Help! Speen drama?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door maaikenaomi, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaikenaomi

maaikenaomi Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Ten einde raad post ik nu hier maar een berichtje. Cb heb je geen reet aan ben ik intussen achter en we zijn zelfs al bij de kinderarts.
    Mijn dochter is nu bijna 3 maanden en drinkt nog steeds flesjes van 130cc met 41/3 schep. Meer krijgt ze niet weg en zelfs hiervan laat ze regelmatig meer dan 10/20 cc van staan. Ze krijgt 6 flesjes, maar van de 6e (23.00) en de 2e (rond 10.30) laat ze meestal meer dan de helft staan. Verder groeit ze wel goed volgens het cb. Sowieso maak ik mij dus al druk om het feit dat ze volgens alle richtlijnen veels te weinig drinkt, maar goed dit probeer ik naast mij neer te leggen, aangezien ze wel blijft groeien (ze weegt nu 5570).
    Waar ik mij echter maar niet bij neer kan leggen is het volgende:
    Bij nagenoeg elke fles is het huilen. Ze geeft duidelijk aan honger te hebben (smakken, handjes sabbelen, zoeken, happen als je met je vinger langs haar wang wrijft). En pakt de fles ook gelijk aan (de eerste 1,5 maand knoeide ze nog veel, liep het langs haar mondhoeken, maar dat is nu een stuk minder). Ze drinkt goed door (vaak wel erg onrustig, veel rondkijken enz), maar na ong 50/60 cc begint ze te huilen/krijsen. Ze heeft echter duidelijk nog honger, want haal je de fles eruit en even later er weer in, drinkt ze door, om vervolgens na een paar slokken weer te gaan huilen. Als ze echt genoeg heeft duwt ze de fles met haar tong weg (de weinige keren dat het zonder huilen gaat) maar dat is dan niet het geval. Alleen als ze de fles half slapend drinkt (23.00 en tussen 6.00 en 7.00) gaat het rustig en zonder huilen. Hij komt dan niet altijd leeg, maar dan heeft ze ook gewoon duidelijk genoeg (eruit duwen met tong) of ze valt helemaal in slaap en laat de speen gewoon los.
    Wat gaat er nou mis? Gaat het te snel en verslikt ze zich ( daar lijkt het soms op, maar het loopt niet langs haar mondhoeken weg, en waarom gaat het dan de eerste 50 cc wel goed?)
    Of gaat het juist te langzaam en raakt ze gefrustreerd dat het er niet snel genoeg uitkomt? ( maar wederom waarom dan de eerste 50 cc wel?)
    Of is er iets anders aan de hand?
    Herkent iemand dit? Ik weet het gewoon echt niet meer en raak er een beetje radeloos gefrustreerd van, dit is gewoon niet fijn voor haar.....
    Ze heeft trouwens de difrax speen met de bijgeleverde speen (volgens mij dus de kersen s?)
    Ik hoop dat iemand raad heeft!

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Heeft ze geen spruw? Daar kan het ook door komen, maar het lijkt me dat het cb dat dan wel gezien zou hebben in ieder geval..
    Anders misschien eens een 2 speen proberen.. Misschien gaat het haar idd te langzaam of moet ze te hard zuigen.. Je kan het altijd proberen.. succes!

3. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Hier net hetzelfde. Ze krijgt flessen van 120/4 en laat altijd wel 40 tot 60 cc over. Ze komt maar met moeite aan 500 ml/ dag terwijl ze toch ongeveer 650 mag hebben. Groeien doet ze wel maar met het absolute minimum. Ik was net aan het googelen of er nog mamas waren met hetzelfde probleem toen ik je berichtje las. Ik kan je helaas niet helpen maar heb net hetzelfde probleem en ben toch wel ongerust. Ze is nu 12 weken weegt 4,340 kg en misschien een sprongetje? Veel succes in ieder geval!
    Ze heeft net haar volledige fles opgedronken. Toeval? Ik heb de dr brown fles met speen 2 en heb deze halverwege vervangen door nr 3 en ze heeft ze uitgedronken. Normaal krijgt ze van in het begin speen 3 (aangezien haar melk ingedikt wordt). Vanavond nog maar eens proberen. Je zou het niet meer weten.

4. maaikenaomi

maaikenaomi Niet meer actief

Frustrerend hè tomaatje! En je wilt zo graag dat het allemaal goed gaat!
    @jolanda, nee het is geen spruw, heeft de kinderarts naar gekeken. Maar iig bedankt voor het meedenken!
    Ik heb nu net de m speen gehaald van difrax. Dat eerst maar proberen...

Deel Deze Pagina