Hallo dames Ik heb over een aantal weken 2 weken vakantie (staat al een jaar vast) en daarna heb ik nog precies 6 weken tot de uitgerekende datum... Ik twijfel erover om het gewoon aan te sluiten (dus 8 weken van te voren) dan heb ik 10 weken erna PLUS nog 2 weken vakantie die ik na mn verlof wil opnemen. Nu twijfel ik of de periode VOOR de uitgerekende datum niet te lang is en de tijd ERNA niet te kort....? Wie heeft er ervaring mee? Vonden jullie 12 weken na de geboorte te kort? En zouden jullie 8 weken vrij willen zijn voor de uitgerekende datum? Of is dat toch te lang? Helaas kan ik de vakantie niet meer uitstellen... Of verplaatsen... Graag jullie ervaringen Gr maartje
Je wilt dus misschien 6 weken ervoor met verlof. En dan heb je daarna 10 weken verlof en 2 weken vakantie. Ik ging 13 weken na bevalling weer aan t werk. Vond het wel snel, maar dat had ik twee weken later ook nog gevonden. Dus vind ik lastig om te zeggen.
Ik kan mijn vakantie helaas niet meer verzetten dus dan zou ik na mijn vakantie nog twee weken terug ' moeten' komen... Opzich haalbaar al heb ik best lichamelijk zwaar werk... Inderdaad...je kindje achterlaten is altijd te vroeg maar een lang genoeg 'wentijd' is wel fijn
Ik zou gewoon nog 2 weken aan het werk gaan voor je verlof. Ik heb ook gewerkt tot 4 weken voor mijn uitgerekende datum, en dat vond ik op het eind wel wat vermoeiend, omdat ik niet de hele dag op kantoor zit. Maar omdat het "eind in zicht is", ging het me goed af. Bovendien kreeg ik ook wel veel positieve reacties op mijn werk, en mensen die vroegen "hoe lang moet je nog". Dat waren toch ook wel leuke weken. Hierdoor heb ik 12 weken na de uitgerekende datum gehad en daar aan vast heb ik mijn zomervakantie gepland. Eind deze maand hoef ik pas te beginnen met werken, en dat vind ik toch wel erg fijn. Ik geniet nu van mijn zoontje, heerlijk!
Ik had van te voren 3,5 week omdat de kleine 8 dagen te vroeg was en vooraf vond ik t meer dan zat. Als het aan mij lag had ik tot aan de bevalling gewerkt. Daarna had ik de standaard 10 weken, plus 2 omdat ik vooraf later met verlof ben gegaan, plus 8 dagen omdat te vroeg was en 3 weken vakantie eraan geplakt. Achteraf dus in totaal ongeveer 16 weken verlof. Ik had best eerder willen gaan werken. Volgende keer wil ik ook geen extra verlof erachter. Dat is niks voor mij dat "thuiszitten". Werd er lui en gek van. Heerlijk genoten van mijn kind maar hou ook van mijn werk. Wilde graag eens niet alleen maar zorgen.
Hier in Duitsland zijn we verplicht om 6 weken ervoor in verlof te gaan... niks voor mij dat thuis zitten, want we hadden echt alles al op orde en ik zat dus thuis gewoon "te wachten". Vond het een echte hel! Gelukkige was onze dochter een 1,5 week vroeger bij als gedacht, maar voor mijn part kon ik nog gaan werken tot 2 weken voor de bevalling. Ik heb ook wel een kantoorjob, dus veel hangt ervan af wat voor werk je doet. Onze dochter was dan 2,5 maand toen ik terug gestart ben met werken en daar miste ik nog wel 2 weken. Meer dan ook niet hoor, want ik kwijnde toch wel een beetje weg thuis. (heel de vriendenkring werkt voltijds, dus had niet echt tijdverdrijf)
DL is nu 4 maanden en ik mag nog 6 weken ongeveer thuis blijven (verlof sloot aan op zomervakantie), maar zelfs dat vind ik te kort
Persoonlijk wilde ik gaan voor 4wk voor en 12wk na (zonder vakantie dus), maar door omstandigheden werd het 6wk voor en dus 10wk erna. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel lekker vond om te gaan werken, kreeg weer een beetje ritme en iets anders dan thuis zitten met baby..
Natuurlijk is dit heel persoonlijk en staat iedereen hier anders in. mijn zoontje is nog geen 6 wkn en ik ga 13 wkn na zijjn geboorte weer werken. Ik denk idd dat ieder moment te vroeg zal zijn! Omdat jij zelf al zegt zwaar lichamelijk werk te hebben zou ik dat mee laten wegen in je beslissing. Als je die vakantie in je zwangerschap opneemt ga je misschien meer uitgerust je bevalling in. Daarnaast is dan de vraag of je het vol houdt tot het eind door te werken. Als je je ziek moet melden gaat je verlof sowieso 6 wkn vantevoren in.
Ieder moment. Is te vroeg! En als je eenmaal weer aan het werk bent is het eigenlijk ook al snel weer prima... Ik ben bij beide kids begonnen te werken toen ze 16 weken oud waren. Vond het vreselijk om weer aan het werk te gaan, maar eerlijk: na 2 dagen was ik er weer aan gewend.
Ik ging met 36wk met verlof, daarvoor 2wk vakantie vakantie, dus 6wk voor de uitgerekende datum vrij. Baas wilde dat ik met 34wk zou stoppen. Nou, ik moet bekennen: mijn zoon was 11dgn te laat, heb dus bijna 8wk vooraf thuisgezeten en me rot verveeld. Ik kon tot de laatste dag alles nog, maar mijn vriend was in het weekend moe en wilde niets gaan doen als op de bank zitten. En vriendin was zelf net bevallen van een huilbaby'tje en zat ook niet te wachten op gezellig bakje koffie. Ik zou dus niet te lang vooraf thuis gaan zitten als je fit bent. Nu 6wk na de bevalling, nog 6wk vrij, maar het is hier echt nog niet op de rit en ik ben bang over 6wk nog niet als ik weer moet werken...beter zo lang mogelijk erna vrij hebben...
Hier ook 12 weken erna. Ik vond t achteraf iets te kort had liever nog 2 weken langer gewild. Maar dat wist ik van te voren niet. Eenmaal aan t werk viel t ook wel mee en was ook snel gewend. Maar als t kan is t toch wel fijn dan je nog even kan genieten van je kleintje. Zeker met een eerste is het wennen. Succes.
Ikheb bij alle drie de zwangerschappen doorgewerkt tot 36 weken. Was prima te doen, maar ik zit dan ook op kantoor. Nu na mijn verlof drie weken ouderschapsverlof opgenomen en nog drie weken vakantie erna. Begin augustus weer beginnen dan is Dide 18 weken. Precies goed al zeg ik het zelf !
Zoveel mogelijk tijd erna is wel zo fijn. Maar...kan me voorstellen dat als je nu eerst vakantie hebt en daarna nog weer twee weken de boel op moet pakken dat dat ook niet heel prettig is. Twaalf weken na de bevalling de draad weer oppakken is vrij standaard...dus wat dat betreft kan het ook prima.
Hier wil ik doorgaan tot de 36e week. Maar ik ga ingeleid worden en die datum heb ik dus ook al. Ik heb dus na de bevalling twee weken "extra" waar de baas niks van weet en ook niks tegen kan doen. Ik heb straks dus 14 weken met mijn kindje. Heerlijk. Ik heb dus wel vakantie en daarna nog werken en dan verlof. Ik vind het prima. Heb enigszins zwaar werk, maar omdat het na de vakantie aftellen is, denk ik dat ik het wel volhoud.
Ik heb nu 1 week vakantie en daarna verlof: 7 weken van te voren eruit dus. Als de kleine op tijd komt (dat weet je nooit natuurlijk) ga ik met 10 weken na de geboorte weer aan het werk dus. Mijn moeder past dan op als mijn man ook moet werken. Man werkt in de 5-ploegen, dus hooguit 3 ochtenden per week gaat mijn moeder oppassen! Het is een fijn gevoel voor mij om mijn zoon straks niet bij vreemden achter te hoeven laten, maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk! Ik ga op tijd met verlof omdat ik dacht: wat als 'ie eerder komt, met bijvoorbeeld week 38, zit ik net thuis en dan al weer "aan de slag" zeg maar. Ook is het best warm bij mij op het werk en heb ik dikke voeten, voor de rest ging het hartstikke goed! Heb zittend werk, dus dat scheelt wel. Nu lekker genieten (babykamer is klaar) en kleine klusjes in huis doen. Heerlijk (maar ook wennen natuurlijk aan het bijna nietsdoen)! Jij straks ook lekker genieten en hopen op een goede tijd na de geboorte van je kleine!