Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.414
    36.278
    113
    En dat het andersom ook speelt denk ik

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als die vaccinatie er al voor iedereen komt en dat betekend dat we daardoor weer eerder bij mijn ouders en oma mogen zijn dan overweeg ik wel hem te halen. Maar als het voldoende is als alleen de kwetsbaren hem halen hoeft het van mij niet zo. Ik zou eerst willen weten hoe het zit met die immuniteit? Blijf je dat levenslang en zo ja dan wil ik eerst getest worden of we het als gezin niet al mild hebben doorlopen en dus al immuun zijn?

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Dat onwetende mensen zo denken over een geloof dat vooral staat voor liefde en je daarom veroordeelden en treiterden. Die pesterijen vonden die ook plaats waar je kinderen bij waren? Of zijn de kinderen zelf gepest / gediscrimineerd? Wat ik me afvraag, discriminatie is in NL verboden. Kun je daar aangifte van doen en zal daar iets mee worden gedaan?

4. GossipGirlxoxo

En toch klopt het wel. Die bekeuring is terecht want door rood rijden mag niet. Maar het zal je verbazen hoe de verschillen zijn tussen allochtonen en autochtonen qua aanhouden op basis van controle. Helaas is het nog steeds zo dat als een blond meisje te hard op een brommer voorbij rijd oma agent (en dat zullen niet allen zijn maar veel) nee schudden en omkijken maar als op een zelfde scooter een Bijv. Marokkaanse jongen te hard langs rijd word hij aan de kant gezet.
    Ik zie het hier in de buurt qua overlast. De aso hollandse buren die voor de deur met biertjes en harde muziek voor overlast zorgen worden veel minder hard aangepakt dan de allochtone hangjongeren die misschien zelfs nog voor minder overlast zorgen. Het is echt om te janken. Discriminatie is er gewoon in Nederland en het lijkt soms wel dat dat niet bemoemd mag worden en benoemen ze het wel worden ze beschuldigt van slachtoffer rol aannemen.

Zie voorbeeld van het filmpje van de jongen die pas slecht in het nieuws kwam voor homo haat. Op geen enkele manier goed te praten maar komt breed uit in de media. Maar dat de homo waar de ruzie mee ontstond begon met nare opmerkingen over de Islam en homofobie en de eerste was die de jongen fysiek aanraakte daar hoor je niemand over. Word hij met gezicht en al in de media belachelijk gemaakt? Nee hij is de held die dit openbaarde?!

Volgens mij had @Diazz hier een mooi voorbeeld van. Als zij in hun mooie dure auto rijd word ze nooit aangehouden. Rijd haar getinte man in dezelfde auto word hij te pas en onpas aangehouden als standaard controle. Terwijl hij niets fout doet!

MyMiracle, Ysabella, Gewooniemand en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Ik herken het fluisteren en sissen ook maar zeker niet meer of minder dan de bouwvakkers die nafluiten hoor. En ik woon in een hele multiculturele wijk. Dus dat dit iets is wat bij allochtonen vaker voorkomt geloof ik gewoon niet. Het is ook de manier van ermee omgaan hoe de reacties zijn die daarna volgen erop.

MyMiracle vindt dit leuk.
  6. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik wil ook niet zeggen dat het er niet is hoor!
    Maar ik vind dat het vaak ook wel als excuus gebruikt wordt.

GossipGirlxoxo en SAARC vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Dat is zo en daar ergerde ik me ook behoorlijk aan. Ik had ooit een Marokkaanse vriendin die echt álles als racisme zag. Werd er soms gek van. Toen ze mij ook van racisme begon te betichten was de vriendschap snel over.

Maar van de andere kant hebben wij echt wel dingen meegemaakt als aangehouden worden om ons uiterlijk, mijn man die niet werd uitgenodigd op sollicitatie om zijn achternaam etc. Dat soort dingen vond ik op zich nog niet eens zó erg, maar de bedreigingen op straat (vooral toen IS steeds meer in de media kwam) waren wel ontzettend beangstigend.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    In onze oude woonplaats werden die probleemjongeren ook direct op hun gedrag aangesproken (door oudere broeders) wanneer ze streken uithaalden. Denk dat dat in de randstad met minder sociale controle wel minder gebeurt.

9. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ja precies.

10. GossipGirlxoxo

Hier zijn er nu sinds corona broeders van de Moskee vrijwillig op pad als de zon onder is om deze jongeren aan te spreken en aan te sporen naar huis te gaan. En eerlijk ik geloof dat dit meer effect heeft dan een agent die boetes uit deelt. Dan voelen die jongens zich nog meer in een hoekje gedrukt en bevestigt het in hun ogen alleen maar meer dat ze als 2e rangs burgers worden gezien en behandeld.

MyMiracle en Ysabella vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Inderdaad ook een voorbeeld die ik vaak met eigen ogen heb gezien. Groep hollandse studenten mochten doorlopen bij de deur. Groep allochtone jongens werden geweigerd. Te grote groep of tent was te vol om 3 minuten later weer een grote groep hollandse studenten binnen te laten. En als je er dan wat van zegt in de wachtrij kun je zelf ook omkeren of word je uitgescholden voor Mocrohoertje of waar je je mee bemoeit.

En ook met aan die baan komen. Hoe frustrerend is het als je je best doet maar puur op afkomst altijd al 2-0 achter staat. Wat doet dat met je zelfbeeld? Ik vind het echt niet gek dat een groep hiervan het verkeerde pad op gaat. Als je vanaf kleins af aan altijd benadeeld word (niet eens altijd bewust) wat doet dat dan wel niet met je? Dan zie je toch op een gegeven moment geen andere uitweg meer. Dan ga je je gedragen zoals mensen al van je verwachten. Dan word je dat ettertje die kattenkwaad uithaalt want je weet op een bepaald punt niet beter meer.

12. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Dat snap ik. Maar door het soort personen zoals je in het eerste stuk beschrijft (heb ik namelijk ook meermaals zien gebeuren), heb ik wel minder begrip wanneer mensen over discriminatie beginnen.
    Misschien slecht, maar dat is de keerzijde. En ik vind het soms ook slecht van mezelf dat ik zo denk.
    Terwijl ik niet rascistisch ben trouwens. Dat voorop gesteld.

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Wij wonen direct aan een speelplaatsje. In de avond de perfecte hangplaats voor de typische gucci tasjes en petjes hangjongeren. Die zorgen voor overlast in de buurt. Soms te harde muziek, vaak blikjes redbull, zonnenpit schilletjes over het hele veldje en sigaretten en jointjes resten. Dat kun je op 2 manieren aanpakken. Boos naar buiten gaan en zeggen dat ze op moeten rotten, werk moeten zoeken en ze de grond in boren. Of je kunt naar buiten gaan en uitleggen dat je kind er niet van kan slapen ze een tasje en stoffer en blik geven en uitleggen dat het echt vervelend is al die bende als je de volgende dag met je kindje daar wilt spelen. De eerste groep krijgt grote bek terug (wederzijds respect is weg) mijn aanpakt werkt perfect. Ik vind de volgende dag netjes mijn stoffer en blik met tasje vuil in de voortuin. Als ik langswandel begroeten ze me netjes en vragen of ze niet te luidruchtig zijn. Ze corrigeren elkaar als iemand te hard schreeuwt met hey buurvrouw haar kind slaapt doe normaal! Als ik in de avond met boodschappen thuis kwam riepen ze als eerste buurvrouw kan ik helpen tillen? Of maken ze een praatje met me. En soms heb ik last van geluid en zeg ik niets. Beetje geven, beetje nemen. Maar het is de toon die de muziel maakt.

MyMiracle, Beertje8, Nellie4 en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Kan ik heel goed begrijpen hoor. Ik kan daar namelijk ook slecht tegen. Vind het daarom ook moeilijk om het verschil tussen wel/geen discriminatie te zien.
    Overigens discrimineren ze onderling ook gewoon, dat is nog het stomme... Bijvoorbeeld, mijn man is Arabisch en die was nooit écht welkom in de Marokkaanse moskee in onze stad. Natuurlijk wel bij sommige mensen maar anderen moesten dan steeds denigrerende opmerkingen maken over Arabieren. Als hij naar een andere stad moest en in een Turkse moskee ging bidden had hij daar totaal geen last van en voelde zich meer dan welkom.

En met wat ik zelf heb meegemaakt refereer ik liever naar pesterijen/bedreiging om het zo neutraal mogelijk te houden, anders wordt het (denk ik dan) misschien minder serieus genomen.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat vreselijk zeg.

Whoopy en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Volgens mij is dat een behoorlijk groot iets ook in de Marokkaanse gemeenschap, Arabieren vs. Berbers. Een soort strijd / haat & nijd. Volgens mij hebben de Berbers het gevoel dat Arabieren zich beter voelen. Tenminste dat is wat ik altijd mee krijg.

17. GossipGirlxoxo

Verschrikkelijk. Maar de reactie van de politie vind ik ook echt schokkend en vol vooroordelen.

Whoopy, citroenrasp en YaelStone vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is alles bij elkaar hoe ik het zelf heb meegemaakt. Natuurlijk ook vaak genoeg door de bouwvakkers en flirters maar dat is gewoon plagen maar mijn ervaring is heel anders. Ben zelfs weleens van mijn fiets getrokken en bij mijn borsten gegrepen door 2 Marokkaanse broers. Ik was toen 14 jaar en zo bleu als je maar kan bedenken. Ik heb nu zelf een dochter van 14 jaar en als ik nu al zie hoe jongens naar haar loeren dan hou ik mijn hart vast.

19. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Mijn man is een keer aangehouden omdat hij bij een geleende auto stond waarvan hij de kofferbak niet open kreeg en daar mee stond te prutsen. Toen is hij uitvoerig ondervraagd door de politie. En ik ben er echt van overtuigd dat het door zijn kleur komt.

Een blanke jongen hadden ze waarschijnlijk hulp aan geboden.

GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    En andersom geloof ik ook.
    Er werd vaak tegen mijn man gezegd dat hij oorspronkelijk een berber zou zijn etc, maar als hij dan aangaf dat het hem niet boeit wat hij oorspronkelijk is, zagen zij dat direct als belediging/arrogantie.
    In onze schoonfamilie zit heel ver bv ook Turks bloed (via de Turkse kolonisatie), in mijn familie oa Frans en joods maar het boeit me/ons gewoon totaal niet.

Deel Deze Pagina