Ja. Mijn moeder is dus zo'n type die bepaalde gezondheidshypes volgt (ineens geen nachtschade/gluten/melk etc) en als ik dan zeg dat ik dat maar onzin vind dan krijg ik daar inderdaad iets over te horen, wat vaak uitmondt in een discussie. Heb ook een paar vriendinnen die nogal bepaalde ideeën hebben over voeding en dan krijg je daar discussies (of in het meest gunstige geval een gewoon gesprek) over, als ze dan merken dat ikzelf niet echt in die hypes mee ga.
Mijn niet-populaire mening is; Moeten kinderen echt ALTIJD mogen krijsen? Onze achterburen hebben een flink zwembad in de tuin. De kinderen zitten daar 24/7 in. Zit een dome overheen, heerlijk warm dus. Maar echt ze krijsen de hele dag alles bij elkaar. Echt non stop gillen, krijsen en ruzie maken. Het zijn 4 kids van 3, 5, 8 en 11 jaar oud. En niemand die er iets van zegt he? Ouders zitten er vlakbij maar zijn volgens mij doof ofzo. Hier zijn ook 2 3-jarigen en ja, die maken ook wel eens lawaai. Maar doorlopend gillen en krijsen? No way. Het lijkt wel alsof kinderen tegenwoordig alles maar moeten mogen ofzo. En stoor je er vooral niet aan (zeg het iig niet hardop) want dan heb je boze mama's. Want "ze moeten toch kind kunnen zijn". Kind my ass. Spelen ok, maar je kan je wel wat gedragen.
Nou inderdaad. Helemaal mee eens. Je zou die opmerking kunnen doortrekken naar wat ik nog meer zum kotsen vind maar in die discussie heb ik geen zin
Echt? Ik heb me er een tijd geleden wel eens in verdiept maar Lush is volgens mij wel echt heel eco friendly, vegan etc. En naar mijn idee ook heel transparant wat dat betreft. Zij hebben ook de enige huidproducten die mijn huid echt goed doen merk ik, veel beter dan Rituals etc. Naar mijn idee is dat veel neppiger/chemischer, maar misschien is dat verbeelding
Ik dacht ook zo tot een half jaar geleden. Maar ineens richting de 4 jaar is mijn zoon in een energie bom zonder volumeknop ofzoiets veranderd. Ik ben dus serieus bang dat mijn buren ook zo over mij denken als wat jij schrijft. Ik merk dus ook dat ik er zelf gewoon aan begin te wennen want hij doet het echt vaak, gillen, blèren etc. Aanspreken helpt even maar 5 minuten later is hij het weer ‘vergeten’.. Straf geven helpt ook niet, niet op de lange termijn in ieder geval (hij moet wel naar binnen als het te erg wordt). Maar ik ben nu dus nog aan het overwegen of ik a.) mijn kind kind moet laten zijn en schijt hebben aan de buren, b.) de hele dag politieagent spelen of c.) in the middle of nowhere gaan wonen
Nee joh. Al die merken zitten vol met zooi. Zonder gootsteenontstopper geen zeep, en zonder synthetische parfumolie geen lekker geurtje. Ze proberen het allemaal te verkopen als 'puur natuur', maar uiteindelijk is het grotendeels synthetische zooi natuurlijk (wat logisch is) Het beste is écht gewoon zelf maken. Is helemaal niet moeilijk, en daarna wil je echt niet anders meer. Ik maak al een jaar of 15 mijn eigen zeep en mijn huid is nog nooit zo goed geweest (op het natuurlijke verval na)...
Maar Lush ruikt ook helemaal niet lekker vind ik Ik zie inderdaad dat in de bodylotion die ik heb ook 5 van de 20 ingrediënten wel synthetisch zijn. Maar goed, mijn huid doet het er beter op dan op veel andere merken iig. Hoe maak jij zelf zeep en evt. bodylotion als ik het vragen mag?
Ik vind het ook altijd zo raar als mensen het hebben over 'natuurlijke zeep'. En ja, wij gebruiken ook ongeparfumeerde olijfoliezeep hoor, maar natuurlijk is zeep nou eenmaal niet. In Lush zit o.a palmolie, minerale olie en SLS (wel heel sneaky onder een andere naam) en daar vind ik op zich niet eens zoveel van, maar wel apart dat ze zich vervolgens als eco en gezond/natuurlijk profileren. Want dat ben je m.i niet wanneer je dergelijke ingrediënten in je producten stopt. Maargoed, voor mij is het sowieso al niks ivm de parfum.
Met gootsteenontstopper Maarrrr... Zeep wordt gemaakt tijdens een scheikundig proces waarbij zuren (vetten en oliën) door menging met basen (gootsteenontstopper = Natriumhydroxide = NaOH) worden omgezet in zeep. Hierbij luistert het heel nauw hoeveel vetten en NaOH je gebruikt aangezien elk type vet weer een andere hoeveelheid NaOH nodig heeft om te verzepen. Wat je met zelf zeep maken kunt doen is het vetgehalte iets verhogen zodat je een hele milde zeep overhoudt (plus verschillende vetten hebben weer verschillende eigenschappen die je een beetje naar je eigen wens aan kan passen). Ik heb het zepen hier geleerd: http://zeep.vanderleden.com Als je vragen hebt staat mijn PB altijd open
Zie mijn reaktie op Neuzeke... Ik maak trouwens alleen zeep, geen bodylotion oid, maar Youtube staat echt vol met tutorials over van alles en nog wat.