Ben nu 33 weken en 6 dagen en ZO moe de hele tijd. Kan me nergens meer toe zetten en heb ook te weinig energie om de hele dag door te komen met werk en mijn oudste. Herkent iemand dit? En wie heeft er tips?? Slapen is voor mij ook al een drama. Nu ligt mijn zoontje op bed en ik ben draaierig van de vermoeidheid, maar nu moet ik nog werken. Mijn man is elke dag meer dan 10 uur van huis en savonds moet ik alle klussen nog afmaken waar ik overdag niet aan toe kom. Begin het zo beu te worden, alle pijntjes en klachten vallen in het niet bij gebrek aan energie. Ik weet dat het er ook wel bij hoort en het slechte weer helpt ook niet maar aaaaargh!! Mijn laatste werkdag is gelukkig morgen al. Iemand een idee? Of voeding waar je een boost van krijgt (die boterhammen met hagelslag die ik eet zullen ook niet echt helpen...)
ik ben aan het begin van me zwangerschap ontslagen en heb dus meer tijd voor mezelf maar voor mij was dat al heerlijk dat ik rustiger aan kan doen. en als je even moe ben lekker even zitten wat drinken rustig aan en dan weer verder gaan. en verplicht je zelf niet te veel. als de was een dagje langer blijft liggen jammer dan. of een dagje extra niet stofzuigen. of even met de franse slag.
Klusjes die kunnen wachten tot de volgende dag; lekker laten liggen. Ik neem aan dat je man dat prima op kan pakken in de avond of in het weekend. Ik doe op het moment alleen het hoognodige. De rest is bijzaak. Heb je je bloed al laten controleren? Misschien dat er iets achter de vermoeidheid zit (bij mij dus laag hb gehalte. Vitamine b12 tekort) Succes!!
Hier idem. Lijkt wel of ik weer in de beginfase zit. Ben nu 32 weken en als ik een uur wakker ben kan ik wel weer slapen. Er zijn dagen bij dat mijn linker onderkant zoveel pijn doet dat lopen bijna niet meer gaat. Doe dan ook echt niks in huis. Als ik sochtends denk het gaat wel aardig doe ik gelijk alles want smiddags is de pap wel op. En dan mijn kruis nog pfff volgens mij begint de kleine te zakken want oijoijoi wat kan die pijn doen haha. Nog 3 weekjes werken en dan heerlijk met verlof. Nu ga ik savonds gewoon lekker om 9uur naar bed beentjes omhoog en tv kijken tot ik in slaap val (kwart over 9) haha
Inderdaad vit B12 en HB laten testen. Eventueel urine wegbrengen kan ook geen kwaad. Zelf heb ik deze zwangerschap al 2x blaasontsteking gehad en was dan ook niet vooruit te branden! Verder geen klachten en dat schijnt vaker zo te zijn. Succes!
Urine en bloed is allemaal goed. urine moest ik testen omdat ik een tijd lang 9 keer per jaar blaasontsteking had, dus daar zijn ze nu erg alert op. HB is ook helemaal goed. B12 is niet op getest. zal t maandag eens zeggen bij de vk. Zij zeggen van hoort erbij en je doet teveel. Maarja, ondertussen zit ik wel de hele dag alleen met een dreumes, een huishouden en babykamer dat nog rommelhok is en kom de dagen niet meer door. Vandaag komt mijn man gelukkig eerder thuis. Misschien moet ik ook maar eerder naar bed. En vanaf maandag consequent ook naar bed als de kleine naar bed gaat, of ik wil of niet... Vandaag had ik ook nog het geluk dat die kleine maar een uur sliep in plaats van de 2,5 tot 3 uur van normaal *gaaaaap*. Heb ook mijn teen gebroken dus misschien helpt dat ook niet echt
Ik denk dat het al scheelt als je straks verlof hebt. Zeker met een kindje brengt zoveel extra 'geregel' met zich mee. Ik was ook blij dat ik vanaf dat moment minder op de klok hoefde te letten. Gaf mij veel stress. En indd, structureel eerder naar bed gaan, helpt echt Dan heb je dat slaapje overdag misschien wel niet eens nodig en kun nog iets afmaken/oppakken wat je anders 's avonds zou doen.
Mij werd door de vk altijd gezegd: dat hoort erbij. Maar een half jaar na de geboorte bleek er toch echt wat meer aan de hand. En al een hele tijd. Ik slik nu medicijnen tegen een langzaam werkende schildklier. Ik baal dat ik destijds niet meer op mijn strepen ben gaan staan. Maar mijn moeheid was ook echt extreem. Dit hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk, maar je weet het nooit. Als ik het eerder had geweten had mijn zwangerschap en kraamtijd een stuk fijner geweest.
ik denk echt dat jou vermoeidheid met jou drukte te maken heeft, je moet echt een andere instelling gaan aannemen op dit moment meis niets moet en alles mag, voel je je goed doe dan lekker huishoudelijke dingen, voel je je moe niet doen stop ermee luister naar je lichaam, want niet vergeten je lichaam moet niet alleen nog de zwangerschap uitzitten ook nog een bevalling doen straks dus de wat je kan en de rest morgen weer een dag en zo niet overmorgen
Na vandaag verlof zal wel schelen denk ik. Met werk en klusjes bedoel ik ook niet huishouden, maar echt mijn betaalde werk. Dit doe ik thuis, maar is wel een verantwoordelijke baan. Maar vandaag dus laatste dag! Maar heb inderdaad ook moeite mezelf toe te staan wat minder te doen. Ik kan ook niet niks doen want dan stapelt het zich allemaal alleen maar op en dan heb ik dus alleen maar meer werk. Manlief is een schat en doet zijn best, maar is op zijn zachtst gezegd geen huishoud held dus dat schiet niet zo op, wat aan hem overlaten. Ik moet het gewoon even uitzingen nog denk ik. En hopen dat de kleinste man zich snel aandient zodra het kan.