Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    En als het even uitkomt hebben we ook 17 miljoen leerkrachten, artsen, verpleegkundigen, militairen, ministers, aannemers, vakkenvullers... enzovoorts enzovoort. Iets met de beste stuurlui die vaak toch echt aan wal staan. :) En vrijheid van meningsuiting waar we graag gebruik van maken.

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Dit doet me trouwens denken aan tbm'ers die hun werk omschrijven als 'schoonmaakster, maatschappelijk werkster, advocaat, masseur, verpleegkundige en kok' (of zoiets). Brrrr daar krijg ik echt de kriebels van! Ik heb voor de duidelijkheid niks tegen vrouwen die tbm zijn (sterker nog. Ben er zelf één) of tegen vrouwen die juist buitenshuis werken, maar van zo'n omschrijving krijg ik echt enorme jeuk.

Bailey07, Novi, Madelie en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Tja, en ik vind dat een vrij hoog ‘jij doet het, dus ik ook, lekker puh’ gehalte hebben. Als mensen zich zo opstellen, in dit geval dan kapper(s) op dit forum, dan kun je ook denken: ‘laat ik lekker aan m’n reet roesten en dooorrrrr’

Bellybell en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Die deel ik met je!
    Daar krijg ik helemaal de kriebels van. Nee je bent geen juf, politie, maatschappelijk werker. Je bent tbm. Niets meer of minder.
    Ik persoonlijk ben maatschappelijk werker/Jeugdbeschermer. Géén kok of zuster. Alhoewel; kok ben ik wel lang geweest. Telt dat dan wel :roflmao:

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Tja, door zulke opmerkingen kan ik gewoon ietwat recalcitrant worden. Het is ons haar, niemand hoeft mij toch te vertellen wat ik daarmee mag doen. En al die opmerkingen over haar verven, dat de kapper dat toch echt beter kan: blijkbaar is verven iets standaard maar dat doe ik dus niet eens, ben meer dan tevreden met mijn eigen kleur. Ik ken ook maar weinig vrouwen die hun haar verven eigenlijk.

En ik begrijp best dat ze het mislopen van inkomsten lastig vinden hoor (hoewel veel kappers nu zwart schijnen te werken), maar dan nog vind ik het echt totaal ongepast om een kapper te vergelijken met een tandarts.

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.805
    18.933
    113
    Vrouw
    Er was een tijd terug zo een tekstje die rondging op Facebook.
    Er was iemand die reageerde.
    Waaaw ik ook en werk nog eens buitenhuis ook.
    Vond het goed geantwoord.

Gewooniemand, Elsss, Kolibrie2 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Nou inderdaad, net alsof al die "beroepen" ineens wegvallen wanneer je ook buitenshuis werkt...

Syane en nijn37 vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.805
    18.933
    113
    Vrouw
    Was het maar waar.
    Vroeg ik morgen voltijds rooster aan :roflmao:

Gewooniemand, Paardenbloem en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Maar kappers kunnen toch ook gewoon gebruik maken van de regelingen van de overheid? Dus ze hebben wel inkomsten toch?

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee, ze hebben geen inkomen. Wel tegemoetkoming in de personeelskosten en een eenmalige verstrekking van 4000 voor 3 maanden. Wat de kapper alsnog moet betalen is huur voor het pand of rente en aflossing voor het pand als het gekocht is ( sommige banken passen dit tijdelijk aan) , overig deel loonkosten wat tussen de 15 en 40% is van de maandlonen, de loonbelasting er bovenop is tijdelijk bevroren.

Het kost de kapper dus geld, en dan komt deels ondernemerschap naar boven van degenen die spaarzaam zijn of niet.
    Maar ook de variant domme pech/ timing. Als je net begonnen bent bijvoorbeeld, dan kun je nog geen reserves hebben of als je bijvoorbeeld net geïnvesteerd hebt in een nieuwe salon en weer opnieuw begon met sparen.

Veel kappers zullen straks dus een cash injectie aanvragen bij de bank om weer te kunnen opstarten. Dan zal de bank ook naar de mate van bedrijfsvoering kijken. Enige is, banken overlopen met aanvragen dus het kan allemaal lang duren.

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Ah zo. Dat is dan als je een ‘bedrijf’ hebt. Als je zzp-er bent bijv Thuiskapper of bij jezelf thuis knipt dan is het wel anders toch? Dan krijg je toch wel een uitkering nu?

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ben echt wel naast tbm bediende en taxi chaufeur hoor... echt wel gewoon :p

Paardenbloem en Iertje81 vinden dit leuk.
  13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niet direct. Je krijgt ToZo, dat is geloof ik 1500 eenmalig. Verder krijg je uitstel van diverse belastingen. Wellicht wordt dat in de toekomst afstel.

Echt een uitkering zoals werknemers in loondienst krijg je pas op termijn en onder bijzondere omstandigheden. Zo mag je dan ook geen bezittingen hebben boven een bepaalde grens. En dan duurt het aanvragen van zo’n uitkering een week of 6 minimaal.

Er zullen dus echt zzp’ers zijn met lege keukenkastjes.

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn zus krijgt nu met haar reisbureau tozo. Dat is 3 maanden 1500 euro per maand plus eenmalig 4000 euro ivm bedrijfskosten.

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.771
    113
    Ja klopt, is voor 3 maanden en 4000 eenmalig.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Kan, er zijn heel veel combi’s. ToZo en de 4000 is zoals ik uit de regels pluk voor eenmanszaken of VOF. Kleine lettertjes zijn weer dat als je een partner met inkomen hebt het maar weer deels vergoed wordt. Ik verwacht straks ook weer een ellende aan correcties en terug betalingen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ik vind dat eeuwig doorgaan over forumtrollen stukken irritanter dan de trollen zelf. De verongelijkte reacties erop doen me ook denken aan een klucht van de gemiddelde buurtverening.

ellessinia, Nehneh, NdNk en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Heeeeeelemaaaaaal mee eens!!!

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Ik heb hier nog even over nagedacht hè.
    En ik vraag me eigenlijk ook af waarom? Misschien komt het er rot uit en dat is niet zo bedoeld, maar echt waarom?
    Waarom moet een tbm dan soms zeggen dat ze meer is? Als in; niet alleen tbm, maar ook juf, agent, kok, etc?
    Is het verdediging? Voelt iemand de drang om zich beter op de kaart te zetten? Is het een soort verontschuldiging?
    Alsof het zo’n makkelijk baantje is. Ik heb respect voor een tbm. Ik zou het niet kunnen. Persoonlijk vind ik tbm meer dan genoeg.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.414
    36.278
    113
    Ik denk idd een soort verantwoording. Wat ik wel snap. Ik heb altijd gewerkt en ben nu sinds een jaar thuis en ik heb echt shit over me heen gekregen van mensen. Mensen die er helemaal niks mee te maken hebben. Dus kan me best voorstellen dat een tbm dat soort dingen gaat zeggen uit een soort van verantwoording.
    Ik vind het niet nodig. Vond het veel drukker toen ik nog werkte, ben natuurlijk niet voor niets thuis, maar echt mensen zijn gemeen.

Vitamientjuh, Nehneh, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina