Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Ik had het ook niet zozeer over jou, maar over wat ik zoal heb meegemaakt de laatste jaren in Nederland.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

De schoen wringt naar mijn mening niet op het punt identiteit behouden of geloof mogen uitoefenen.
    Meer dat een minderheid die hier niet is geboren maar wel graag vrij in de maatschappij wil zijn , tradities wil laten veranderen en liever nog volledig uitwissen.
    Het zal mij een biet zijn dat moslima's een hoofddoek dragen of dat iemand uit afrika zijn eigen kleding uit zijn geboorteland graag draagd.
    Maar ga niet lopen roepen dat zaken afgeschaft moeten worden die hier al zolang gewoon zo zijn.
    De zaken die jij noemt en meegemaakt hebt zijn verschrikkelijk, zo zou niemand behandeld moeten worden.

mgeul84, Syane, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dan had hij toch gewoon ruim van tevoren vrij kunnen nemen zonder opgave van reden?
    Of kunnen zeggen prima ik werk kerst maar san kom ik ... en .. niet want dat wil ik vrij zijn.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Dat deed hij ook uiteraard. Maar dan was er weer iets waardoor dat zogenaamd niet kon. En niemand wilde met kerst werken, dus dan werden de moslims gewoon ingeroosterd. Je kan vast wel begrijpen dat hij het bij de Turkse werkgever die hij daarna had veel meer naar zijn zin had.

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dan is je man wel 1 van de uitzonderingen, kinderen krijgen er zelfs verlof voor van school, en dat is echt niet pas van de laatste jaren, dat was namelijk ook al zo toen ik nog op de basisschool zat.
    Je geeft aan dat het niet wederzijds is, dus voor jou gebruiken/feesten en dagen hoeft geen respect getoond te worden, terwijl je dat vervolgens wel als commentaar geeft.
    En eerlijk, het kijken of bepaalde buren buiten zijn, uitgescholden worden met de nek aangekeken worden hoef je net zo min een allochtoon voor te zijn dat gebeurt net zo goed bij autochtonen en zelfs niet eens door alleen autochtonen. Rotte appels zitten er namelijk aan beide kanten, slachtoffers net zo goed er mag alleen niks van gezegd worden als de rotte appel niet autochtoon is of het slachtoffer niet allochtoon.

lidu1 vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Overigens ken ik persoonlijk niemand in Nederland die tradities wil veranderen. Wel genoeg mensen die niet meer gedwongen willen worden tot zaken waar ze zich niet prettig bij voelen. Maar dat wordt dan vaak opgevat als dreiging/het willen veranderen van tradities etc.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Ik zei dat het niet wederzijds is qua hoe ik mensen behandel. Ik werd regelmatig uitgescholden/bedreigd en ik geef dus aan dat dat niet wederzijds was, want zelf heb ik nooit iemand kwaad gedaan. Overigens ben ik ook "gewoon" autochtoon, maar het ging die buren waarschijnlijk echt om mijn geloof. En ja ik vermeed hen dus echt wanneer het kon.

8. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.810
    4.585
    113
    Bij ons werkten wij altijd op de feestdagen zosls suikerfeest, offerfeest, etc en de moslims werkten met kerst etc. Lijkt me niet meer dan logisch...

Aan de andere kant snap ik dat een werkgever geen rekening kan houden met tig verschillende culturen.

En begrip voor iemand anders zijn feestdagen heb ik idd enkel indien het wederzijds is.

We leven in NL en ben van mening dat niemand onze tradities ten schande mag brengen. Anders gewoon lekker verhuizen. Overal heb je rotte appels, heeft niks met cultuur, huidskleur, godsdienst te maken.

Leni88 vindt dit leuk.
  9. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ivm de eindeloze discussies, wordt het ene feest/dag niet onder de loep genomen dan het andere wel.

10. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Het ging mij ook niet er om of iemand het wel of niet viert, moeten ze helemaal zelf weten maar wel die ellen lange discussies.

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Poe nou als ik genoeg geld had om te verhuizen was ik zo weg. Ik pas totaal niet in de NLse cultuur. Vindt de gemiddelde nler ook echt niet leuk.

Ik hou van warme en open persoonlijkheden en dat zijn nlders over het algemeen niet. De meeste zijn stijf en op zichzelf en vinden andermans leven veel interessanter. Daarom snap ik ook wel waar er zo gehangen wordt aan de Sint viering. Het is ook maar 1 van de weinige keren in het jaar waarin de familie 'gezellig' samen komt en meestal is daar ook weer geklaag over. Klaagcultuur hier en verschrikkelijk verwend.

Daarnaast het weer. Ik ben van de warmte. Met de kou zijn de meeste mensen ook super chaggo. Ja ben er wel over uit dat ik Nederland eigenlijk gewoon een chagrijnig land vind. Of men is overdreven sociaal, zoals dat buren klefgedoe. En dan thuis lekker roddelen over elkaar bah.

Nee pas absoluut niet hier in dit land.

Edit. Maar ik maak het er beste van hoor. Gelukkig kun je je vrienden en kennissen kiezen:).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Volgens mij is dat niet echt typisch Nederlands hoor. In zuidelijke landen zie je dat net zo, zo niet nog erger dan in Nederland. Omdat ik niet erg sociaal ben en meer op mezelf vind ik dat soms best lastig hier haha.
    Hier kennen ook echt alle buren elkaar maar volgens mij is dat in Nederland veel minder. En buren zijn in Nederland vaak de mensen naast je aan weerszijden. Hier is de halve wijk een buur :roflmao:

13. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Zal ook vast aan mij liggen. Ik kan gewoon niet tegen dat neppe gedoe ook. Je vraagt hoe het met mij gaat, maar eigenlijk wil je gewoon sappige verhalen horen om die weer door te lullen:roflmao:. Heb echt teveel burenruzies om me heen gezien omdat ze te veel in elkaars leven zaten.

Ysabella, citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Klopt, maar ik heb gemerkt dat het de afgelopen jaren wel steeds erger is geworden.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Ja heb dat hier ook vaak. Dan vragen ze eerst gewoon hoe het gaat, om vervolgens allemaal vragen over mijn schoonouders te stellen. Pfff. Vraag het ze dan direct denk ik dan..

Nehneh vindt dit leuk.
  16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Oh wat slecht:eek: Wat was jouw reactie:roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  17. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Om er vervolgens jaren later achter te komen dat er na de vaccinatie allemaal ‘ongelukkige’ kindjes geboren zijn. Bijvoorbeeld. Verplicht stellen is zo’n bullsh*t. Sorry hoor.

Gewooniemand, Leni88, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    En wat zou er gebeuren als je hem niet "neemt:"?

Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb er maar niet op gereageerd. Zo kansloos zo'n reactie. En ik ben er zeker van dat het geen grapje was;)

Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

en verplichten kan gewoonweg niet, of komen ze mij dan uit huis sleuren en vaccineren onder dwang?

citroenrasp, Lisa280887 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina