Mening van anderen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tukker27, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje of jullie ook de volgende ervaringen hebben...

Ik wilde toen ik zwanger was eigenlijk geen borstvoeding gaan geven.. te veel gedoe aan mijn lijf dat leek me niets... Maar van veel mensen hoorde ik dat het het mooiste was wat je maar kon overkomen... dus ik ben er toch aan begonnen en iedereen heeft gelijk. Maar nu ik 8,5 maand borstvoeding geef krijg ik reacties wanneer ik er toch mee ga stoppen. Hoe lang wil je er mee door gaan?? Ik wil het eigenlijk een jaar volhouden.. en dan krijg ik te horen dat me dat toch niet gaat lukken. Zelfs toen ik naar de HA belde voor oxitocine neusspray belde (voor tsr bij het kolven) kreeg vroeg de assistent of ik nog niet ga stoppen...

Oftewel me mensen met de ervaring dat eerst iedereen je er aan wil hebben en als je het een half jaar doet dat je er dan maar weer mee moet stoppen??

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Tja dat hoort een beetje bij onze maatschappij denk ik. Gemiddeld wordt er in NL 3 mnd borstvoeding gegeven. Ik geef nu bijna 20 mnd borstvoeding, mijn doel was 6 weken :D.
    Mensen zullen altijd hun mening hebben. Tuurlijk gaat dat jaar je lukken, je bent er al bijna!!

3. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hier beginnen de opmerkingen nu ook te komen van: Oh wat goed dat je nogsteeds bv geeft naar Oh geef je nu nog bv?! Net of het echt extreem raar is of zo.

Gewoon lekker door blijven gaan! Het is niks raars of niks geks waar je je voor zou moeten schamen of zo. Ik wil ook graag minstens een jaar voeden, daarna zie ik wel wanneer we eraan toe zijn om te stoppen :) en van alle opmerkingen trek ik me lekker niks aan. Er is geen 1 mens die bij 8 maanden zegt: Oh geef je nu nogsteeds de fles?! Raar hoor? :p Dus waarom mensen dat bij de borst wel doen, is mij een raadsel. Dat jaar gaat je zeker lukken! Zolang je zelf maar wilt :)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Herkenbaar alhoewel ik nog niet eens borstvoeding geef haha. Als ik zeg dat ik bv wil geven tot ze niet meer wil dus minimaal een jaar liefst langer zitten ze me aan te kijken of ik gek geworden ben :p

En dan zie ik op facebook voorbij komen kindje is 2 maand oud , half 12 laatste fles gehad half 8 pas weer wakker knap he zo hoort het, blegh we leven helaas in een flesvoedingland..

5. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Herkenbaar hier ook verbaasde blikken geef je nog borstvoeding. Vol trots zeg ik JA en nog niet van plan te stoppen. ( Ik ga door tot kleine niet meer wilt. )
    Zelf op CB is het o nog steeds borstvoeding.

6. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier net zo. Idd iedereen die vraagt of ik het nog niet zat ben en inderdaad net als bij baby S is zelfs het cb verbaasd... zucht...
    Ik moet zeggen, ik wist dat ik bv wilde geven maar had ook niet verwacht dat ik het zo lang vol zou houden.
    Ik wil als het lukt tot een jaar doorgaan. Dan wel gaan afbouwen.

7. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Belachelijk dat zo'n assistente van de HA (die toch beter zou moeten weten!) dus eigenlijk vindt dat je maar moet stoppen!

Hier ga ik weer voor minimaal 1,5 jaar, wie weet zelfs langer!

8. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Heel erg herkenbaar hoor! Zelfs mijn moeder zegt het haha. Zeker omdat hij s nachts nog komt heeft iedereen zoiets van stop er toch mee... Mijn streven is ook 1 jaar al merk ik dat me motivatie iets minder word ivm lagere productie, bijten etc...maar hoop dat het even een fase is ;)

9. leutjj

leutjj Niet meer actief

Hier ook! Ze zeggen dan ze kunnen ook wel gewoon drinken.
    Mijn ouders zeggen zo lang mogelijk is beter. Me sm zegt ik stopte met 8 maand omdat ze bijten enz. En ze kijkt raar als ik Zeg dat ik langer door ga. Veel mensen kijken je raar aan.
    Zodra ze ouder worden gaan er op den duur ook voedingen van af.
    Wij blijven nog door gaan! Voed nu 8 maand.

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar, ook dat verhaal van de assistente ha voor syntocinon.
    Ik wilde wel zelf borstvoeding geven maar merkte rond 6 maanden dat mensen toch wel begonnen over stoppen, over afbouwen of afbouwadviezen gaven (en weer 6 maanden later zeggen dat ze het zo knap vinden dat ik nog zelf kan voeden, met opvolgen van die adviezen was het vermoedelijk ook anders gelopen).
    Met 14 maanden gingen ze er op het cb ook zonder te vragen vanuit dat ik gestopt was.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, herkenbaar hoor. Ik vind het zo'n dubbele standaard. Tijdens de zwangerschap en net daarna ervaren best veel vrouwen het dat ze gepusht worden om bv te geven. Vervolgens is er vaak nauwelijks goede begeleiding als je in het begin tegen problemen aanloopt. Als je dat dan overwint en de bv net lekker begint te lopen en makkelijk wordt, begint 'men' alweer te vragen wanneer je gaat stoppen. ;) Ik snap dat echt niet. Laat mensen toch lekker zelf een keuze maken en accepteer dat gewoon van elkaar.

Gewoon doorgaan zo lang als jij en je kindje willen.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij oudste kreeg ik de vraag al na 4 maanden. Notabene van mijn eigen vader! Mijn antwoord was steevast 'tot ie ta dies heeft' . toen ik na 6 maanden moest stoppen (productieproblemen) had ie stomtoevallig net een tandje gekregen :D

Nu kreeg ik weer dezelfde vraag. Dit keer was mijn antwoord 'als hij naar school moet' Je had dat gezicht moeten zien :D daarna uitgelegd dat we doorgaan Plant we het beiden nog fijn vinden. En nee... Geen idee hoe lang dat is.

Moet er wel bij zeggen dat bv in onze fam niet vanzelfsprekend is. Mijn moeder heeft alle drie haar kinderen fles gegeven ( verschillende redenen). Mijn zus heeft voor beide dochters fulltime gekolfd. En ookbinmijn broertjes dochter heeft de bv periode amper 4 weken geduurd.

13. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Zelfs ik krijg nu al de vraag waarom ik nog doorga...
    Het begint net een beetje goed te lopen! Na weken gedoe met te kort tongriempje en lipbandje, met spruw, met alles erop en eraan.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er zijn er genoeg die er wat van vinden maar dat maakt toch niet uit? Ik luister er niet eens naar ... simpel

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit laatste snap ik niet? Waarom misgun je mensen een goeie slaper? Je hebt dyidelijk de ballen verstand van voeding. Die van mij sliepen door met 6 en 7 weken op borstvoeding en deze zoon drinkt sinds hij 12 weken is 4 voedingen... bv!!

En flesvoedingsland? Nee, in het land van de onzekere en zure mama's

BLEGH

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nou dan maakt zn reactie iemand vast een stuk minder zuur:cool:

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. Sorry daarvoor.. word gewoon behoorlijk iebelig dat mensen gewoon een mening zouden moeten hebben over hun eigen ding en over zaken waar ze duidelijk geen verstand van hebben zouden moeten zwijgen. En niet zo bij elkaar in de keuken lonken...

Het is moederdag...

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Sorry ik wordt een beetje verdrietig hoe je reageert, TUURLIJK kan je kindje gewoon doorslapen met borstvoeding. En ik misgun niemand een doorslaper dat staat ook nergens. Maar ik vindt dat (zelf ook gedaan bij de eerste) zo snel volgepropt worden met rijstebloem enzovoort om maar zo snel mogelijk door te slapen vindt ik niet natuurlijk, ik zal het anders omschrijven de volgende keer. Idem dito in de kraamweek krijgen baby's geloof ik al 90cc per voeding terwijl uit de borst vaak in de eerste dagen alleen maar druppels komen.. Helaas zijn het getypte berichten dus kan ik niet precies neer zetten hoe ik het bedoel. En ik vindt nl wel een flesvoeding land in ieder geval om mij heen wordt alleen maar flesvoeding gegeven, op de bv avond was het uitgestorven, dus het is maar hoe je het verwoord denk ik. En ik ga er maar vanuit dat jij het niet zo gemeen bedoeld zoals het er staat

19. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

+1, Alsof een kindje niet kan doorslapen op BV. *zucht*

Dochterlief sliep met 4 weken al door op borsvoeding. Heerlijk! Dus het is gewoon mogelijk hoor! Ik vind het heerlijk geen onderbrekingen snachts, hou daardoor alleen maar meer energie over voor overdag! Eerste 4 weken kwam DL ook maar 1keer per nacht :D Zal wel lekkere slagroom uit mijn boobies komen. Wij hebben gewoon geluk!

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Er staat toch nergens dat ik zeg dat t niet kan dat is pas *zucht*

Deel Deze Pagina