Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je kunt ook je eigen mondkapjes naaien :roflmao:. Nog goedkoper dan Ali.

Rosa Canina, Iertje81, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Als de lokale ondernemer er ook redelijke prijzen voor vragen had ik ze graag bij hen gekocht.

Omdat ik ze voor werk bestel weet ik wat ze inkoop kosten en dat is echt een

Ik koop sowieso geen stoffen monddoekjes.

Maar als ik zie wat de mondkapjes (wegwerp) deden voor corona, 10 stuks voor nog geen 5€ en ik nu 15/20€ voor diezelfde 10 kwijt ben dan kies ik ook eieren voor m'n geld ja en bestel ik ze wel goedkoper :oops:

Maev en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ben ik met je eens. Heb je dochters met lange haren? Dan snap je dat haar elastiekjes een iets is wat verdwijnt zonder dat je erg in hebt, zo heb je er 1000 en zo niets meer. En die haarstrikken die zijn van prima kwaliteit van Ali maar ook iets wat met spelen kwijt raakt. Dan heb ik liever dat ze strikken van 30 cent verliest dan strikken van 4 euro.

4. GossipGirlxoxo

Die heb ik maar zitten niet lekker.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Totdat we van de week de kamer van de middelste goed opruimden en ook onder het bed. (ze heeft zo'n Hemnesbedbank). Nu hebben we speldjes en elastiekjes voor de rest van het jaar. :roflmao:.

De jongste heeft krullen en op zich best lang, maar door de krullen lijkt het nog niet heel lang. Die heeft vooral haarbanden, die ik zelf maak, van de stof die ik over heb van kleding die ik voor haar maak.

Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    ja ik snap je helemaal. Ik had ook leuke klem strikken voor mijn dochter. Maar ze raken altijd kwijt. Dan wil ze dat in naar school, en dan weet ik al hoe laat het is.. 95% kans dat het kwijt raakt. En ik ga haar ook niet verbieden om dat naar school te dragen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Precies dit. Dan vind ik goedkope strikken die voor het oog en kwaliteit niet onder doen aan de strikken die ik hier koop een hele fijne oplossing. En ook de elastieken van Ali. De soort die ik bestel vind ik heel fijn. Daar betaal ik €1,13 Voor 100 elastieken. Zelfs bij de Primark vind je dat niet voor die prijs. En dat zijn dan niet zulke fijne elastieken. Vroeger zag je nog op markten weleens kramen met elastieken en haar haar asseoires maar nu ook nooit meer dus dan is Ali een perfect alternatief.

Dan steun ik daarin de lokale ondernemers wat minder en de post bezorger wat meer.

8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Ik heb zo'n pesthekel aan mensen die speciaal gaan staan roken in de tuin! Doe dat lekker in je woonkamer met de ramen en deuren potdicht, zodat je er verder niemand mee lastig valt. Mijn vader was kettingroker, mijn moeder nog steeds, ik heb mn halve leven in die stank gezeten.
    Maar nu heb ik ook nog een buurvrouw die kettingroker is en altijd tegen onze schutting aan staat te roken, terwijl de tuin 9 m breed is. Rot op met je stink sigaretten!

MyMiracle, Louise11110 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Heb je de buurvrouw al gevraagd ergens anders te gaan staan?

Roanna, Gewooniemand, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ja precies, ik rook ook in de tuin (aso he?) maar als mijn buren hier last van zouden hebben ben ik er best toe bereid om elders in MIJN tuin te gaan roken maar als ze hun mond houden weet ik niet of ze er last van hebben.

Celika, Forumnaam, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Het is een hele moeilijke vrouw en als ik er iets van zou zeggen gaat ze het alleen nog maar meer doen. Dus mn mond houden is beter. Maar ik begrijp niet dat je er überhaupt iemand anders mee lastig wil vallen, tis zo smerig.

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar zij weet misschien niet eens dat ze jou ermee lastig valt :confused:

sannever vindt dit leuk.
  13. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Mensen moeten eens beseffen dat 50 cent voor iets geen reeele prijs is! Weet je wat er allemaal aan vooraf gaat? Hoe vaak (onderdelen van) een product de wereld over gaat? De prijzen die hier in Nederland gevraagd worden voor een stoffen mondkapje zijn reeel. Juist dat gevoel van alles zo goedkoop kunnen kopen maakt de wereld kapot. We denken dat we rijk zijn omdat we “alles” goedkoop kunnen kopen (lees: overbodige prullaria van de Action, kleding etc) omdat we het andere eind van de keten niet meer kunnen zien. Daardoor vertroebeld ons beeld.

Mystiek, Nellie4, ellessinia en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

En ik had zelf een naaiatelier. Ben moeten stoppen omdat mensen denken dat ik babykleertjes voor 20 of 40 cent per stuk ga naaien. Want ja, zij moest ze ook nog doorverkopen etc etc. Mooi niet... arme mensen daar in Bangladesh die dat wel moeten

Mystiek, Nellie4, Emilie69 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat ze bij Ali kopen is tot daar aan toe. Ik koop ook wel eens bij Ali. Hoesje voor de switch, hoes voor de tablet.
    Maar wat ik niet begrijp is dat mensen dingen als mondkapjes daar gaan bestellen terwijl bekend is dat er in veel ali express giftige stoffen zitten. Zoals in kleding. Spullen die hier niet door de keuring zouden komen.
    En dan ga je dus, om goedkoop uit te wezen, daar mondkapjes kopen met grote kans dat daar te hoge concentraties van het 1 of ander in zitten, om die hier op te gaan zetten tegen de corona.:confused:

Heel veel in Nederland afgekeurde mondkapjes zijn ook terug gegaan naar land van bestemming en worden o.a. via Ali express verkocht.
    No way dat ik die dingen ga dragen en zeker m'n kinderen niet. Echt onbegrijpelijk. Wordt er zo voor gewaarschuwd. Vooral ook met kinderspullen en dan ga je je kind zo'n kapje voorbinden vanwege het prijsje en leuke plaatjeso_O

Mystiek, nelta, Emilie69 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    Je hebt een goed punt. Punt daartegen is dat het hier vaak exact dezelfde producten zijn, die ook voor 20 cent in elkaar gezet zijn, maar waar juist in het einde van de keten de marges een aantal keer over de kop gaan. Dus mbt stoffen mondkapjes: als ze hier gemaakt worden door een kleine ondernemer: prima. Als ze in een zakje met chinese opdruk zitten: dan kan je ze net zo goed zelf bestellen.

GossipGirlxoxo, Zwierezwaai en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat is zeker niet standaard bij ali hoor.
    En je moet eens weten hoeveel producten die jij hier in NL koopt ook daar vervaardigd zijn. Gewoon dezelfde spullen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Nu moet je me toch eens uitleggen hoe jij de postbezorger steunt door pakketjes bij Ali te bestellen :D

Ik snap trouwens de aantrekkingskracht van Ali, ik bestelde er vroeger ook regelmatig prullaria. Maar ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met iets bewuster te consumeren. Ik ben zeker niet heiliger dan de paus, maar ik heb sindsdien niks meee bij Ali besteld en mijd winkels zoals Primark en Zeeman etc. Ik probeer op zoek te gaan naar eerlijke merken en producten waarvan de herkomst duidelijk is. Als dat dan wat duurder is, dan koop ik wat minder.

Mystiek, Emilie69, Mar76 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zeg nergens dat het standaard is. Ik zeg dat het bij veel AliExpress spullen zo is ;)
    veel spullen daar bevatten giftige stoffen dus voor mij onbegrijpelijk dat je dan zo'n ding voor je mond gaat binden en zeker voor die van je kind.
    Ze hebben daar andere richtlijnen. Je opmerking over dingen die in NL verkocht worden die daar gemaakt worden gaat niet helemaal op. Die spullen moeten aan de nl-eisen voldoen.
    Bij kopen via Ali omzeil je die eisen dus geen controle over wat erin zit. Zal best zo zijn dat veel ali spullen hetzelfde zijn als de spullen die in Nederland verkocht worden maar een hoop ali spullen is ook namaak en van mindere + gevaarlijkere kwaliteit. Algemeen bekend...

Mar76 vindt dit leuk.
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Als je het in NL koopt, moet het een CE keurmerk hebben. Dat hoeft niet bij ali.

En dat het in China is gemaakt, maakt het niet per definitie slecht; het gaat om het totaalplaatje. Dus slechte arbeidsomstandigheden, slechte kwaliteit, wegwerpmaatschappij enz.

Roanna, Emilie69, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina