Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ik hou wel van uitgebreid bbq'en met verschillende salades en groentes, maar dan schuif ik het liefste gewoon bij @tuc aan. Klinkt goed! :D

Ik hou alleen van zo'n uitgebreide bbq als het met vrienden of familie is, alleen met het gezin is het gewoon te veel werk voor te weinig animo.

tuc en Vergeten vinden dit leuk.
  2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier ook. Ik maak helemaal niks zelf als we met het gezin bbq-en, is echt de moeite niet.

3. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik reageer even op jou, maar is algemeen over gbp.

12 jaar geleden heb ik zelf gbp gehad (ik was toen 21), ik begrijp en ben het zelfs eens met wat jullie zeggen dat het gemakkelijk is, al zeg ik zelf liever gemakkelijkste manier is, want geloof mij, in het begin moet je je leven echt aanpassen, gepureerd eten, je nieuwe maag leren kennen, wat kan ik eten, wat niet... In totaal 45 kilo kwijt gespeeld

Januari 2020 was ik op een punt dat ik 29 kilo daarvan terug bij was... Nu ben ik op 'eigen houtje' door op te letten en bewegen (en met mijn grote hulpmiddel de gbp), al terug 14 kilo kwijt en hier ben ik zelf tot hiertoe 'trotser' over...

Maar dat het helemaal gemakkelijk is wil ik echt ontkennen, zeker psychologisch, ik was ook zoekende naar wie ben ik achteraf... Ook omdat de maatschappij zo anders reageert... Kennissen, waar ik vroeger altijd 'one of the guys' was, zonder jaloezie, kon dat plots precies niet meer... Terwijl ik zelf wel vond nog dezelfde vrolijke 'iets mindere' dikkerd te zijn... Dat mag je ook echt niet onderschatten...:)

Whoopy, Iertje81, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.286
    2.625
    113
    Vrouw
    Ik denk dat wij niet bedoelen wat daarna "makkelijk is" zeker niet. Dat schrijf ik ook. Maar het gaat er bij mij om dat mensen (in mijn omgeving en wat IK zie) zichzelf lekker vol vreten. Niet willen sporten. En dan daarvoor kiezen want "het lukt ze niet". Dat bedoel ik meer. :) ik vind het oprecht knap hoe mensen er daarná mee omgaan maar de aanloop en de beslissing zelf vind ik "makkelijk". En ja waarschijnlijk een onpopulaire mening haha.

Ps. Ik vind het echt knap van je! Goed bezig :D

Whoopy, juf1987, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Oh toen in vlaanderen moest je wel kunnen aantonen effectief dingen geprobeerd te hebben onder professionele begeleiding... Bv lidmaatschap weightwatchers, verslag dietiste, ... En dan moest de huisarts dit ondertekenen...

Maar inderdaad ik snap wat je zegt...

Bedankt voor je ps :)

Seffie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik bedoel het ook niet zo als ik denk dat je het las. Ik denk alleen dat het met een GBP makkelijker is om bijv. 30 kilo te verliezen dan door middel van sporten en gezonde voeding. Met een GBP gaat dat ook veel sneller. Ik heb van dichtbij gezien hoe zwaar iemand het na de ingreep heeft gehad. Die onderschat ik zeker niet. Die kon daarna niet eens meer een raket ijsje eten zonder doodziek te worden. Daar hebben ze uiteindelijk weer een operatie moeten doen omdat ze bleef afvallen en op zwaar onder gewicht zat na 1 jaar. Ik wist niet dat je uiteindelijk weer aan kon komen daarna. Ik dacht echt dat dit iets voor altijd was. Zij kan bijv. Met uit eten echt niet meer op dan een voorgerecht want dan zit ze propvol. Gbp is voor haar nu 8 jaar geleden. En dat is zwaar. Wel willen maar niet kunnen eten. En ik denk dat voor mijn gevoel daar het stukje makkelijker dan op een andere manier afvallen in zit. Bij die GBP wil je maar kun je niet veel eten en daardoor val je zo veel af. Zonder de ingreep wil je en kun je zo veel eten maar moet je jezelf dwingen om niet te eten wat je wel kunt eten. En dat is denk ik net even wat moeilijker. Hoop dat ik het niet al te veroordelend heb geschreven want zo bedoel ik het zeker niet. Ik vind het knap als iemand zo een operatie ondergaat omdat het de rest van je leven invloed op je voeding zal hebben. Maar niet knap dat iemand na zo een operatie tientallen kilo's verliest want uiteindelijk hoef je daar niet heel veel meer voor te doen (alleen dingen voor laten).

Lafelife, Iertje81, zara1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.493
    21.901
    113
    Volgens mij was dat ook zo in Nederland.
    Het lijkt erop dat ze er nu wat makkelijker mee zijn geworden.

8. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ja dat klopt die gevallen zijn er spijtig genoeg ook, maar ik ben zeker niet alleen in mijn eeuwige strijd om de kilo's ondanks gbp.
    Ik was en ben een echte snoepkont, drink het liefst cola... En als dan je keuzes na gbp verkeerd zijn... Tja elk pondje gaat door het mondje, ook na gbp... Maar ook dat is dus mijn eigen schuld...;):)

Seffie, Cindy1977 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Dat is bij iedereen zo hoor, de meeste van ons jojo-en allemaal het jaar door. Je bent echt niet alleen! Ik lust wel geen cola, maar drink wijn en daar hebben ze helaas nog geen Zero versie van bedacht :|:roflmao:

Kraanvogel, snoes79, juf1987 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.955
    33.631
    113
    Ik heb een maagverkleining van heel dichtbij meegemaakt en ik ben zelf op de ‘natuurlijke manier’ 50+ kilo afgevallen. Ja het gaat inderdaad normaliter met de verkleining sneller, al was er bij mij in een ruime 5 maanden ook 30 kilo af. Mijn kennis met de verkleining was in no time 40 kilo lichter maar ook in no time weer 10 kilo zwaarder.
    Als ik moet kiezen, doe ik het liever op de natuurlijke manier.
    Maar voor beide geldt; je hebt levenslang mbt je gewicht als je begrijpt wat ik bedoel.

Ysabella, GossipGirlxoxo, Maslov en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    Mijn onpopulaire mening is dat ik Rituals echt helemaal niets vind. Snap echt niet dat dit standaard als kadootje gegeven wordt... nu ook weer als afscheid voor de juffen.
    Ik vind het een overgewaardeerd merk dat niet transparant is. Pretendeert natuurlijk te zijn maar de ingrediëntenlijst laat toch echt iets anders zien.

Zwierezwaai, Cindy1977, Liekje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.493
    21.901
    113
    Eens!
    Dat is helaas met veel meer merken zo (Lush, Weleda, Ecover etc).

Cindy1977 en LisbethSalander vinden dit leuk.
  13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Oh echt Weleda ook? Dacht dat die toch wel aardig eco zijn :( (lush had ik al wel gezien zelf)

14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    :|
    Neeeee niet Lush ook al! Ik ga jou posts niet meer lezen hoor, nog even en ik moet met de douchekop mijn gezicht scrubben :roflmao:

Lush is nog wel duur ook zeg, had ik niet gedacht :|

15. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Helemaal mee eens.

Dit vond ik een leuke analyse van het merk en de manier waarop ze zich profileert:

trillian, columbella en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Ik heb maar 7.30 minuten gezien maar wat een gezeik zeg :roflmao: Het is een nietszeggende reclame ja maar het gaat om zeep dus who cares :rolleyes:

En zij praat ook mega irritant. Zo zacht en langzaam.. pff, schiet een beetje op zeg.

Sorry :p

femkes, Happyhope, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.493
    21.901
    113
    Hahaha sorry :roflmao: Heb geen idee verder hoe fijn Lush is, heb er alleen over gehoord. Maar het schijnt nogal een sterke geur te hebben en dan haak ik vanzelf al af, dus heb nooit iets van Lush durven te kopen :oops:

Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Tja, je moet er van houden :o:

KleineLai vindt dit leuk.
  19. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Oh ik kan me dat gevoel ook nog zo goed herinneren. Die machteloosheid, de stank, smeken of ze alsjeblieft wilde stoppen.

Mijn moeder is 2 jaar geleden gestopt; aderen in haar been zijn helemaal verstopt en ze moest een omleiding bij haar hart, en ze werd zo emotioneel want ze wilde haar kleinkinderen zien opgroeien. Toen heb ik wel even gedacht: toen ik het jarenlang vroeg was het niet belangrijk genoeg o_O

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.493
    21.901
    113
    Erg hè. Is echt de verslaving waardoor ze zó egoïstisch worden.
    Ik heb ooit een hevige astma-aanval gehad en ze zat zich toen heel erg te irriteren en herhaalde steeds dat ik niet moest hyperventileren (?!?).
    De keer daarna dat ik zo'n aanval kreeg heb ik ook mijn diagnose gekregen en volgens de arts was het nét niet te laat. Toen ik dat vertelde voelde ze zich (en terecht) wel schuldig. Volgens de longarts heeft het roken tijdens de zwangerschap bijgedragen aan de hevigheid van mijn astma maar dat vindt ze moeilijk om te erkennen.
    Vóór mij heeft ze een zoontje gehad die vlak voor de bevalling is overleden (oa doordat de placenta had losgelaten) maar erkennen dat zijzelf er heel misschien een aandeel in had door het roken kan ze nog steeds niet. Vreselijke verslaving :(

Deel Deze Pagina