderen zelf de teksten gemaakt ik houd ook niet van die standaard teksten. zinnen die ik mooi vind daar maak ik dan een tekst van. voor mn dochter die nog moet komen hadik bepaald regels die ik heel mooi vond. maar die heb ik omgebouwd naar een wij vorm. anders vind ik het niet kloppen. maar dat is mijn mening ik vind zoals het er nu staat dat het niet af is. er mist iets. op het einde dan vooral.
Mijn tekst zou t ook niet zijn, maar dat geeft niet, als jullie t maar mooi vinden. Ik zou er wel een wij-vorm van maken "en wij heel even niet met jou kunnen zijn"
Niet onaardig bedoeld, maar ik krijg een beetje rillingen van het deel ' en ik even niet met jou kan zijn'. Geeft me het gevoel alsof er iets niet goed is, of het kindje ziek is of dat je er niet bij mag/kan blijven. Ik snap dat door het eerste deel 'als je slaapt' het daar op slaat, maar dat nare gevoel kwam als eerste omhoog toen ik het las. Zonder die 2e zin vind ik het een nog mooiere tekst (maar wel weer wat meer standaard)
hmm ja daar had ik ook al aan gedacht.... dan kan ik beter kiezen voor; "zo volmaakt, zoveel geluk en toch nog maar zo klein" en dan eventueel nog iets anders er bij.. maar ik ben blij met jullie meningen!
Bedoelde het echt niet verkeerd.. Maar moest het toch even zeggen. Je alternatief klinkt in mijn ogen een stuk beter. Je kan het stukje ook omdraaien: ' nog maar zo klein.. ... Toch zo volmaakt en zoveel geluk'
ik vat het ook niet verkeerd op hoor!! ben juist blij met jullie eerlijkheid. ik vraag om jullie mening, positief of negatief, zodat ik er misschien achter kom hoe het anders kan, zoals nu ik vind het nu ook mooier/beter om dat eerste stukje weg te laten. beter kom ik er nu achter dan straks wanneer het kaartje bij iedereen in de bus ligt toch!
Ik vind het ook mooier wanneer je het eerste deel weglaat of voor de optie van 2debaby gaat Wij zijn ook niet van de (standaard) gedichten en hadden daarom gekozen voor de zin: "Grote avonturen beginnen klein."
Dat gevoel kreeg ik inderdaad ook een beetje.. Na de tweede keer lezen zag ik pas hoe het er nou daadwerkelijk stond
Ik ben het met de rest eens.. zou dan ook alleen voor het 'tweede deel' gaan... De songtekst van Jan Smit - Niemand zo trots als wij heeft ook hele mooie stukjes tekst of van Trijntje Oosterhuis - Nu dat jij er bent..