Dat hele gender gedoe vind ik uberhaupt al hopeloos overtrokken, vooral het opgelegde. Gender neutraal speelgoed(verpakking), genderneutrale kleding. En ook het aantal letters weet ik al niet meer. Geen hokje man/vrouw willen maar vervolgens alsnog hokjes zoeken...mij ben je dan kwijt. Kijk associeer je je met een draak en ga je als zoiets door t leven, snap ik t dat man/vrouw wat tekort gaat schieten. Mijn dochter speelt met auto's, een voetbal en een pop. Kan mij het nou boeien, zij vindt die ferrari mooi kan dr geen ongelijk geven.
Ik word een beetje flauw van die Facebook profielfoto's met "ik werk door" en dan "kinderopvanggaatdoor" of "zorggaatdoor" Ehm ja respect. Maar alles gaat door en iedereen werkt door hoor. Ik werk in het onderwijs en moet ook gewoon werken. Maar dan thuis, kan niet zeggen dat dat eenvoudiger is. Veiliger wellicht, maar niet makkelijker.
Ik word nu al moe van die moraalridders op de klassen app met hun foto’s van de schema’s en schoolopdrachten (kleuters he). Prachtig weer, we hebben maanden binnen gezeten en dan staccato een programmaatje afwerken. improviseer, fantaseer en ga je tuin in. Dan merk je wel dat ouders te weinig met hun kind zijn en geen reet van kleuter ontwikkeling begrijpen. Voor oudere kinderen vind ik dat zeker anders.
Nou inderdaad. Ik heb het nooit zo begrepen bij geen enkele ramp. En dan werk ik zelf in de zorg. Mijn man is belastingadviseur en geloof het of niet die is nu ook juist heel belangrijk, hij helpt de bedrijven voor uitstel van bepaalde dingen en zo voordelig mogelijk de tijd door te komen. Heel veel bedrijven zijn nu bang voor hun toekomst en dat proberen ze met hun zo goed mogelijk te regelen.
Weet je wat mijn niet populaire mening is? Mensen hebben veel te snel een mening. En dan vooral over dingen waar ze zelf niet mee te maken hebben en dan ook met zo'n finaliteit. Ik denk dat we er allemaal bij gebaat zijn als we wat meer gaan vragen ipv stellen.
Of we gaan gewoon normaal doen en ons eens niet zo druk maken over wat een ander wel of niet vind. Veel van het "gendergebeuren" is een hype en daar spelen de winkels natuurlijk mooi op in.
Ik had me ook op laten jutten maar wat de afgelopen dagen betreft kan het schema mooi in de prullenbak. Ze zijn (gelukkig) bijna de hele dag lief in de tuin aan het spelen hier Ik begreep wel dat de hogere groepen van de basisschool best veel huiswerk kregen van andere moeders trouwens..
Wij zijn bezig om onze bruiloft te plannen. Dus ben ik lid van diverse facebookgroepen. Echter het gaat nu niet meer over jurken, uitnodigingen en bedankjes. Alleen nog maar over corona. Ja ik snap echt dat mensen die nu bijna trouwen echt door een hel gaan, maar waarom moet iedereen een eigen topic maken over eigenlijk dezelfde onderwerpen? Moet ik mijn bruiloft verzetten, moet ik de uitnodigingen versturen. Nogmaals ik snap echt dat het voor hun drama is, maar ik kom gewoon niet meer door de berichten heen. Zeurmodus uit
Het moet je ook wel passen vind ik, ik ben er zelf niet zo goed in, maar we hebben vandaag in de tuin een parcours uitgevoerd met Mollky, eierlopen, gisteren geknutseld en maandag gekleid... volledig uit mijn comfort zone maar we hebben plezier.
Hier wordt ook vooral veel buiten gespeeld en muziek gedraaid, plantjes kweken dat soort dingen. Maar... Ook ik heb hier een schema hangen (zolang me dat lukt om eraan te houden) mijn jongste is een heel erg pittige dame. En zonder zo'n schema vrees ik dat ik gek ga worden met haar
Ik heb genoeg ervaring met de mensen die t betreft en zelf ook jaren ervaring mee omdat ik nu eenmaal "anders" was. Iemand anders mag van mij een andere mening hebben hoor, ik stoor mij er niet aan. Wij vinden, zoals t nu uitgezet wordt, meer negatief dan positief benaderd.
mensen die snel vinden dat ze onder vitaal beroep vallen en hun kinderen wel naar school brengen. Als het echt niet anders is, is het niet anders hoor dan daar is die regeling dan ook voor. Maar als je een paar dagen per week werkt en je man in het vitale beroep ook, kan je misschien zo regelen dat je de kinderen zoveel mogelijk thuis houdt ipv zo veel mogelijk op school. Anders heeft scholen sluiten weinig zin.
Helaas is het echt niet altijd een optie. Ik moet toch echt werken, mijn kinderen gaan nu wel naar de bso en naar school. Maar moet zeggen dat ik echt één van de weinige was
Ik heb al voormalig vrijwilliger (biseksueel, dus ik hoor bij de doelgroep) bij het COC en vriendin van meerdere transgender personen vaak met dit onderwerp te maken , en ook ik ben van mening dat velen volledig doorslaan. Zo ben ik een vriendin (transgender) kwijtgeraakt vanwege mijn mening dat ik het werkelijk belachelijk vindt dat naar aanleiding van het geroeptoeter van een paar transmannen die vinden dat het Venus-symbool discriminerend is, always heeft besloten om dat symbooltje niet meer te gebruiken. Ik snap dat een aantal onderwerpen nogal gevoelig liggen, maar ik vind echt dat de transgender/LGBT gemeenschap doorslaat betreffende dat non-binaire gebeuren en dat bij iedereen op een wel hele vervelende manier door de strot proberen te duwen. Je zou denken dat met al het geweld in de wereld jegens transgenders/lgbti, dat er belangrijkere zaken zijn om zich druk over te maken dan een lullig symbooltje op een pakje maandverband.
Nou ik kreeg hier zelfs wat tegengas van de kinderopvang, maar ik val er toch echt onder, het werk gaat door en dat kan zelfs maar zeer beperkt thuis (ivm voldoende aanwezigheid voor crisisgevallen). Maar goed, met een brief van mijn werk kan mijn dochter volgende week twee dagen naar de opvang. De andere dagen waren namelijk al geregeld (dat helpt als je niet fulltime werkt). Maar, het zijn inderdaad echt maar heel weinig kindjes (geloof een stuk of vier op de vestiging van het kinderdagverblijf van mijn dochter). Dus de sluitingen hebben zeker het gewenste effect!
Het "huiswerk" van school viel me zwaar tegen...ik had het niveau wel hoger ingeschat eerlijk gezegd (groep2),alleen maar vormen bij elkaar zoeken.Ik ga zelf wel iets bedenken als hij weer helemaal beter is (oorontsteking nummer zoveel).De speeltuin vermijden we,veel te druk en ik denk dat ik mijn mond dan niet kan houden over de noodmaatregels die nu gelden... Ik vind dat we nog steeds te laks omgaan met dit virus en we een voorbeeld kunnen nemen aan Frankrijk waar je alleen de deur uit mag als het niet anders kan.