Meningen, advies en ook een beetje moed gevraagd :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nerveusje, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Hoi allemaal,

Even mijn hart luchten..
    Al een tijdje ben ik actief op dit forum maar ook was ik nog zoekende naar de reden ''waarom'' ik niet zwanger kon worden.. ik loop nu een maandje of anderhalf in het ziekenhuis en zo langzamerhand komen er steeds meer dingen naarboven waarom dit het afgelopen anderhalf jaar nog niet op een natuurlijke manier gelukt is.
    Cystes, tussentijdse bloedingen,een zeer onregelmatige menstruatie en nu dus ook te dun baarmoederslijmvlies.
    1 augustus heb ik nog een echo gehad in het ziekenhuis waarin mijn baarmoederslijmvlies amper 1 mm was, ik schrok ervan. ook zat er een cyste en ik werd naar huis gestuurd met het verzoek om over een maand terug te komen om te kijken of de cyste er nog steeds zou zitten, dit omdat ik geen hormonen zou krijgen wanneer er nog een cyste zou zitten, logisch. nu 2 weken later heb ik mijn menstruatie gekregen, maar dit betekent dus dat ten tijde van mijn eisprong mijn baarmoederslijmvlies amper 1 mm was? de arts over de telefoon gesproken en die wilde hier nog geen uitspraak over doen maar mij geeft het niet echt een lekker gevoel.

Anderhalf jaar geleden hebben wij een IVF/PGD traject doorlopen vanwege een hoog risico op een erfelijke ziekte, ik heb mij in de tussentijd laten testen op deze ziekte ( huntington ) en ik blijk het niet te hebben dus IVF/PGD is niet meer nodig, wel hebben wij nog 1 cryo liggen van deze behandeling en die zouden wij terug kunnen laten plaatsen wanneer we willen maar we hadden gehoopt dat het nu misschien weleens natuurlijk zou kunnen lukken. In dit IVF/PGD traject ben ik 1 keer kort zwanger geweest, maar helaas een miskraam en curettage gehad. dit geeft mij dus ook weer de angst.. zou ik hierdoor een beschadigd baarmoederslijmvlies kunnen hebben?

Ik zit nu ook met de twijfel, eerst eventueel clomid proberen? of eerst onze laatste cryo terug laten plaatsen? Het is best een apart gevoel om te weten dat er nog een cryo op je ligt te wachten in het ziekenhuis, vind ik dan.
    Emotioneel gezien ben ik nogal van slag de laatste tijd.. ook omdat ik weer terug wordt geslingerd naar het IVF/PGD traject wat ik heel erg zwaar vond:( misschien ook omdat ik toen ook nog eens zelf een risiscodraagster was en de lading dubbel op was. Ook besef ik me dat ik een ontzettend gelukkig mens ben die de dans is ontsprongen op deze verschrikkelijke ziekte en dat dit eigenlijk het mooiste kado is wat ik heb kunnen krijgen in mijn leven. Mag ik me wel zo voelen dat ik nu ook graag een kindje wil?

Sorry voor het lange verhaal.. maar wat ik me dus eigenlijk afvraag is: is het normaal dat je baarmoederlsijmvlies amper 1 mm is? en wat zouden jullie doen? eerst proberen een eisprong op te wekken met hormonen? of eerst onze laatste cryo terugplaatsen?

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal:):)

knuf

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb met Huntington patiënten gewerkt. Het is een verschrikkelijke ziekte. Dus ja, dat je het niet hebt mag je zien als het mooiste geschenk, want zou je moeder worden dan weet je dat je Huntington niet doorgeeft en dat je je kinderen kunt zien opgroeien, en evt kleinkinderen.

Wbt je onderzoeken. Daar kan ik je alleen maar succes in wensen. En mijn duimen draaien voor een gezond kindje in je toekomst.

3. K00

K00 Niet meer actief

Wat fijn dat je die ziekte niet hebt!!

Lastig adviseren omdat ik niet bekend ben in een medisch traject... Weet niet hoe oud je bent? Persoonlijk zou ik eerst met ondersteuning kijken of het zwanger worden nog lukt... dan heb je die cryo achter de hand.......

Succes !

4. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Dankjewel voor je berichtje, dat is ook precies waarom ik ergens denk mag ik me wel zo voelen.. de ziekte is inderdaad verschrikkelijk.
    Duimen blijven draaien, ik doe mee :) thanks!

5. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Ja heel fijn :)
    ik ben 29, tijd zat zal je zeggen he.. maar toch je wilt het zo graag :rolleyes:

6. K00

K00 Niet meer actief

Ja ik snap het.. ik kan zeggen dat je nog tijd genoeg hebt maar als je iets graag wil is elke minuut te lang..

7. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Is het niet eerst zo handig om te weten wat de cyste doet, waarom die er zit en wat het is?
    Dan kan je daar misschien al wat aan doen? Wie weet heeft de oorzaak van deze cyste wel een negatieve invloed op je zwangerschapswens en dan is het niet zo handig je laatste cryo te ‘verspillen’ alvorens je dat probleem hebt opgelost? Dat zou gewoon erg jammer zijn :$
    Ik had zelf ook cystes veroorzaakt door endo, ook endo op overige plaatsten wat beide voor verminderde vruchtbaarheid zorgde. Ik ben voor mijn operaties nooit zwanger kunnen worden, na mijn 2e en volledige schoonmaak operatie was ik ronde 1 (natuurlijk) zwanger (hoewel het advies was om meteen de mmm in te gaan)! Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt en het snel wel mag lukken voor jullie ❤️ Het is inderdaad al een enorm geschenk dat je geen drager bent van de ziekte, maar dat neemt natuurlijk je kinderwens nog niet weg!

8. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Dat je baarmoederslijmvlies ten tijde eisprong maar rond de 1 mm is, vindt ik wel erg schrikbarend. Ik zou hier zeker nog even door de arts onderzoek naar laten doen, in dat geval zal ik dus ook de cryo niet terug laten plaatsen, je hebt naar mijn weten minimaal 6 mm nodig bij een idiaal dik baarmoeder slijmvlies voor een innesteling. Dus ik zou het risico niet nemen omdat het na mijn idee dus een weg gegooide kans is.

Je geeft zelf aan dat je geen drager bent! Super! En je het traject toen erg zwaar vondt.
    Misschien maak je het jezelf dan nu makkelijker om eens een voorstel te doen bij de arts om met chlomid te beginnen, en medicatie ter ondersteuning voor je baarmoederslijmvlies. Tot de juiste dosis zijn ook tussendoor wel veel echo’s om te kijken of er geen overstimulatie is en of de dosis bij je past. Maar toch minder heftig als het traject wat je hier voor hebt gedaan.
    Voor chlomid staat naar mijn weten 6 rondes, daarna zou je naar insiminatie kunnen gaan. Wel weer Iets heftiger dan de ovulatie inductie met de chlomid enz maar weer toch een stap minder dan ifv

Maar ik denk het belangrijkste is dat men nu gaat uitsluiten of de cyste weg is, en of er een mogelijkheid is dat je baarmoederslijmvlies weer naar een gezonde dikte gebracht kan worden met misschien hormonen.

Succes

9. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Ja, ik vond dat dus ook echt heel apart!
    En inderdaad, het is wel de bedoeling dat we eerst kijken wat de cyste doet en deze moet ook weg zijn voordat we ergens aan gaan beginnen..
    begin september mag ik terug om te kijken hoe dit ervoor staat.
    Hopelijk is de cyste dan weg en kunnen we van start en anders is het nog even afwachten!

noukie 1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina